2023-08-27, 17:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nog händer det. Superettan är dessutom alltid en serie där "alla slår alla". Men kan ändå givetvis vara något fuffens, finns absolut saker som tyder på det.
Inte händer precis som att det sker då och då - själv tror jag det aldrig tidigare hänt i SE att ett bottenlag med en man färre gör 3-0 på den totalt överlägsna serieledaren som matchen innan slog den lika överlägsna tvåan med hela 4-0. Nej, detta är fanimej helt unikt. Fast visst det har hänt - det är fakta idag men inte förr är jag tämligen säker på.
Citera
2023-08-27, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm....kollade just på oddset och plötsligt så föll Brages 7.00 till 6.50 medan Utsiktens 1.91 gick upp till 1.95. Så Brage ligger på för vinst med en man mindre

Här har vi inlägget som visar att du är en idiot. Oddset föll PLÖTSLIGT från 7.00 till 6.50.
Din jävla dåre, hade oddset sjunkit från 7.00 till 2.00 så hade det varit plötsligt och ytterst märkligt.
Men detta är märkligt bara om man...

1. Inte kan ett jävla skit om vad som är märkliga oddsrörelser.
2. Är allmänt dum i huvudet.

Själv tror jag du stämmer in på bägge punkterna...
Citera
2023-08-27, 17:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Här har vi inlägget som visar att du är en idiot. Oddset föll PLÖTSLIGT från 7.00 till 6.50.
Din jävla dåre, hade oddset sjunkit från 7.00 till 2.00 så hade det varit plötsligt och ytterst märkligt.
Men detta är märkligt bara om man...

1. Inte kan ett jävla skit om vad som är märkliga oddsrörelser.
2. Är allmänt dum i huvudet.

Själv tror jag du stämmer in på bägge punkterna...
Slutsatsen jag drog av oddsrörelsen var att matchbilden var att Brage hade initiativet. Det var väl rätt....eller hur?
Citera
2023-08-27, 17:28
Avslutad
Citat:
Slutsatsen jag drog av oddsrörelsen var att matchbilden var att Brage hade initiativet. Det var väl rätt....eller hur?

Det sker oddsrörelser hela tiden i livematcher, och att ett odds sjunker från 7.00 till 6.50 är absolut inget märkligt. Fanns absolut inget konstigt med oddsen när matchen gick live.
Brages odds sjönk förvisso rätt så mycket innan start men det brukar Brages odds göra. Som till exempel mot Landskrona där oddset sjönk ännu mer än idag och sen torskade de med 3-0...

Överhuvudtaget så sker det stora oddsrörelser i Superettan. Det är en serie där alla slår alla. Utsikten är förstås inte så bra som tabellen visar. Fanns ju ingen som tippade de som serievinnare innan serien drog igång.
Marknaden förväntar sig att de ska börja falla när som helst, och det är därför som oddset på deras motståndare brukar sjunka rätt så kraftigt innan matchstart.
Nu när de då äntligen förlorar så är matchen alltså uppgjord?
Citera
2023-08-27, 17:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det sker oddsrörelser hela tiden i livematcher, och att ett odds sjunker från 7.00 till 6.50 är absolut inget märkligt. Fanns absolut inget konstigt med oddsen när matchen gick live.
Brages odds sjönk förvisso rätt så mycket innan start men det brukar Brages odds göra. Som till exempel mot Landskrona där oddset sjönk ännu mer än idag och sen torskade de med 3-0...

Överhuvudtaget så sker det stora oddsrörelser i Superettan. Det är en serie där alla slår alla. Utsikten är förstås inte så bra som tabellen visar. Fanns ju ingen som tippade de som serievinnare innan serien drog igång.
Marknaden förväntar sig att de ska börja falla när som helst, och det är därför som oddset på deras motståndare brukar sjunka rätt så kraftigt innan matchstart.
Nu när de då äntligen förlorar så är matchen alltså uppgjord?
Inte fan vet jag men ett mycket märkligt resultat är det och att det var en som i halvtid när det stod 0-0 mer eller mindre garanterade vinst för Brage gör det än märkligare. Han såg matchen inte jag. Jag skrev att Brage skulle antagligen få svårt att stå emot i andra men så skrev han att matchen såg ut som uppgjord.

Skojarmatcher har säkert varit mer frekvent förekommande än att bottenlag kör över en suverän serieledare med en man kort så omöjligt är det inte fastän man tycker det i stort borde vara det. Fast i dagens kriminella Sverige så finns det ju en klar risk att ett helt fotbollslag ger fan i att försöka vinna om t.ex. tränarens familj hotats och sen också håller käft om det då samma kan ske med den som röjer det som skett.

Under ett sådant förhållande så behöver de nog inte ens komma överens om att förlora.....kan ju bli jävligt svårt att gå för fullt och resultatet blir därefter

Så till oddsrörelsen - visst tar oddset under match den väg som spelet rör sig - borde vara så rent logiskt - uppgjort eller inte.
Senast redigerad av kubun 2023-08-27 kl. 18:10.
Citera
2023-08-27, 18:11
Avslutad
Citat:
Inte fan vet jag men ett mycket märkligt resultat är det och att det var en som i halvtid när det stod 0-0 garanterade vinst för Brage gör det än märkligare. Han såg matchen inte jag. Jag skrev att Brage skulle antagligen få svårt att stå emot i andra men så skrev han att matchen såg ut som uppgjord.

Skojarmatcher har säkert varit mer frekvent förekommande än att bottenlag kör över en suverän serieledare med en man kort så omöjligt är det inte fastän man tycker det i stort borde vara det. Fast i dagens kriminella Sverige så finns det ju en klar risk att ett helt fotbollslag ger fan i att försöka vinna om t.ex. tränarens familj hotats och sen också håller käft om det då samma kan ske med den som röjer det som skett.

Under ett sådant förhållande så behöver de nog inte ens komma överens om att förlora.....kan ju bli jävligt svårt att gå för fullt och resultatet blir därefter

Så till oddsrörelsen - visst tar oddset under match den väg som spelet rör sig - borde vara så rent logiskt - uppgjort eller inte.

https://int.soccerway.com/matches/2023/07/29/sweden/allsvenskan/bollklubben-hacken/idrottsforening-elfsborg/3996103/

Här ovan har vi ju ett liknande exempel från Allsvenskan för bara någon månad sedan.
Häcken får en spelare utvisad efter 40 min vid ställningen 1-1 och vinner sen matchen 3-1 mot serieledande Elfsborg. Var den matchen också uppgjord?

Jag har inte sett dagens match så hur matchbilden såg ut kan jag inte uttala mig om, det jag försöker säga är att...

1. Det finns ingen logik i fotboll. Hade det bästa laget alltid vunnit så hade det inte funnits några bookmakers.

2. Fanns inget märkvärdigt med oddsen i dagens match. Visst oddset på Brage sjönk men inte extremt, som jag sa tidigare så sjönk oddset på Brage betydligt mer borta mot Landskrona.
En match som Landskrona sen vann med 3-0...

3. 3-0 kan tyckas lite märkligt men jag gissar att Utsikten spelarna var rätt så uppgivna och sket i om det blev 0-2 eller 0-3...
Citera
2023-08-27, 18:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
https://int.soccerway.com/matches/2023/07/29/sweden/allsvenskan/bollklubben-hacken/idrottsforening-elfsborg/3996103/

Här ovan har vi ju ett liknande exempel från Allsvenskan för bara någon månad sedan.
Häcken får en spelare utvisad efter 40 min vid ställningen 1-1 och vinner sen matchen 3-1 mot serieledande Elfsborg. Var den matchen också uppgjord?

Jag har inte sett dagens match så hur matchbilden såg ut kan jag inte uttala mig om, det jag försöker säga är att...

1. Det finns ingen logik i fotboll. Hade det bästa laget alltid vunnit så hade det inte funnits några bookmakers.

2. Fanns inget märkvärdigt med oddsen i dagens match. Visst oddset på Brage sjönk men inte extremt, som jag sa tidigare så sjönk oddset på Brage betydligt mer borta mot Landskrona.
En match som Landskrona sen vann med 3-0...

3. 3-0 kan tyckas lite märkligt men jag gissar att Utsikten spelarna var rätt så uppgivna och sket i om det blev 0-2 eller 0-3...
Ja det var ju ett lysande exempel och med det slänger jag in handduken
Citera
2023-08-27, 20:06
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Fin publiksiffra på ÖSK -VSK igår, 8500.
Hade gärna sett båda lagen i Allsvenskan.

Det bör noteras att det var gratismatch, men naturligtvis en bra siffra ändå, särskilt om man betänker att det ösregnade vilket brukar få medgångare och marginalsupportrar att stanna hemma trots tak över läktaren.

Vi får väl se om du får se i alla fall VSK i Allsvenskan nästa säsong. Det är lite väl tidigt att tala om ett trendbrott, men som påpekats i tråden så har vi bara tagit en poäng av sex möjliga och nu väntar ett Brage som uppenbarligen hade förmågan att skåpa ut Utsikten med en man mindre. Därefter är det Öster borta som ligger på kvalplats och lär vara heltaggade för uppgiften då man kan få häng på en direktuppflyttning vid vinst, så vi får se hur laget hanterar dessa matcher...
Citera
2023-08-28, 16:32
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Brage-Utsikten 3-0 trots att Brage tidigt får en spelare utvisad ... Utsikten, som kört över det mesta av motstånd utan att darra? Brage, som kämpar i botten och inte gjort nån människa glad på länge?

Det måste ju tveklöst vara hela säsongens mest bisarra resultat och frågan är naturligtvis vad som hände och vad som låg bakom. Spelade Utsikten med reserverna? Har de ens några reserver? Om det stämmer att oddset på Brageseger sjönk efter utvisningen så börjar man ju verkligen undra och det borde gälla även SvFF.

Äh. Larv. Utsikten har dansat klart och kan till och med missa kval. Bollen har verkligen rullat deras väg i hittills år.
Citera
2023-08-28, 19:53
Medlem
Gais är heta just nu!
Citera
2023-08-28, 21:23
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Gais är heta just nu!

Ja, första halvlek var ren propaganda i anfallsspel. Sen kan vi verkligen tala om att spela av matchen. Andra halvlek var en avslagen historia där vi trots det hade två jättelägen att sätta fyran. I stället lite nonchalans och så tillåter vi Skövde att reducera. Onödigt. Allt som allt en övertygande seger mot ett lag i hyfsad form.

Åtta poäng ner till femman Gefle som torskade. 7 poäng upp till Västerås på andraplats.
Citera
2023-08-28, 21:33
Medlem
zebra121s avatar
Härligt Sundsvall! Viktigt!

Någon som vet var Hallenius är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem