2023-08-29, 15:10
Medlem
Rasseltasss avatar
Föreställ dig att du precis varit med om att vinna VM i fotboll. Triumfen är total och detta kan på många sätt vara höjdpunkten i ditt liv.

Då kommer plötsligt en medelålders tant fram och börjar hångla med dig!

Detta kan bara beskrivas som ett övergrepp...
Citera
2023-08-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan du tänka dig hur stressad Rubiales måste vara nu? Oavsett om han fick samtycke eller om han trodde han fick samtycke, hans karriär och rykte är raserat för gott för något som sannolikt var en komplimang och gest på uppskattning. Kanske måste han kämpa för att inte skaka galler och inte bli attackerad på gatan!

Jag har sagt det tidigare, jag tycker han skulle varit smartare och inte satt sig i denna sits, men det är ändå upp till omvärlden att handla med sunt förnuft och inte i blind affekt!

Och innan någon börjar kalla mig för höger-extrem så kan jag säga att jag röstat rött i hela mitt liv!

Nja, Rubiales-svinet får vad han förtjänar. Det är inte första gången han misstänks för övergrepp:

https://www.espn.com/soccer/story/_/id/38251952/luis-rubiales-rfef-allegations-jenni-hermoso-world-cup
Citera
2023-08-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Han pussa henne på munnen i ett glatt tillstånd. Om hon inte gillade det så kan hon väl säga det till han, alternativt ge han en lavett och så är saken utagerad? Hade en kvinna gjort det här på en man så hade det setts som roligt, charmigt, knasigt, whatever. Men inte såhär.

Ni är så jävla hjärntvättade så att det är tragiskt.

Är Spanska fotbollsförbundet, landslag, tränare och regering också hjärntvättade? De delar nämligen inte din uppfattning.
Citera
2023-08-29, 15:16
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Nu sägs det att FIFA arbetar för att stänga av Rubiales i 15 år för det övergrepp som SVT rapporterar om.

Stängde SVT av Peter Settman efter att han tvångskysste Charlotte Kalla på Idrottsgalan 2008? Nix, SVT hade Settman som programledare för Idrottsgalan under de två efterföljande åren också.

Det borde dom ha gjort, den äcklige jävla Settman förtjänar en rejäl käftsmäll!
Citera
2023-08-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Ja nu i efterhand när MSM och radikalfeministerna samt alla andra skitnödiga proffstyckare skriker i högan sky om detta "hemska" övergrepp.

I södra Europa är kramar kindpussar men även pussar på läpparna och kroppsberöring en del av kulturen och händer hela tiden.

Det hade räckt gott och väl med en ursäkt och avgång för Rubiales "snedsprång" men nej enligt er dårar ska han karaktärsmördas springa gatlopp dras i smutsen och gärna fängslas också...ni är helt enkelt inte kloka i huvudet.

Hurivida han fängslas eller inte är upp till en Spansk domstol och inte kvinnohatarpöbeln på flashback. Vad gäller karaktärsmord så har han orsakat allt på egen hand.
Citera
2023-08-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Kvinnor kan vara såna svin.

Visst, men nu handlar tråden om ett manligt svin.
Citera
2023-08-29, 15:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Föreställ dig att du precis varit med om att vinna VM i fotboll. Triumfen är total och detta kan på många sätt vara höjdpunkten i ditt liv.

Då kommer plötsligt en medelålders tant fram och börjar hångla med dig!

Detta kan bara beskrivas som ett övergrepp...

Jepp, och det sänds i internationell TV vilket de allra flesta missat i tråden verkar det som.
Citera
2023-08-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, Rubiales-svinet får vad han förtjänar. Det är inte första gången han misstänks för övergrepp:

https://www.espn.com/soccer/story/_/id/38251952/luis-rubiales-rfef-allegations-jenni-hermoso-world-cup

Så du menar att du ska hålla Rubiales ansvarig för påstådda övergrepp som gick till rätten där motparten som anklagade honom bedömdes skyldig och blev straffad av rätten medan Rubiales friades helt och hållet? Du har en konstig syn på rättvisa må jag säga!

https://www.europapress.es/deportes/futbol-00162/noticia-luis-rubiales-absuelto-acusacion-agresion-arquitecta-reformo-casa-20210616154102.html
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 15:30.
Citera
2023-08-29, 15:29
Medlem
Citat:
Så du menar att du skulle hålla Rubiales ansvarig för påstådda övergrepp som gick till rätten där motparten som anklagade honom bedömdes skyldig och blev straffad av rätten medan Rubiales friades helt och hållet? Du har en konstig syn på rättvisa må jag säga!

https://www.europapress.es/deportes/futbol-00162/noticia-luis-rubiales-absuelto-acusacion-agresion-arquitecta-reformo-casa-20210616154102.html

Nej, jag menar snarare att indicierna talar för att Rubiales är ett svin. Patetiskt att du försvarar honom. Såvida du inte är hans hungerstrejkande mor
Citera
2023-08-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, jag menar snarare att indicierna talar för att Rubiales är ett svin. Patetiskt att du försvarar honom. Såvida du inte är hans hungerstrejkande mor

Jag försvarar inte Rubiales i sig, utan principen att man inte ska dömas och smutskastas på förhand! Hag vet inte vad han pysslat med och det gör inte du heller, däremot dömer jag ingen som vinner i rätten där motparten bedöms skyldig, det är fullständigt vansinnigt.

Tycker du att Johnny Depp ska straffas resten av livet för att Amber Heard är ett lögnaktigt svin också? Gissningsvis tycker du det eftersom du uppenbarligen inte bryr dig om att anklagelser styrks, utan endast tycker det räcker med att anklagelser framförs för att döma någon!

Tur att du inte sitter i en jury, då skulle oskyldiga människor fängslas regelbundet.
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 15:33.
Citera
2023-08-29, 15:31
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Hur fasiken drar du den slutsatsen då handlingen gäller en puss som skedde i eufori efter ett VM guld som sannolikt sker en gång under en livstid om ens det? Det finns således inga jämförelser att göra med vanliga livet överhuvudtaget. Så därför är det bisarrt att du tror dig veta vilken kvinnosyn varenda person är kritisk till att hänga Rubiales har baserat på detta har.

Faktum är att pussen i sig om det skedde spontant i eufori av ren och skär uppskattning inte ens återspeglar Rubiales kvinnosyn isolerat i sig! (sedan kan han ha taskig kvinnosyn ändå, men incidenten i sig påvisar inte det säkert)

Alla personer som vill ha Rubiales svartlistad för livet och fängslad, hur många personer av den manliga befolkningen har inte gjort något liknande snedsteg i sitt liv? Skulle gissa att inte många skulle bli kvar om samtliga helt oskyldiga män skulle samlas på sergelstorg.

Jag kan möjligtvis köpa ditt resonemang om det inte vore för att Luis har en historik av att vara ett korrumperat ärkesvin. Samtidigt gäller det att sätta gränserna tydligt och tidigt, annars blir det som svenskt rättsväsende där man ger grovt kriminella saft och bulle och en tillsägelse som straff.
Citera
2023-08-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag kan möjligtvis köpa ditt resonemang om det inte vore för att Luis har en historik av att vara ett korrumperat ärkesvin. Samtidigt gäller det att sätta gränserna tydligt och tidigt, annars blir det som svenskt rättsväsende där man ger grovt kriminella saft och bulle och en tillsägelse som straff.

Man blir ett korrumperat ärkesvin om man döms för något sådant, då kan du börja snacka. Om man går till rätten och rentvår sig själv så kommer inte jag börja döma någon. Vem fan är du och jag att döma någon som granskats i rätten och vunnit efter att alla bevis lagts fram?

Dessutom gäller inte denna tråd huruvida Rubiales säljer knark, låter spanska federationen betala hans middagar olagligt eller andra rykten som gått (varav flertalet motbevisats) det gäller händelsen som skedde efter VM-finalen och hur media och drevet mot honom går!

Om folk skulle sansa sig och inte agera rättsväsende skulle jag inte behöva rycka in i tråden, någon måste bidra med lite balans, annars blir det bara lynchmobb och så kan vi inte ha det!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in