2023-08-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jaa.. jag visste inte heller att Avel har träffat JJ. Det betyder alltså att Avel har ljugit i denna tråd.. Han hade ju aldrig träffat JJ personligen, bara hört från andra.
Avel är alltså både väldigt kunnig teknisk OCH medicinskt. Vilket CV denna Avel måste ha
Lite avundsjuk blir man ju ändå som äkta svensk!

Väl raljerat. Jag har inte hört något om JJ från någon och vill heller inte höra något. Det jag läst i fup och hört från rätten räcker gott och väl för mig att fatta hur hon är funtad. Och att det är illa. Det kan man nog förstå utan att ha träffat henne personligen.

(Vad menar du med ”äkta svensk”? Var det nåt du bara behövde få ur dig eller hade det nån koppling till temat?)
Citera
2023-08-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir rätt trött på att höra JJs uttalande om mordet, som om det bara var ett litet bråk som spårade ur. En del hon säger om situationen är sant: att hon satt på Toves bröstkorg och tryckte sina tummar mot hennes hals. Alla vet att ett stryptag kan orsaka en persons död.

Sen säger JJ att hon "släppte och ställde sig på knä". Men jag tror att när hon ställde sig på knä fick hon mer kraft och avslutade på detta sätt Toves liv. INTE att hon slutade då och "satte sig bredvid kroppen", där också Maja satt, enligt henne.

Ja, jag tror inte att hon släppte sitt grepp förrän Tove var död.
Hennes utsago låter mer som en dålig lögn.
Det man läst lite om hennes tid i fängelset så tror jag inte hon riktigt förstår vilken sits hon är i.
Citera
2023-08-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Oavsett vad som hände exakt i det badrummet så är Tove död, dom 2 lever. Dom har fraktat kroppen ut till skogen, tänt eld på den. Dagen efter åker J till skogen och tänder på kroppen igen.
Dom förtjänar livstid och tingsätten har dömt dom till det, jag hoppas att hovrätten följer tr
Det är inga människor som borde gå fria, de är kapabla till det här, en vän till dom dessutom.
Alla här har rätt till sina åsikter absolut, men man måste och respektera att folk har olika åsikter och även acceptera domen, oavsett vad den blir.
Denna tråden har spårat helt.

Jag är inte opartisk i min uppfattning, jag ser Johanna skyldig till mordet och Maja som i samförstånd ha utfört mordet.

Alla hårda fakta pekar på att Maja har aktivt varit medverkande och delaktig.

Sen finns det andra som påstår att man inte kan läsa av andras tankar vilket är riktigt, men man kan se hur de har medverkat och handlat.

Lite är det som man får skylla sig själv, t.ex. jag kör en bil med en passagerare som är en känd våldsverkare och jag vet att personen är beväpnad.
Personen tar ner fönsterrutan och skjuter en annan kriminell.
Tror nog inte mycket på att jag skulle klara mig genom att säga att inte viste eller inte var införstådd med att det fanns risk för den kriminella handlingen.
Citera
2023-08-28, 19:56
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Jag skulle vilja läsa Rättsliga Rådets skrivelse.
Är det en allmän handling man kan begära ut nånstans ifrån? (inte från Rättsliga Rådet själva i alla fall har jag googlat mig till).

Nån som vet?
Citera
2023-08-28, 19:58
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu förvränger du det jag skriver så att jag plötsligt säger saker som jag aldrig har påstått.

Var har jag skrivit och påstått det du skriver, att Maja har sovit dig genom hela mordet, att hon inget hört???

Att förenkla mordet till att tre gick in genom en dörr och två ut, det håller inte.

Tur att vårt rättssystem kräver lite mer än så.

Även den fula beskrivningen ( omskrivningen) du gör av allt jag faktiskt skrivit om varför jag i första hand har en tro om vad som hände, till en förenkling till att det handlar om att Maja är svart, det är nedlåtande, förminskande och brukar kallas härskarteknik.

Att bemötas av sådana föraktfulla kommenterar ( som någon annan i tråden gjorde igår, där man kallas för typ fet miljökärring eller liknande) när man argumenterar, länkar, citerar och själv inte är föraktfull, det förstör tråden, men också visar på egen oförmåga att föra fram sina argument.

Glöm inte att vi är människor bakom våra nick.

Det var verkligen inget föraktfullt menat från min sida, hur kan du få det till det?

Jag undrar helt uppriktigt vad som har lett till detta vurmande för Maja?
Det är ju du som förminskar Maja till den grad som att hon inte vet vad hon gör?

Det är inte första gången Maja och Johanna är ute på hatturne, så jag undrar faktiskt varför du tror att Maja är oskyldig?
Hon har inte sagt ifrån någon gång när dom är på mordbrännaruppdrag, när Johanna inte ville umgås med Maja så blev Maja så ledsen så andra fick medla så dom kunde bli sams igen, jag tolkar inte det som att Maja är rädd för Johanna eller att Johanna får Maja att göra saker som hon inte vill.

Det är därför jag uppriktigt vill veta varför ni tror att Maja är ett offer (för det är så några framställer henne), återigen har jag aldrig i hela mitt liv använt någon härskarteknik, det är du som har pådyvlat mig det. 😠
Citera
2023-08-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Håller med dig i allt, develi med några till i tråden är dom vettiga och som håller sig till fakta och inte massa egenhittepåanledningar för Majas totala oskuld, tycker nästan synd om Maja hur hon här hon här framställs som lågbegåvad och omyndigförklarad . Jag visste att det skulle bli kaos i tråden (eller rättare sagt ännu mer kaos) när rättsliga rådet fastställt att Tove ströps till döds.

Får också skratt goda skratt av zigarillen, en frisk fläkt med sina så jävla bra svar ibland .

Tack snälla du!!
Ja, men precis
Alltså, detta är en sån sjuk tråd men man kan ändå inte låta bli att läsa! Skönt med lite skratt mitt i allt tragiskt! Jag tänker detsamma om Maja, tänk om någon hade skrivit så mycket om mig!! Jag hade tagit åt mig allt positivt och sträckt på ryggen och tänkt att.. Japp, vilken status jag har fått och alla tycker så synd om mig och därför kan jag nog fortsätta skylla allt på sömnbrist, fylla, diagnoser och mediciner, så kommer jag undan med allt! Jag vill också slippa ta ansvar för mina handlingar men jag har tyvärr inga fastställda diagnoser :-(
Citera
2023-08-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Glöm inte professorns köpta utlåtande
Kommer hon dra tillbaka det nu, är det möjligt? Det kommer bli ytterst pinsamt.

Det borde bli genant för professorn att närvara vid rättegången (även via videolänk) efter detta utlåtande men han kanske inte är typen som skäms för saker.
Att han initialt ställde upp med rådgivning till Clea efter att ha läst det preliminära obduktionsprotokollet är kanske mindre konstigt, men han borde ha avsagt sig uppdraget efter att ha läst det slutgiltiga.
Citera
2023-08-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Jag skulle vilja läsa Rättsliga Rådets skrivelse.
Är det en allmän handling man kan begära ut nånstans ifrån? (inte från Rättsliga Rådet själva i alla fall har jag googlat mig till).

Nån som vet?

Vad jag förstod hade Svt begärt ut det och det mesta va sekretessbelagt förutom deras slutsats av det rättsmedicinska utlåtandet.
Meningslöst att begära ut ett kraftigt sekretessbelagt utlåtande. Men man kan begära ut handlingen från Rättsliga rådet via Socialstyrelsen.
Citera
2023-08-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag står fast vid det fetade. Du skriver långa haranger dagligen och allt från ditt eget huvud. Hur många gånger du än skriver vilken oskyldig lammunge Maja är så kommer hon aldrig bli en sån. Tur att det är kunniga och inte folk med känslosvall för en mördare som ska döma i rätten.

Fortsätt att stå på dig och du får oss att vilja komma tillbaka till denna tråd och få vissa av oss att skratta mitt i all tragedi
Har inte den kvickheten som du har, så lämna inte denna tråd än!!
Citera
2023-08-28, 20:46
Medlem
Hinner inte läsa allt här.

Har även Js mobil blitt tömd på mer finkornig data från Hälsa-appen som Ms?

Rättsliga rådet verkar sabba allt för J. Bra!
Senast redigerad av Kriminallen 2023-08-28 kl. 20:48.
Citera
2023-08-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Jag läste att det rättsliga rådet fastslagit att Tove mördats genom strypning, är det punkt på den frågan nu?
Det är fastställt och kan inte ifrågasättas? Eller kommer Johannas advokat dra upp detta igen? Vet nån?

Det är en absolut självklarhet, att Fröken Janss*n:s försvarsadvokat kommer att ta upp detta inom Göta HovRätt. Cl*a Sangb*n The Clea-ning Women of Lies kommer, att, inför Göta HovRätt, bevisa, att den 21-åriga flickan T*ve inte❗ströps till döds utan, att T*ve kvävdes på grund av sina egna gastriska vomeringar vilka en del av ventrikel-innehållet fastnat i den 21-åriga flickan T*ve:s lungor.

Försvarsadvokaten, Cl*a Sangb*rn får med största sannolikhet sin klient Fröken Janss*n på fri fot efter det, att Göta HovRätt avslutat sina förhandlingar.

Det är ju bara trevligt att vi får ut lite tvättäkta fullblodspsykopater i samhället och sålunda får ju poliserna lite extra arbeten, att ta sig vid.

När Fröken Janss*n försätts på fri fot efter Göta HovRätts förhandlingar så kanske Fröken Janss*n på nytt kommer att inköpa sig några paket våtservetter för att kunna torka bort sitt smink ifrån sitt ansikte och lite ny lakan, så att hon kan bädda sin säng och därtill även några flaskor med ren, kemisk bensin så att Fröken Janss*n kan grilla en nyfångad ål på sin utomhusgrill på ett lite snabbare sätt i jämförelse med vanligt grillkol.

Jag undrar, hur det kommer att gå för halvblodspsykopaten Fröken Hellm*n, om hennes försvarsadvokat Pet*r Gillb*rg kommer att lyckas med, att inför Göta HovRätt, bevisa att Fröken Hellm*n körde sin snarko-mobil under tiden som den 21-åriga flickan T*ve ströps till döds av fullblodspsykopaten, Fröken Janss*n ?

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-28, 20:51
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Hinner inte läsa allt här.

Har även Js mobil blitt tömd på mer finkornig data från HR-appen som Ms?

Rättsliga rådet verkar sabba allt för J. Bra!

Ja prexix❗️

Rättsliga rådet har väl sänkt Johanna nu… Clea lär sjunka hon med⁉️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in