2023-08-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
"Ja, därför du vet vem som beställde eller hur? Du är 15 år gammal, max. Om du "visste", då hade du fattat att Snickers inte hade nåt med Einar att göra. Snickers var den första bästa man hittade i Skarpnäck. Han var ingen måltavla din snorunge som man planerade att klippa innan." (Mamme90)

Mamme jag är nyfiken på din teori. Vilka var det som mördade Nisse? Beställare? Om jag inte minns fel så trodde du på Dalen/Vårby/Skarpnäck teorin snarare än det som Allchronix och Mastarn lagt fram med HH/Bredäng. Den senare är mer logisk när man följer alla detaljer som vi vet (bråket på Nosh and Chow, Dumle goare, det faktum att Nisse ganska plötsligt blev orolig för sin säkerhet och sitt liv, plus andra övertygande detaljer som finns i tråden). Jag tror det är därför Mastarn Rodicio Allchronix mfl slutat skriva här för de har redan löst det. Glöm inte det faktum att det är flera personer som lagt fram här i tråden den senare teorin och hur det hänger ihop vilket gör det hela mycket mera säkert än folk som bara skriver "Jag tror det var Dalen".
Att Haval skulle ha med mordet att göra finner jag med flera extremt osannolikt. Det stämmer inte med verkligheten. Och även om Dalen slantat så hade Haval inga pengar plus han satt inne.

Det här var fan ett komiskt inlägg asså 🤣🤣🤣. För det första så är jag ingen snitch. Jag kan bara säga att det är precis rakt framför er. Det är ingen raketforskning precis. Och sen HH/Bredäng/Allchronix? Hahaha absolut gubben absolut. Dom har "löst" det 😂😂😂😂, dom förvirrade dig ännu mer brorsan 🤣
Citera
2023-08-28, 13:23
Medlem
Citat:
Jag skriver respektfullt till dig. Alltid. Har till och med berömt dig för de väldigt förklarande och bra inlägg du gjort om Nisses bakgrund och misstag som han gjort och motiven bakom kidnappningen.
Så varför kan du inte skriva respektfullt tillbaka?
Ja du har sagt det flera gånger att allt är framför ögonen på oss som läser här. Men jag kan inte påstå att det direkt är framför ögonen. Om det vore framför ögonen så har din teori såntfall nämnts x flera här I tråden så du blir således immun mot "snitchning". Dessutom är du anonym. Kom igen Mamme ge oss nånting. Även om jag alltid fått en känsla av att du endera är Haval själv eller känner Haval.
Hänvisa till en sida i tråden eller nånting. PM eller vadsomhelst.
Tack

Lycka till med din investigation. Och kom ihåg, det var HH, Bredäng, Snickers, Mariachi, Dalen, Vårby, Skarpnäck & Dumle. Lyssna på broncobitch här inne. Det roligaste är när Einar fanboys försöker framstå som tuffa för att dom fått "hämnd". Dom 2 grabbar som klippte han lever gott o väl men det är bra. Så när ni lyssnar på Einar så kan ni känna er tuffa och "originella".
Citera
2023-08-28, 15:29
Medlem
Citat:
"Ja, därför du vet vem som beställde eller hur? Du är 15 år gammal, max. Om du "visste", då hade du fattat att Snickers inte hade nåt med Einar att göra. Snickers var den första bästa man hittade i Skarpnäck. Han var ingen måltavla din snorunge som man planerade att klippa innan." (Mamme90)

Mamme jag är nyfiken på din teori. Vilka var det som mördade Nisse? Beställare? Om jag inte minns fel så trodde du på Dalen/Vårby/Skarpnäck teorin snarare än det som Allchronix och Mastarn lagt fram med HH/Bredäng. Den senare är mer logisk när man följer alla detaljer som vi vet (bråket på Nosh and Chow, Dumle goare, det faktum att Nisse ganska plötsligt blev orolig för sin säkerhet och sitt liv, plus andra övertygande detaljer som finns i tråden). Jag tror det är därför Mastarn Rodicio Allchronix mfl slutat skriva här för de har redan löst det. Glöm inte det faktum att det är flera personer som lagt fram här i tråden den senare teorin och hur det hänger ihop vilket gör det hela mycket mera säkert än folk som bara skriver "Jag tror det var Dalen".
Att Haval skulle ha med mordet att göra finner jag med flera extremt osannolikt. Det stämmer inte med verkligheten. Och även om Dalen slantat så hade Haval inga pengar plus han satt inne.

Varför skulle hh och bredäng döda en känd artist
Citera
2023-08-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Lycka till med din investigation. Och kom ihåg, det var HH, Bredäng, Snickers, Mariachi, Dalen, Vårby, Skarpnäck & Dumle. Lyssna på broncobitch här inne. Det roligaste är när Einar fanboys försöker framstå som tuffa för att dom fått "hämnd". Dom 2 grabbar som klippte han lever gott o väl men det är bra. Så när ni lyssnar på Einar så kan ni känna er tuffa och "originella".
Lek inte att du vet när du inte ens kan säga vilka som gjorde det. Innan dess är de ingen som tror dig
Citera
2023-08-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90

Jag är ingen fanboy heller. När du konstant säger "allt är framför er" och repeterar det 100 gånger, vad förändrar det för mig som är intresserad av varför han dog och hur?
Man vill ju ha kopplingar, hur saker hänger samman, eventuella detaljer, nånting som gör att storyn låter trovärdig. Du fattar vad jag menar mannen. Förstår inte varför du har taskig attityd mot mig som alltid visat dig respekt och tackat dig dessutom. Jag är varken rasist eller fanboy, två kategorier jag vet att du ogillar.
Bror kom med lite substans som gör det lite intressant om du vet något
Citera
2023-08-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Lek inte att du vet när du inte ens kan säga vilka som gjorde det. Innan dess är de ingen som tror dig

Därför att Mamme90 inte vill vara en "snitch". Han är här och skriver och försöker övertyga oss hur allt ligger till genom att säga att allt är mitt framför ögonen på oss men han vill inte säga vad det är han syftar på. Med andra ord jag vet inte vad han vill eller vad han försöker säga, eller varför han ens skriver. Jag förstår inte syftet.
Mamme har bidragit med mycket bra info som kunde få mig förstå bakgrunden kring Einar på en djupare nivå. Så jag tycker att Du borde kunna förklara lite mer kring vad du menar Mamme.
Citera
2023-08-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Varför skulle hh och bredäng döda en känd artist
För att den kända artisten var skyldig pengar.
Citera
2023-08-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry

Ja, därför Einar var så dum att han skulle få en av Sveriges mest brutala gäng efter sig som dessutom var hans enda livlina efter att hans egen ort och söderort kastat ut honom. Tror du ens på dig själv eller spelar du dum bara?
Citera
2023-08-29, 01:44
Medlem
Så ni som säger att Dalen och Skarpnäck inte är inblandade

Varför Dog Mariachi
Varför dog snickers

Sätt ihop dom pusselbitar och kolla vad de leder till.

Dom två dog som hämnd för mordet på Nisse.

Säkert yosef K som agerat där.
Citera
2023-08-29, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Så ni som säger att Dalen och Skarpnäck inte är inblandade

Varför Dog Mariachi
Varför dog snickers

Sätt ihop dom pusselbitar och kolla vad de leder till.

Dom två dog som hämnd för mordet på Nisse.

Säkert yosef K som agerat där.
Mariaci var en Annan konflikt. Snickers blev Skickad av einars grabbar från bagis, den som beodrodade var nån nära einar.
Citera
2023-08-29, 05:22
Medlem
Citat:

Varför ville yosef keey döda thrife då?
Citera
2023-08-29, 05:23
Medlem
Citat:

Det hade adel löst direkt om det var problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in