2023-08-29, 15:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag använder enbart mitt sunda förnuft och förmåga att sätta ihop ett och annat. Har sett otaliga dokumentärer och lärt mig hur dom som är skyldiga ljuger ihop det mest märkliga historier. Majas lögner ligger ändå i topp om jag går igenom alla mordfall som setts genom åren.
Svaret på min fråga är alltså att underlaget du har för att påstå att M ljuger och är otäck är diverse dokumentärfilmer och vad du snyter ur ditt sunda förnuft. Nej, då behövs ingen FUP.
Citera
2023-08-29, 16:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En intressant fråga.

M har i grunden en personlighet som synkar med J och jag undrar även om hon är förälskad i J.

När det kommer till den gränslöshet - och de facto kriminalitet som det här handlar om - anser jag att de spelar i en annan division.

Hennes referensramar är heller inte normala.

De är två vitt skilda personligheter men match made in hell.

Jag har sorterat ut vad du har funnit som orsak till Ms beteende och handlande och har några följdfrågor.

Hur skulle du vilja beskriva Ms personlighet?

En förblindande kärlek skulle klart kunna förklara en del märkliga beteenden, men båda förnekar en parrelation. Tror du att de ljuger om det?

Vad tror du är orsak till Ms gränslöshet?

Vad tänker du om Ms referensramar? Har de förändrats över tid, tror du?
Citera
2023-08-29, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis så tror jag det ligger till! Två bra inlägg som summerar hur rätten resonerat.

Johannas vittnesmål stämmer också delvis överens med annan stödbevisning, grannarsnar vittnesmål om duns i golvet och sparkljud i väggen. Hennes vittnesmål om att M hållit fast i T s armar förklarar också avsaknaden av motvärnsskador på J.
Sensmoralen för potentiella gangsters är att det inte räcker med att lämna en rövarhistoria som förklaring om du blir utpekad i ett brottsmål. Om utpekandet anses trovärdigt, och du själv bara har presenterat en rövarhistoria, så åker du dit.

Edit: Jag tror det är många som går vilse i juridiken. De tänker att åklagaren måste ha tekniska bevis för att bevisa utom rimligt tvivel att en person har gjort något. Men ett vittnesmål ÄR ett bevis om vittnesmålet bedöms som trovärdigt.

I Tove-fallet har åklagaren presterat ett ögonvittne till Majas handlingar där vittnesmålet av rätten i detta avseende bedöms som trovärdigt. Då har faktiskt åklagaren nått upp till beviskravet. Förklaringsbördan hamnar därför på Maja. Maja har inte kunna motbevisa vittnesmålet med en trovärdig motförklaring. Då åker hon dit.

Jag tycker rätten resonerar klart och tydligt i sin dom. Det är synd att de hänger upp sig på klockslaget 02:40. Det behövs inte för en fällande dom. Det skämmer domen tyvärr. Hoppas hovrätten landar ner i samma resonemang UTAN att fästa avseende vid exakt minut för dunsen.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-08-29 kl. 16:41.
Citera
2023-08-29, 16:44
Medlem
Lyssna mycket noggrant på Fröken Janss*n:s och hennes trogna kamrat, Fröken Hellm*n när de tvenne kålsuparna berättar om kvällen då deras tidigare vän, den 21-åriga T*ve, miste sitt liv.

Enligt ovan skrivet, så är det helt uppenbart, att Fröken Janss*n:s och, Fröken Hellm*n:s berättelser inte❗går hand i hand, det vill säga, att en av de bägge kålsuparna inte❗talade sanning.

Enligt mig. Den som framförde lögnerna i största utsträckning, det var ingen annan än den lilla söta och oskyldiga Fröken Hellm*n.

Bråket i badrummet ... Hur Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n valde ut platsen där de bägge sedan placerade den 21-åriga flickan T*ve:s avlidna kropp.

Den sköna musiken för deras öron och mentalitet, efter det, att Fröken Janss*n tillsammans med sin kamrat Fröken Hellm*n hade tänt eld på den 21-åriga flickan T*ve:s avlidna kropp.

Hur Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n nu skall försöka att bli släppta på sina fria fötter.

Detta enligt ovan skrivet med mycket mer därtill.

Oisín Cantwell tror absolut på en friande dom för både Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n efter det att Göta HovRätt har avslutat detta mordfallet. Le*f GW Perss*n håller fullständigt med. Le*f GW Perss*n är tillika tvärsäker på, att Fröken Hellm*n är fullständigt oskyldig, och Perss*n brukar ju till 99% ha rätt i det han säger och tidigare, har sagt.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-29, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lyssna mycket noggrant på Fröken Janss*n:s och hennes trogna kamrat, Fröken Hellm*n när de tvenne kålsuparna berättar om kvällen då deras tidigare vän, den 21-åriga T*ve, miste sitt liv.

Enligt ovan skrivet, så är det helt uppenbart, att Fröken Janss*n:s och, Fröken Hellm*n:s berättelser inte❗går hand i hand, det vill säga, att en av de bägge kålsuparna inte❗talade sanning.

Enligt mig. Den som framförde lögnerna i största utsträckning, det var ingen annan än den lilla söta och oskyldiga Fröken Hellm*n.

Bråket i badrummet ... Hur Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n valde ut platsen där de bägge sedan placerade den 21-åriga flickan T*ve:s avlidna kropp.

Den sköna musiken för deras öron och mentalitet, efter det, att Fröken Janss*n tillsammans med sin kamrat Fröken Hellm*n hade tänt eld på den 21-åriga flickan T*ve:s avlidna kropp.

Hur Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n nu skall försöka att bli släppta på sina fria fötter.

Detta enligt ovan skrivet med mycket mer därtill.

Oisín Cantwell tror absolut på en friande dom för både Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n efter det att Göta HovRätt har avslutat detta mordfallet. Le*f GW Perss*n håller fullständigt med. Le*f GW Perss*n är tillika tvärsäker på, att Fröken Hellm*n är fullständigt oskyldig, och Perss*n brukar ju till 99% ha rätt i det han säger och tidigare, har sagt.

Mvh/@JokerMannen
GW har haft fel om det här fallet från början. Han trodde inte att det var två tidigare ostraffade unga tjejer som hade gjort detta - det var minsann helt osannolikt och åklagaren var inkompetent och ute i ogjort väder. Sen han bevisligen hade fel har han gjort allt för att komma igen och i alla fall ha rätt på nån punkt. Han har t o m gjort en dokumentär där hälften av fakta är fel eller inte presenteras, allt i syfte att försöka frikänna Maja. GW är passé och enbart pinsam.
Citera
2023-08-29, 17:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
GW har haft fel om det här fallet från början. Han trodde inte att det var två tidigare ostraffade unga tjejer som hade gjort detta - det var minsann helt osannolikt och åklagaren var inkompetent och ute i ogjort väder. Sen han bevisligen hade fel har han gjort allt för att komma igen och i alla fall ha rätt på nån punkt. Han har t o m gjort en dokumentär där hälften av fakta är fel eller inte presenteras, allt i syfte att försöka frikänna Maja. GW är passé och enbart pinsam.

Ja, GW. Som gjort en sån fantastisk resa, polis-professor, framgångsrik författare, all media, och viner på systemet, osv.

Åsså lånar han sig allsköns felaktiga uttalanden i Toves fall. Å han störde rättegången i tingsrätten med hostningar, harklingar och halvhöga kommentarer. Blev tillrättavisad av tingsrättens ordförande.

Han är ju ett uppmärksamhetsluder av rang, nu kan han inte erkänna att han har fel, FEL i denna utredningen avseende Johanna och ffa Majas skuld.

Pinsamt, mycket pinsamt.
Citera
2023-08-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nu kom den, Att någon slagit T i huvudet, fantasierna avlöser varandra märker jag, vad blir nästa fantasi?? var ens Maja i lägenheten eller satt hon ute i trappen? Stackars Maja som har blivit indragen i ett mord som hon inte ens har varit närvarande vid.

Men snälla det är väl klart att det är viktigt att det finns bevis för att Maja höll i Toves armar eller inte. Det handlar ju om att dömas för mord.
Det viktiga är ju att sanningen kommer fram oavsett vad Maja har gjort, oskyldig är ju hon inte på något sätt.
Men det är stor skillnad rättsligt på att fysiskt hålla fast någons armar så att en annan person kan döda offret och att inte tillkalla hjälp.(vilket också är fruktansvärt).

Det är väl klart att det inte är synd om Maja. Vi diskuterar ju vad som är möjligt kan ha hänt i badrummet eller inte, eftersom INGEN vet det.

En trevligare ton i tråden vore på sin plats! Tråden är väl till för diskussion om vad som kan ha hänt eller inte? Känns mycket konstigt när det kritiseras. Tagga ned, det här är ingen underhållning som man kan kommentera, skratta eller skämta om folks olika diagnoser mm hur som helst, utan det handlar om riktiga människor. Visa respekt både för de inblandade i detta fall och alla i tråden, tack!
Citera
2023-08-29, 17:28
Medlem
Citat:

Lär dig och begrip hur❗och på vilket sätt❗som jag skriver mina inlägg på.

Jag ger inte så mycket som en krona för kriminalprofessorn L*if GW Perss*n och hans inblandningar i varje mordfall som han ser eller, få höra talas om, hans hjärna är sedan länge, vin och snus-impregnerad och därefter tycks han fungera.

Den 20-åriga flickan Fröken Janss*n hade tidigare tillsammans och, i samförstånd med sin mycket trogna då 18-åriga kamrat Fröken Hellm*n, bragt livet om den 21-åriga flickan T*ve.

Nu återstår det bara att se om försvarsadvokaten Cl*a Sangb*rn tillika sagt försvarsadvokaten P*ter Gillb*rg kommer att lyckas med att kunna föra Göta HovRätt till The Twilight Zone ... vilket jag själv har mycket svårt att ta till mig att så fallet kommer att bli.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-29, 17:42
Medlem
vichy6s avatar
Aktbilaga 80 om rättsläkarens uppgifter… visst är det den som HR får se. Det kan inte ändra HUR hon dog. Tolkar det själv som att hon otvetydigt dog av strypning/kvävning.
Citera
2023-08-29, 17:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Svaret på min fråga är alltså att underlaget du har för att påstå att M ljuger och är otäck är diverse dokumentärfilmer och vad du snyter ur ditt sunda förnuft. Nej, då behövs ingen FUP.
Förstår inte vad du svamlar om. Det här är en diskussions-tråd och vad har mina dokumentärer med detta att göra? Klart att jag tycker att Maja är en otäck människa på grund av det hon gjort. Läs om, läs rätt! Jag påstår med bestämdhet att Maja ljuger till 99,9%
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-29 kl. 17:51.
Citera
2023-08-29, 17:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Sensmoralen för potentiella gangsters är att det inte räcker med att lämna en rövarhistoria som förklaring om du blir utpekad i ett brottsmål. Om utpekandet anses trovärdigt, och du själv bara har presenterat en rövarhistoria, så åker du dit.

Edit: Jag tror det är många som går vilse i juridiken. De tänker att åklagaren måste ha tekniska bevis för att bevisa utom rimligt tvivel att en person har gjort något. Men ett vittnesmål ÄR ett bevis om vittnesmålet bedöms som trovärdigt.

I Tove-fallet har åklagaren presterat ett ögonvittne till Majas handlingar där vittnesmålet av rätten i detta avseende bedöms som trovärdigt. Då har faktiskt åklagaren nått upp till beviskravet. Förklaringsbördan hamnar därför på Maja. Maja har inte kunna motbevisa vittnesmålet med en trovärdig motförklaring. Då åker hon dit.

Jag tycker rätten resonerar klart och tydligt i sin dom. Det är synd att de hänger upp sig på klockslaget 02:40. Det behövs inte för en fällande dom. Det skämmer domen tyvärr. Hoppas hovrätten landar ner i samma resonemang UTAN att fästa avseende vid exakt minut för dunsen.
Skönt att läsa välskriven och vettig information. Sånt behövs i tråden.
Citera
2023-08-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Förstår inte vad du svamlar om. Det här är en diskussions-tråd och vad har mina dokumentärer med detta att göra? Klart att jag tycker att Maja är en otäck människa på grund av det hon gjort. Läs om, läs rätt! Jag påstår med bestämdhet att Maja ljuger till 99,9%

Då bör du kontakta åklagaren omedelbart bums och redogöra för exakt vilka de lögnerna är och hur du kommit fram till det? Det skulle ju vara väldigt avgörande uppgifter för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in