2023-08-27, 15:36
Medlem
Hadde jeg skulle gjøre noe kriminelt i et så avsidesliggende område, så hadde jeg:

1) Brukt en stjålet MC, og ikke bil, for å sikre meg mot å bli innesperret om det skulle dukke opp en annen bil på en så smal vei (kollega, hyttenabo eller politi). Man kommer seg da også lynraskt unna i en evnt. jakt.

2) Selvfølgelig maskert meg (finlandshette eller MC-hjelm) i tilfelle dashcam i bilen til J. En MC-hjelm er jo verdens mest naturlige maskering på veien ut fra området og andre dashcam og kameraer.

Hadde aldri i verden rotet rundt i en blytung skau og myr hvor man kan legge igjen spor/dna og lett bli innhentet av en hundepatrulje, gitt at de kommer seg ut i området innen rimelig tid fra når nødtelefonen fra kompisen kommer.
Citera
2023-08-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Edit2: ta seg til og fra åstedet. Hensette kjøretøy på en av mange utfartsparkeringer i området. Vekker nada oppsikt.

Usikker på veiene rundt i skogen der. Men, det har slått meg at det kan ha blitt brukt ATV eller en motorcross sykkel eller lignende.
Citera
2023-08-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Beklager avsporingen her, men du virker å være meget rasjonell og oppegående. Mulig med psykologisk eller kriminologisk, jurist utdannelse, eller en
annen form for høyere utdanning. Mulig dette har vært oppe i tråden før og beklager om dette er et gjentagende og et avvist motiv (tema). Men, jeg har ikke klart og skaffe meg oversikt om dette med kjærester, flytting til Tønsberg, ny kjæreste osv. Eskalerte det ikke etter flyttingen til TBG? Har du noen tanker (resonneringer) rundt dette? Sjalusi er jo også et meget sterkt motiv.
Dette lurer jeg også på, ingen som vet noe om exer her inne da?
Citera
2023-08-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Dette lurer jeg også på, ingen som vet noe om exer her inne da?

Etter hva jeg har forstått flyttet han inn til en ny kjæreste I TBG og det var jo der han ble utsatt for vold på parkeringsplassen. Og, at trakkaseringen hadde opphørt en stund før den eskalerte igjen etter flyttingen til TBG.
Citera
2023-08-27, 15:43
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Beklager avsporingen her, men du virker å være meget rasjonell og oppegående. Mulig med psykologisk eller kriminologisk, jurist utdannelse, eller en
annen form for høyere utdanning. Mulig dette har vært oppe i tråden før og beklager om dette er et gjentagende og et avvist motiv (tema). Men, jeg har ikke klart og skaffe meg oversikt om dette med kjærester, flytting til Tønsberg, ny kjæreste osv. Eskalerte det ikke etter flyttingen til TBG? Har du noen tanker (resonneringer) rundt dette? Sjalusi er jo også et meget sterkt motiv.

Legg til ADD og Aspergers, med snev av sosial intelligens så er du i mål 😋👏
Citera
2023-08-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Hadde jeg skulle gjøre noe kriminelt i et så avsidesliggende område, så hadde jeg:

1) Brukt en stjålet MC, og ikke bil, for å sikre meg mot å bli innesperret om det skulle dukke opp en annen bil på en så smal vei (kollega, hyttenabo eller politi). Man kommer seg da også lynraskt unna i en evnt. jakt.

2) Selvfølgelig maskert meg (finlandshette eller MC-hjelm) i tilfelle dashcam i bilen til J. En MC-hjelm er jo verdens mest naturlige maskering på veien ut fra området og andre dashcam og kameraer.

Hadde aldri i verden rotet rundt i en blytung skau og myr hvor man kan legge igjen spor/dna og lett bli innhentet av en hundepatrulje, gitt at de kommer seg ut i området innen rimelig tid fra når nødtelefonen fra kompisen kommer.

Gode forslag, men er det blitt rappotert stjålne kjøretøy?
Citera
2023-08-27, 15:45
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad

Tidsvinduet til å fordufte er romslig. Veldig romslig. Det er vel en av årsakene til at dette stedet ble valgt.
Citera
2023-08-27, 15:46
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Og er det noen kjøretøy som er blitt satt i brannn nylig? Bortsett fra JAH sine ?
Citera
2023-08-27, 15:47
Medlem
Citat:
Etter hva jeg har forstått flyttet han inn til en ny kjæreste I TBG og det var jo der han ble utsatt for vold på parkeringsplassen. Og, at trakkaseringen hadde opphørt en stund før den eskalerte igjen etter flyttingen til TBG.
Forundrer meg ikke om det er noe i den retningen, kan bygge seg opp mye hat når det dreier seg om slike ting. Og kanskje til stadighet bli påminnet om det da JAH var populær på TikTok.
Citera
2023-08-27, 15:50
Medlem
Citat:

Er jo ikke sånn at de stjeler MC'en onsdag og tar livet av J torsdag. Dette kan være en ureg mc med stjålne skilt, eller en MC som ble stjålet for flere år siden.
Citera
2023-08-27, 15:53
Medlem
Jeg hopper inn her og blander meg litt, etter å ha lest i tråden her noen dager. Håper det er greit. Her er mine tanker:

Folk blir som regel drept av to grunner: Enten følelser, altså noen i nær omkrets med relasjon til vedkommende, og det skjer enten planlagt eller i affekt. Eller forretningsmessig, at en person er en risiko innenfor visse miljøer, og det er da aldri et resultat av affekt, men isteden en planlagt handling. Så motivet er enten følelser, eller forretning.

I podcasten kommer det frem at JAH er veldig redd. Men det han synes å være mest redd for, er en fengselstraff for forsikringssvindel med en strafferamme på 6 år. Dette gjentar han flere ganger. "6 år, og jeg ville aldri fått forsikring igjen. Da ville livet være ødelagt" sier han. Det er tydelig at han er forespeilet 6 år, da han gjentar det flere ganger.

Lokalavisen Ringerikes Blad har skrevet om forsikringssvindelen 5 ganger det siste året, etter hva jeg kan finne ut:

https://www.ringblad.no/honefoss-man...s/5-45-1418385

https://www.ringblad.no/to-bedrageri...s/5-45-1420950

https://www.ringblad.no/mulig-forsik...s/5-45-1504656

https://www.ringblad.no/avgjor-snart...s/5-45-1596414

https://www.ringblad.no/mente-tre-me...s/5-45-1665273

I de fire første avisartiklene ser det ut som om politiet er sikre på forsikringssvindel, og at tiltale er i ferd med å reises. Men så plutselig, nesten ut av det blå, henlegger de saken. Ref den siste avisartikkelen jeg lenker til. Legg merke til datoen for den artikkelen. Dagen før har Ringerikes Blad denne artikkelen:

https://www.ringblad.no/to-personer-...s/5-45-1665196

Det kan selvsagt være tilfeldig.
Senast redigerad av Villvandrer 2023-08-27 kl. 15:55.
Citera
2023-08-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Og er det noen kjøretøy som er blitt satt i brannn nylig? Bortsett fra JAH sine ?

Mulig, men hadde ikke noen oppdaget det? Tror ikke kjøretøyet hadde blitt satt fyr på i skogen.
Mulig, media, naboer og vitner har blitt pålagt og ikke si noe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in