2023-08-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo, han antastar henne, lille vän. Fick själv lite Hitlervibbar av Rubiales "tal"

"lille vän" I call Härskartekniker av värsta sort!
Citera
2023-08-29, 14:31
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hade varit lika olämpligt. Att ge sig på en människa med en sexuell gärning mot dennes vilja är förkastlig oavsett kön. Ens kropp är ens egen egendom.

Sedan är det dessvärre ett faktum att kvinnor dessvärre löper betydligt större risk för att behöva utstå sexuella övergrepp, både i nutid och historiskt. Men ja, om en kvinna hade kysst Messi på munnen mot dennes vilja så är gärningen i sig lika usel.

Jag håller med dig om att det hade varit lika illa. Jag tycker som sagt att det är helt oanständigt och jävligt pervo att göra så.

Men hade en kyss på Messi eller Ronaldo från en kvinna slutat i anklagelser om sexuella övergrepp? Det tror inte jag. Det är olika måttstockar. Men som sagt, jag håller med dig.
Citera
2023-08-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
"lille vän" I call Härskartekniker av värsta sort!

Härskarteknik? Jag adresserar dig som du förtjänar med tanke på din medeltida kvinnosyn.
Citera
2023-08-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Jag håller med dig om att det hade varit lika illa. Jag tycker som sagt att det är helt oanständigt och jävligt pervo att göra så.

Men hade en kyss på Messi eller Ronaldo från en kvinna slutat i anklagelser om sexuella övergrepp? Det tror inte jag. Det är olika måttstockar. Men som sagt, jag håller med dig.

Men den enda anledningen att detta gått så långt är att spanska landslaget tidigare velat göra sig av med coachen Vida som skyddats av Rubiales. Dvs spelarna har ett stort agg mot Vida och Rubiales och har därför ett otroligt stort motiv att driva på detta för att försöka få till en revolution av spansk fotbolls ledning - givetvis i samarbete med media som hejar på och pumpar ut story på story som anti-rubiales etc.

Jag är övertygad om att inget av detta drev hänt om det inte funnits stor vinning att göra för Hermono och spelarna i spaniens landslag på att göra stor sak av det här! Men framför allt är det medias fel som blåst upp detta tillsammans med mobben på sociala medier.

Det är ju det som gör det farligt, för att folk resonerar så att ändamålet helgar medlen och bara sveper fram som en tornado lynch-mobb!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 14:41.
Citera
2023-08-29, 14:41
Medlem
Citat:
Härskarteknik? Jag adresserar dig som du förtjänar med tanke på din medeltida kvinnosyn.

Är väl snarare ett tecken på fin kvinnosyn att kyssa en kvinna.
Citera
2023-08-29, 14:42
Medlem
Citat:

Kvinnor kan vara såna svin.
Citera
2023-08-29, 14:43
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Det verkar ju snarare vara du och din rabiata sort som är stolpskott. Spaniens fotbollsförbund, landslag och regering gör en helt annan bedömning än vad du gör.
Ja nu i efterhand när MSM och radikalfeministerna samt alla andra skitnödiga proffstyckare skriker i högan sky om detta "hemska" övergrepp.

I södra Europa är kramar kindpussar men även pussar på läpparna och kroppsberöring en del av kulturen och händer hela tiden.

Det hade räckt gott och väl med en ursäkt och avgång för Rubiales "snedsprång" men nej enligt er dårar ska han karaktärsmördas springa gatlopp dras i smutsen och gärna fängslas också...ni är helt enkelt inte kloka i huvudet.
Senast redigerad av Bazze1 2023-08-29 kl. 15:01.
Citera
2023-08-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Ja nu i efterhand när MSM och radikalfeministerna samt alla andra skitnödiga proffstyckare skriker i högan sky om detta "hemska" övergrepp.

I södra Europa är kramar kindpussar men även pussar på läpparna och kroppsberöring en del av kulturen och händer hela tiden.

Det hade räckt gott och väl med en ursäkt och avgång för Rubiales "snedsprång" men nej enligt er dårar ska han karaktärsmördas springa gatlopp dras i smutsen och gärna fängslas också...ni är helt enkelt inte kloka i huvudet.

Det är det som gör det kört som man att vara feminist. De är så femitrist. Jag är egentligen fullpumpad med kvinnohistoria, intersektionalitetsteori och annat metro men sånt här trams gör att det går inte. Feminism hade varit ok om det inte vore för feministerna.
Citera
2023-08-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1

Kan du tänka dig hur stressad Rubiales måste vara nu? Oavsett om han fick samtycke eller om han trodde han fick samtycke, hans karriär och rykte är raserat för gott för något som sannolikt var en komplimang och gest på uppskattning. Kanske måste han kämpa för att inte skaka galler och inte bli attackerad på gatan!

Jag har sagt det tidigare, jag tycker han skulle varit smartare och inte satt sig i denna sits, men det är ändå upp till omvärlden att handla med sunt förnuft och inte i blind affekt!

Och innan någon börjar kalla mig för höger-extrem så kan jag säga att jag röstat rött i hela mitt liv!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 15:03.
Citera
2023-08-29, 15:02
Avslutad
Han pussa henne på munnen i ett glatt tillstånd. Om hon inte gillade det så kan hon väl säga det till han, alternativt ge han en lavett och så är saken utagerad? Hade en kvinna gjort det här på en man så hade det setts som roligt, charmigt, knasigt, whatever. Men inte såhär.

Ni är så jävla hjärntvättade så att det är tragiskt.
Citera
2023-08-29, 15:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är komiskt hur många gubbslem som försvarar Rubiales i hans idioti. Det är inte normalt att kyssa en annan person på munnen mot dennes vilja, det kommer aldrig vara normalt.

Finns ju många som ligger efter i utvecklingen när det gäller kvinnosynen.
Citera
2023-08-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Finns ju många som ligger efter i utvecklingen när det gäller kvinnosynen.

Hur fasiken drar du den slutsatsen då handlingen gäller en puss som skedde i eufori efter ett VM guld som sannolikt sker en gång under en livstid om ens det? Det finns således inga jämförelser att göra med vanliga livet överhuvudtaget. Så därför är det bisarrt att du tror dig veta vilken kvinnosyn varenda person är kritisk till att hänga Rubiales har baserat på detta har.

Faktum är att pussen i sig om det skedde spontant i eufori av ren och skär uppskattning inte ens återspeglar Rubiales kvinnosyn isolerat i sig! (sedan kan han ha taskig kvinnosyn ändå, men incidenten i sig påvisar inte det säkert)

Alla personer som vill ha Rubiales svartlistad för livet och fängslad, hur många personer av den manliga befolkningen har inte gjort något liknande snedsteg i sitt liv? Skulle gissa att inte många skulle bli kvar om samtliga helt oskyldiga män skulle samlas på sergelstorg.
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in