2023-08-29, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Kniv är nog rätt jävla riskabelt. Mycket som kan gå fel som att man tappar kniven eller skadar sig själv. Batong sitter stadigare i handen och med en sådan riskerar man inte att skiva upp sig själv på kuppen.

Ja det är rätta takter. Klubba ihjäl inkräktare i sitt hem är inte ett brott ens. Jag går runt och hoppas här med yxan i hallen att någon ska vara dum i huvudet så jag får prova den men sån tur har man väl inte.
Citera
2023-08-29, 15:29
Medlem
Klockspels avatar
Citat:
Kniv är nog rätt jävla riskabelt. Mycket som kan gå fel som att man tappar kniven eller skadar sig själv. Batong sitter stadigare i handen och med en sådan riskerar man inte att skiva upp sig själv på kuppen.
Varför skulle man tappa/skada sig på en kniv med parerstång? En bra kniv är lika stadigare i handen som en batong. Finns även knogjärnsknivar.. Om du ramlar med en kniv kan du dock råka hugga dig själv, i det avseendet är pushdaggers bättre.
Citera
2023-08-29, 15:31
Medlem
Roligt med inkräktare som bryter sig in hos de som har jaktvapen. Här bor någon gammal bonnjävel tänker de. Ja, bonnjäveln har både skjutit älg och slaktat grisar sedan barnsben. En idiot till inkräktare stryker med utav bara farten så klart. Leka gangster kan man göra med någon pantad brudjävel i orten, på landet blir man jakttrofé.
Citera
2023-08-29, 15:34
Medlem
nittinies avatar
Argumentation och ett blyrör.
Börja med Alkemins tecken i Göran Sonnevies DET OMÖJLIGA av Mona Sandqvist och smyg fram röret, invirat i en latexhandske för greppets skull och dessutom lämnar du inte fingeravtryck, och mumla " där foten rör marken, växer framtiden fram" menat som en villetråd om attackören skulle överleva.
Är villetråd ett ord btw.
Annars™.
Citera
2023-08-29, 15:35
Medlem
Citat:
Är golfklubba så bra? Går inte de lätt av?

Min järntvåa är från början av 80-talet och har stålskaft. Moderna klubbor har ofta grafitskaft. Om den går av får jag veta först då jag tvingats slå med den. Skulle dock tro att den kommer att oskadliggöra en inkräktare om behov finns. Hittills har den dock fungerat bra i avskräckande syfte.
Citera
2023-08-29, 15:39
Medlem
Har en Smith&Wesson fjäderbatong vid sängen, tar inte mycket plats. Används den av polisen och militär så duger den till mig och jag inbillar mig att en inbrottstjuv (som inte är beväpnad med skjutvapen) drar öronen åt sig av det metalliska ljudet när jag fäller ut den och den knäcker absolut ben och spräcker skallar om man saftar i när man slår.
Citera
2023-08-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Argumentation och ett blyrör.
Börja med Alkemins tecken i Göran Sonnevies DET OMÖJLIGA av Mona Sandqvist och smyg fram röret, invirat i en latexhandske för greppets skull och dessutom lämnar du inte fingeravtryck, och mumla " där foten rör marken, växer framtiden fram" menat som en villetråd om attackören skulle överleva.
Är villetråd ett ord btw.
Annars™.

Ja, spela rollen som psykotisk kulturtant är nog inte en taktik att underskatta. Naken med en frukthatt på huvudet och någon tjyst kroppsmålning också så lär nog många vända direkt i dörren.
Citera
2023-08-29, 15:46
Medlem
Agent.Jonesys avatar
För att slippa konfrontationen och skapa rädsla hos tjuven skulle jag nog ha en batteridriven motorsåg. Som tjuv är man nog inte tvärsugen på att gå mot en motorsåg. Blir de närkontakt så blir de såklart ganska kladdigt men då är de tjuvens initiativ.

https://www.proffsmagasinet.se/hem-tradgard-fritid/tradgardsmaskiner/batteridrivna-tradgardsmaskiner/motorsagar/dewalt-dcm565n-motorsag-utan-batteri-och-laddare-je11802?channable=00a9e8736b75004a453131383032ac&V AT=1&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtVcE36KpbV5P3A8 CUm5vcZej_peo3QuF3OzQB2F7mxNnkcEUzo3ERxoCI3UQAvD_B wE
Citera
2023-08-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Ja det är rätta takter. Klubba ihjäl inkräktare i sitt hem är inte ett brott ens. Jag går runt och hoppas här med yxan i hallen att någon ska vara dum i huvudet så jag får prova den men sån tur har man väl inte.

Vänta inte på turen, använd lite taktik för att uppfylla din dröm. Du får skylta med vad du har där hemma, köp en dyr klocka och vifta med och lämna fönster och dörrar olåsta och sprid ut på stan att du kommit över ett stort parti ladd. Tror det kan vara bra att mäska med.
Citera
2023-08-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Jonesy
För att slippa konfrontationen och skapa rädsla hos tjuven skulle jag nog ha en batteridriven motorsåg. Som tjuv är man nog inte tvärsugen på att gå mot en motorsåg. Blir de närkontakt så blir de såklart ganska kladdigt men då är de tjuvens initiativ.

https://www.proffsmagasinet.se/hem-tradgard-fritid/tradgardsmaskiner/batteridrivna-tradgardsmaskiner/motorsagar/dewalt-dcm565n-motorsag-utan-batteri-och-laddare-je11802?channable=00a9e8736b75004a453131383032ac&V AT=1&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtVcE36KpbV5P3A8 CUm5vcZej_peo3QuF3OzQB2F7mxNnkcEUzo3ERxoCI3UQAvD_B wE

Röjsåg är annars en bubblare om du vill slippa att få allt för mycket kladd på dig.
Citera
2023-08-29, 16:02
Medlem
Agent.Jonesys avatar
Citat:
Röjsåg är annars en bubblare om du vill slippa att få allt för mycket kladd på dig.

haha jo. Känns lite lång och stökig att manövrera i små utrymmen bara. Men visst. Kapa av ett par fötter har nog fin effekt.
Citera
2023-08-29, 16:05
Medlem
Citat:
Om man har vovve och den vanställer en inkräktare riskerar väl hunden bli avlivad. Eller vad gäller här egentligen? En rätt intressant fråga.

Nej det tror jag absolut inte, om det är i ens eget hem. Har du någon källa på det?

Min hund (stor vakthundsras) tror jag till 99% skulle attackera en inbrottstjuv, även om det som tur är aldrig hänt i praktiken. Förhoppningsvis skulle tjuven höra hundens skall/morrningar och avbryta innan han provar lyckan att gå in i huset. Är tjuven så puckad att han vill ta en närstrid med hunden så får han bara skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in