2023-08-28, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Antagligen att dessa rättsläkare också är inkompetenta och att clea vet bättre.
Haha, ja, förmodligen.
Det ska bli intressant att se hur hon lägger upp det hela.
En rekonstruktion vore sannerligen på sin plats.
Citera
2023-08-28, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte hur du menar att Maja tidigare deltagit i mordplaner?

Ja, visst. Hon har känt till dom. Men varit med att planera?

Ja, Maja frågade hur det gått med mordbränningen säger hon. Dagen efter.

Samma mönster här.

Jag skulle säga att det skulle vara väldigt anmärkningsvärt om Maja skulle sätta hårt mot hårt mot Johanna när Tove ligger död på golvet.

Tror inte många skulle våga tjafsa med Johanna där och då.

Rymma när Johanna åker till Donken ja.

Men Maja är i Johannas ”våld”, precis som många kvinnor är i destruktiva relationer.

Vi har helt olika tro här.
Vet du inte om hon varit med i Js mordplaner?
Vetskap om, att vid tre tillfällen tänkte J mörda folk, är att vara involverad i högsta grad.

Hon väntar på J på "vårat ställe" när J ska döda sitt ex. Har mobilen som alibi.
Johanna kom tillbaka jättebesviken. Maja frågar hur det gick med mordplanerna:

" Och ja men, ja hon kommer tillbaka. Jag är
vaken och hon är, jag frågar liksom hur det gick och hon sa bara liksom nej det gick inte, alltså väldigt, hon var jättebesviken och sen bara gick hon, ja hon gick och lade sig och så."

Partners in crime.
Senast redigerad av develi 2023-08-28 kl. 14:33.
Citera
2023-08-28, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag menar att Js påstående, mitt I alla lovorden om M, avviker på ett anmärkningsvärt sätt. Varför påpekade hon över huvud taget att det var viktigast för henne med flera nära vänner, men att M nog bara såg henne som bästa vän?

Jag tror inte alls att J berättat allt för sina föräldrar. Det är J som påstår det, vilket inte stämmer med pappans vittnesmål.
Johanna gör en utvikning under förhöret där hon sanningsenligt berättar om att hon och Maja är lite olika, vilket också under en period var bakgrunden till att de umgicks lite mindre.

Ibland undrar jag om du och några till i Majas vänkrets inte förstår hur uppriktighet fungerar?? Ni ser en konspiration bakom varenda ord Johanna uttalar. Men det är precis så här uppriktiga människor pratar. De berättar först det som är viktigt ”Jag och Maja är jättenära vänner”. Sen kommer följdfrågor ”Vad har ni för likheter och olikheter?”, ”Har ni alltid varit lika nära?” och då kommer lite mer info ”Vi är lika på vissa sätt, olika på andra och vår vänskap hade en period då vi inte umgicks lika mycket”. Det är inget konstigt med det.

Ang hennes föräldrar - bra, då är vi överens om att det var Maja och inte föräldrarna som fick Johannas fulla förtroende. Det vara Maja som stod henne närmast. Jag är nöjd där.
Citera
2023-08-28, 14:34
Medlem
Edit:
Såg precis detta på Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgift-tove-strops-till-dods-enligt-rattsliga-radet/
Senast redigerad av Crustis 2023-08-28 kl. 14:37.
Citera
2023-08-28, 14:36
Medlem
Citat:
Jag är inte lika säker som du att utredarna inte skulle tro att det är Johanna som dödat Tove ensam.

Johanna berättar ju om en fällning som fått Tove att falla handlöst baklänges? Hon ska enligt Johanna själv slagit i både rygg och huvud. Och enligt grannarna var det en duns som fick dom att reagera?

Även rättsläkaren skriver att det finns en huvudskada med motsvarande blödning mellan de mjuka hjärnhinnorna?

Dessutom står det i det rättsmedicinska protokollet att viss medvetandesänkning kan inte uteslutas när det handlar om denna huvudskada?

I rätten vittnar rättsläkaren om att Tove kunnat få hjärnskakning av huvudskadan?

Är du helt säker på att det inte går att skada någon först ; (fysiskt jmf bara) genom överrumpling, en fällning eller genom ett slag bakifrån i huvudet med ett tillhygge?

Och sedan strypa?

Det finns massor av fall där helt oskyldiga hjälpt till att göra sig av med en kropp.

Vi har diskuterat detta många gånger, men jag tror att Maja mycket väl fattar att Johanna dödat Tove. Hon vet mycket väl att det inte är en olycka. Maja vet att det inte är läge att fråga där och då.

Hon är under starkt inflytande av vad jag tror en narcissist och förmodligen psykopat.

MSN tjafsar inte med en sådan som just mördat va?

Drämmer man en stekpanna eller en hammare i huvudet på offret innan man börjar strypa så minskar ju chansen för offret att kunna försvara sig. Men den typ av skador verkar ju inte uppstått här. Ord som ytterst sparsamma blödningar, diskreta blödningar osv, som då kokas ner till att RL inte kan utesluta en viss medvetandesänkning låter ju långt ifrån att hon blivit inkapaciterad av skalltrauma.

Toves tryck, och klämskador talar ju också för att hon gjort motstånd. Likaså spark/slagljuden i väggen. Från den höga dunsen till sparkljuden går det ett par minuter, och det är för mig osannolikt att T skulle ligga still så länge utan att göra motstånd.

Det är mycket som ska klaffa för att J själv ska kunnat utfört mordet. Till att börja med måste T blivit i princip medvetslös av fallet. Tryckskadorna har tillfogats trots att T låg orörlig. Sparkljuden har kommit från en medvetslös eller döende T.

Att fråga vad som hänt vore den mest naturliga frågan i det läget, och det behöver inte leda till tjafs.

Om M skulle vara av starkt inflytande och rädd för J som du tror, tycker du inte det är märkligt att M inte tar med sig sin telefon när dom ska ut ensamma i den mörka öde natten och dumpa ett lik?
Citera
2023-08-28, 14:41
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack och lov.
Återstår att se vad Clea ska hitta på för trovärdigt scenario..

Ja verklligeen❗️

Cleas gamla ”lätt misshandel” och ”kort strypning” lär inte funka nu…

Hur ska Clea lyckas inkompetensförklara de bägge obducenterna som utförde obduktionen av Tove - och - inkompetensförklara hela Socialstyrelsens rättsliga råd.

Kommer Clea att försöka övertyga HR att hon ”vet bättre” än denna samlade expertis❓

Jag ser en mäktig uppförsbacke för de inblandade…
Citera
2023-08-28, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja verklligeen❗️

Hur ska Clea lyckas inkompetensförklara de bägge obducenterna som utförde obduktionen av Tove - och - inkompetensförklara hela Socialstyrelsens rättsliga råd.

Kommer Clea att försöka övertyga HR att hon ”vet bättre” än denna samlade expertis❓

Glöm inte professorns köpta utlåtande
Kommer hon dra tillbaka det nu, är det möjligt? Det kommer bli ytterst pinsamt.
Citera
2023-08-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja verklligeen❗️

Eftersom Clea Sangborn verkar vara en komplett idiot så tar jag det inte alls för osannolikt att hon grävt upp nån alkad gammal läkare som lite halvonykter kritat på nått papper hon slängt framför ..
Citera
2023-08-28, 14:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur du menar att Maja tidigare deltagit i mordplaner?

Ja, visst. Hon har känt till dom. Men varit med att planera?

Ja, Maja frågade hur det gått med mordbränningen säger hon. Dagen efter.

Samma mönster här.

Jag skulle säga att det skulle vara väldigt anmärkningsvärt om Maja skulle sätta hårt mot hårt mot Johanna när Tove ligger död på golvet.

Tror inte många skulle våga tjafsa med Johanna där och då.

Rymma när Johanna åker till Donken ja.

Men Maja är i Johannas ”våld”, precis som många kvinnor är i destruktiva relationer.

Vi har helt olika tro här.

Nu förstår jag inte hur du tänker 🤔

Du har själv påstått att du pekat på uttrycket "Råd och Dåd"

Du menar alltså att Maja täckande med att ta hand om Johannas mobil då mordbranden skulle genomföras inte inryms under Råd och Dåd?

Vad Maja är? Det är väl bara dina åsikter och spekulationer då du också skriver att du tror.
Citera
2023-08-28, 15:14
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Glöm inte professorns köpta utlåtande
Kommer hon dra tillbaka det nu, är det möjligt? Det kommer bli ytterst pinsamt.

Måhända har Clea gjort en ”Van Der Kwast” och dikterat vad emeritus Eriksson ska skriva.

Därefter slagsmål med väderkvarnar…

Sen - när hon har torskat med byxorna nere - så gör hon väl en pudel…

”Jag har bara försökt tillvarata min klients uppfattning…” (damage control)

Men pinsamt blir det säkerligen, när Clea skämmer ut sig fullständigt.

Hennes karriär lär få sig en rejäl buckla i karossen.
Citera
2023-08-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Väntat, nu är det uppförsbacke för Johanna och troligen även Maja.

Bura in den där Clea också... fyyyy vilken häxa
Citera
2023-08-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Drämmer man en stekpanna eller en hammare i huvudet på offret innan man börjar strypa så minskar ju chansen för offret att kunna försvara sig. Men den typ av skador verkar ju inte uppstått här. Ord som ytterst sparsamma blödningar, diskreta blödningar osv, som då kokas ner till att RL inte kan utesluta en viss medvetandesänkning låter ju långt ifrån att hon blivit inkapaciterad av skalltrauma.

Toves tryck, och klämskador talar ju också för att hon gjort motstånd. Likaså spark/slagljuden i väggen. Från den höga dunsen till sparkljuden går det ett par minuter, och det är för mig osannolikt att T skulle ligga still så länge utan att göra motstånd.

Det är mycket som ska klaffa för att J själv ska kunnat utfört mordet. Till att börja med måste T blivit i princip medvetslös av fallet. Tryckskadorna har tillfogats trots att T låg orörlig. Sparkljuden har kommit från en medvetslös eller döende T.

Att fråga vad som hänt vore den mest naturliga frågan i det läget, och det behöver inte leda till tjafs.

Om M skulle vara av starkt inflytande och rädd för J som du tror, tycker du inte det är märkligt att M inte tar med sig sin telefon när dom ska ut ensamma i den mörka öde natten och dumpa ett lik?

JJ gick all in för att mörda TT, det är fastställt bortom allt rimligt tvivel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in