2023-08-27, 10:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Jag har inte problem med hur de klär sig utan alla människor i Sverige. Färgpaletten är extremt tråkig, svart, vit och beige verkar vara de enda färgerna som får existerar, om man inte har blåjeans då förstås.
Citera
2023-08-27, 10:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag antar att TS inte var med när grungemodet regerade. Då hade tjejerna baggy jeans och flanellskjorta. Inte en kurva syntes.

Tycker tjejer klätt sig mer feminint de senaste 5 åren...
Nope... Baggy är poppis igen. Stora, vida byxor som gör att de ser ut som dagisungar. Over-oversize hoodies. Kappor i udda snitt och material. Som sagt, inte en kurva syns.
Vissa, ofta fotomodeller, klär sig dock mer åtsittande rumt rumpa, midja, bystm

En anledning är TREND. Post-grunge, hiphop, etc.

Den andra är att kvinnan numera måste vara både som man och kvinna, eftersom männen är marinerade i osäkerhet efter flera års metoo-ande och knappt vågar fråga om en kram. De har undertryckts och nedvärderats, jämfört med då jag växte upp, då tjejer bara var en vacker trofé vid en mans sida (som ofta byttes ut mot yngre version vid medelålderskris) och varenda jävla barnprogram eller film var skriven ur manlig synvinkel med män och pojkar som huvudpersoner, 99%.
Citera
2023-08-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Man ser väl sällan tjejer utan kuk med stayups ute.

Annars är svaret mode. Det lär komma en reaktion. Just nu är det väl nån sorts sport grunge låtsas 90tal som gäller.

Min flickvän har ryskt ursprung och hon klär sig nästan alltid i kjol eller klänning, ibland med stay-ups under. Och högklackade skor. Hon säger också att svenska tjejer inte har någon stil!
Citera
2023-08-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
De flesta tjejer har inget behov av att vara någons ögongodis.
Really? Så uppmärksamhet och bekräftelse upptar inte längre 98% av kostcirkeln?
Citera
2023-08-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
De flesta tjejer har inget behov av att vara någons ögongodis.

Njae, jag köper inte den kommentaren. På Instagram är det väldigt många svenska slynor som viker ut sig och söker uppmärksamhet. Badmodet är även mer avklätt än någonsin, 14 åringar svassar omkring i stringbikini och visar hela skinkorna.
Citera
2023-08-27, 10:21
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Man klär sig efter väder och i detta land så har vi inte haft många soldagar efter midsommar.
Citera
2023-08-27, 11:16
Medlem
Vet du ens hur Sverige ser ut idag? Du har blattar som blir kåta så fort dom ser det blonda håret, tror du kvinnor kan gå i kjol då? Vilken värld lever du i
Citera
2023-08-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Varför klär sig svenska tjejer så fult? Jag tycker att de borde bejaka sin kvinnlighet bättre och klä sig i kjol och klänning oftare, istället för fula säckiga jeans med hål i knäna som är populära nu, exempelvis. Eller tråkiga svarta leggings som nästan alla har. Eller mjukisbyxor och säckiga shorts... vidrigt fult. Man ser sällan svenska tjejer i kjol och högklackade skor, till exempel. Eller stay-ups. Nere på kontinenten har tjejerna mer stil och klär sig mer feminint. Varför har (de flesta) svenska tjejerna så dålig stil?

Det var väldigt vad det ska klagas på kvinnor på detta forum..
Du får väl flytta då där dom klär sig som du vill ha det.. tröttsamt att tråd efter tråd se klagomål om kvinnor eller invandrare.
Citera
2023-08-27, 11:20
Medlem
TheGretaResets avatar
Att svenska kvinnor klipper sig som gamla tanter vid 25 har inget med mode att göra.

Jag vet och har upplevt hur kvinnor trycker ner kolleger som klär sig kvinnligt.

Nu har vi dessutom en fetma-epedemi hos kvinnor. Jag vet inte hur det ser ut i sverige men i USA har svarta kvinnor gått om svarta män i vikt. Gissar att samma sak bara är en tidsfråga här.
Citera
2023-08-27, 11:44
Medlem
Ja, vem vill klä sig traditonellt kvinnligt när halva befolkningen består av sandhyenor
Citera
2023-08-27, 11:44
Avslutad
Det enkla svaret är att dom lever och påverkas utanför sig själva.

Lättpåverkade av programmering och influenser, letar alltid utanför sig själva och tillåter sig själva bli påverkade av den yttre kraft som är media och allt annat vi blir attackerade av.

En del killar är inte bättre, mittbena och en dålig sned kopia på backstreet boys eller liknande.

Det går på högvarv och leder sammantaget yngre ner i fördärvet. Det gäller att se inom och aldrig påverkas av yttre attacker.
Senast redigerad av DevilsDen 2023-08-27 kl. 11:58.
Citera
2023-08-27, 11:48
Medlem
Driftstopps avatar
Kvinnor i Sverige kan välja och vraka, de behöver inte ens se snygga ut för att ha en normal kille.
Vi har överskott av män i Sverige tack vare massinvandringen.

Varför ska tjejer bry sig hur de ser ut när killar ändå finns på hög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in