2023-08-29, 07:12
Medlem
Förklaringen vrf Vårby gick efter Einar, förklarat av medlem från Vårby samt Chihabs kusin som senare fick 8 år för mordförsök för en annan grej:
Yngre kille från Vårby tjafsa med nån brud på telefon, Einar tog luren och hotade honom samt förolämpade hela Vårby, grabbarna från Vårby meddelade ledaren Chihab som då var i Spanien, han sa att dom skulle ta honom. Sen om dom skulle klippa honom för det tror jag ej men definitivt pressa/förnedra han.
Citera
2023-08-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Så ni som säger att Dalen och Skarpnäck inte är inblandade

Varför Dog Mariachi
Varför dog snickers

Sätt ihop dom pusselbitar och kolla vad de leder till.

Dom två dog som hämnd för mordet på Nisse.

Säkert yosef K som agerat där.

Lever/levde det 2 personer i Dalen och Skarpnäck? Tror du allting som händer i dom områdena kretsar kring Einar? Vem tror du Einar var egentligen? Tony Montana?

Om du tror att det var hämnd för han och det får dig sova gott om nätterna, då ska jag inte störa dig. Mariachi var en helt annan grej och Snickers var som sagt den första bästa man hittade i konflikten mot Skarpnäck. Skyttarna steker i solen hahah. Man undrar hur gamla folk är här inne egentligen. Men samtidigt så förstår jag, att vara fanboy till en tonåring är känslomässigt brutalt. Ni behöver inte dra narrativet åt ert håll bara för att ni ska känna er "coola" när ni lyssnar på Einar. Det här är ingen lek där man ska dra "pusselbitar". Sitter du här och chansar? Och till dig "Soderortsicario121" 🤣🤣🤣🤣🤣 Flashback borde ha ålderskontroll på dig brorsan 🤣
Citera
2023-08-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Därför att Mamme90 inte vill vara en "snitch". Han är här och skriver och försöker övertyga oss hur allt ligger till genom att säga att allt är mitt framför ögonen på oss men han vill inte säga vad det är han syftar på. Med andra ord jag vet inte vad han vill eller vad han försöker säga, eller varför han ens skriver. Jag förstår inte syftet.
Mamme har bidragit med mycket bra info som kunde få mig förstå bakgrunden kring Einar på en djupare nivå. Så jag tycker att Du borde kunna förklara lite mer kring vad du menar Mamme.

Mamme90 har sagt mycket men inte allt och det kan jag förstå med tanke på att det sitter både poliser och folk från konflikten här inne och läser. Du kommer att behöva lägga de sista pusselbitarna själv.
Citera
2023-08-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Lever/levde det 2 personer i Dalen och Skarpnäck? Tror du allting som händer i dom områdena kretsar kring Einar? Vem tror du Einar var egentligen? Tony Montana?

Om du tror att det var hämnd för han och det får dig sova gott om nätterna, då ska jag inte störa dig. Mariachi var en helt annan grej och Snickers var som sagt den första bästa man hittade i konflikten mot Skarpnäck. Skyttarna steker i solen hahah. Man undrar hur gamla folk är här inne egentligen. Men samtidigt så förstår jag, att vara fanboy till en tonåring är känslomässigt brutalt. Ni behöver inte dra narrativet åt ert håll bara för att ni ska känna er "coola" när ni lyssnar på Einar. Det här är ingen lek där man ska dra "pusselbitar". Sitter du här och chansar? Och till dig "Soderortsicario121" 🤣🤣🤣🤣🤣 Flashback borde ha ålderskontroll på dig brorsan 🤣
Är det då Scar och någon mer? Kan inte se någon annan pusselbit som leder till Dalen/Skarpnäck
Citera
2023-08-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ja, därför Einar var så dum att han skulle få en av Sveriges mest brutala gäng efter sig som dessutom var hans enda livlina efter att hans egen ort och söderort kastat ut honom. Tror du ens på dig själv eller spelar du dum bara?

Du har skrivit i den här tråden sen dag 1 och inte haft ett rätt.
Citera
2023-08-29, 12:42
Medlem
Citat:

Mamme får jag fråga dig en annan grej. Orelaterat till mordet. Vad hände mellan Hamko och Nisse? Finns video där de tjafsade. Handlade det om att Hamko inte fick några pengar av Nisse från musiken? Dalen fick ju inte sin del av kakan och jag ser Hamko som en del av Dalen.
Andra har skrivit att Nisse sedan försökt klippa Hamko med hjälp av Scar men att tabben klickade. Och Goaren 14 åringen försökte sedan Hamko skjuta ihjäl varför han sen hamnade i fängelse.

Kan du berättade något om varför Hamko och Nisse tjafsade och varför det sedan blev så hatiskt mellan dem?
Citera
2023-08-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Det hade adel löst direkt om det var problemet

Inte de beloppen
Citera
2023-08-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Mamme får jag fråga dig en annan grej. Orelaterat till mordet. Vad hände mellan Hamko och Nisse? Finns video där de tjafsade. Handlade det om att Hamko inte fick några pengar av Nisse från musiken? Dalen fick ju inte sin del av kakan och jag ser Hamko som en del av Dalen.
Andra har skrivit att Nisse sedan försökt klippa Hamko med hjälp av Scar men att tabben klickade. Och Goaren 14 åringen försökte sedan Hamko skjuta ihjäl varför han sen hamnade i fängelse.

Kan du berättade något om varför Hamko och Nisse tjafsade och varför det sedan blev så hatiskt mellan dem?
Kan du då förklara varför Hamko står på Dalens mordlista? Även hans bror
Citera
2023-08-30, 21:13
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Förklaringen vrf Vårby gick efter Einar, förklarat av medlem från Vårby samt Chihabs kusin som senare fick 8 år för mordförsök för en annan grej:
Yngre kille från Vårby tjafsa med nån brud på telefon, Einar tog luren och hotade honom samt förolämpade hela Vårby, grabbarna från Vårby meddelade ledaren Chihab som då var i Spanien, han sa att dom skulle ta honom. Sen om dom skulle klippa honom för det tror jag ej men definitivt pressa/förnedra han.

Vafan gaggar du om? Hahaha
Citera
2023-08-30, 21:18
Medlem
ZtarZcreams avatar
Ni som säger att Haval kan ligga bakom mordet är helt stört! Bara VNT har råd med att prejsa 1 miljon, inte fan Haval! Så släpp den teorin tack!

Har man ett pris på sitt huvud så finns det gott om personer som gärna tar uppdraget! Jag hoppas verkligen på att skyttarna också blev blåsta!
Citera
2023-08-31, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Vafan gaggar du om? Hahaha
Lär dig svenska sen läs det jag skrev.
Citera
2023-08-31, 22:33
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Lär dig svenska sen läs det jag skrev.

Fin teori du har. Hur förklarades det direkt? I ett förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in