2023-08-25, 14:04
Medlem
Det finns ett brottsoffer och det finns två gärningsmän, inte en. En är straffbar den andra yngre. Allt är en stor tragedi och jag som själv har barn förstår inte hur de skall orka leva vidare, gäller samtliga inblandade familjer. Så svårt att ta in och förstå. Är de råa, grova brottslingar sedan tidigare, nej inte alls. Nåt har bokstavligen gått käpprätt åt helvetet. BO:s familj hur ska de orka komma vidare.
Citera
2023-08-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringblommanfrost
Det finns ett brottsoffer och det finns två gärningsmän, inte en. En är straffbar den andra yngre. Allt är en stor tragedi och jag som själv har barn förstår inte hur de skall orka leva vidare, gäller samtliga inblandade familjer. Så svårt att ta in och förstå. Är de råa, grova brottslingar sedan tidigare, nej inte alls. Nåt har bokstavligen gått käpprätt åt helvetet. BO:s familj hur ska de orka komma vidare.

Det är väl alltid en tragedi när folk inte kan bete sig.
Dessa ungdomar som är misstänkta, vandrar tydligen omkring som om inget har hänt och det är om något är ju helt sjukt.
Tror nog att dom flesta skiter i om gärningsmännen aldrig har gjort brott förut.
Dom ska inte vara ute bland andra.
Till deras föräldrar:
Utegångsförbud kanske skulle vara något?
Citera
2023-08-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellyeah
Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen utfört misshandeln, så dom har nog bevittnat det oxå
Jag skrev dock svar till dig innan du redigerade ditt flöddrade inlägg 😁

"Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen så dom har nog bevittnat det oxå"

Som var det jag citerade!
Citera
2023-08-26, 07:04
Medlem
sånt skämt detta land politikerna skryter om vårt samhälle och lagar men i själva verket skrattar alla åt oss.

hade jag varit den drabbades familj skulle jag hämnats
Citera
2023-08-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Jag tycker att alla ni som uppmanar och uppviglar till att hänga ut föräldrar till GM:en och GM:en ska fundera på om det verkligen är önskvärt. Jag tyckte själv så i början, men det är inte säkert att det är föräldrarnas fel. Ibland kan barn göra saker som inte ens de bästa föräldrarna i världen hade kunnat förhindra oavsett tjocklek på plånbok, regler eller kärlek till barnet/n i fråga.

Domen kommer ha sin gång, tills dess är allt spekulationer. Man brukar säga att elden är en mördare och att elden är en gärningsman till ett hemskt brott. Det vill säga att en gärningsmans barn, det vill säga kommande generation kan växa och blomma ut om den generationen bara får en chans. GM:ens föräldrar är inga hemska föräldrar och är heller inte någon eld till något hemskt brott. Varför ska dom få sota för brott dom inte ens har begått?

BO hade inte velat det, han hade inte velat peka ut bakomliggande faktorer som inte har någon bäring. Låt de som gjort gärningen få sota för sitt brott, då talar jag i den drabbade familjens intressen.

Förresten vill nog ingen sund förälder, oavsett hur dålig mamma eller pappa den är att ens barn med berått mod ska ta kål och släcka en annan människas liv helt oprovocerat . GM:s föräldrars liv är förstörda som det är, det är en tragedi för alla iblandade aktörer. Låt oss hoppas att nästa generation av blommor (människor) i samhället inte begår sådana avskyvärda handlingar mot varandra. Men människan har genom alla kulturer och århundraden alltid skadat varandra tyvärr, helt utan orsak.

Synd att du och ni inte resonerar så kring invandrarbarn.
Jävla idiot.
Dubbelmoralen här är skrattretande.

Det är klart han ska namnges, vad är det för föräldrar som uppfostrat ett sådant psykfall?
Inte ens unga gängkriminella åker hem till varandras familjers hem för att knivhugga den andre till döds.

Du pratar som om du är föräldern till GM. "varför ska vi få sota".
Vad vet du om vilka GMs verkligen är? Visste du också vem GM var som person innan denne begick brottet? Naiva jävla svensson.
Senast redigerad av BlackRockInc 2023-08-26 kl. 08:36.
Citera
2023-08-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybris34
Det är väl alltid en tragedi när folk inte kan bete sig.
Dessa ungdomar som är misstänkta, vandrar tydligen omkring som om inget har hänt och det är om något är ju helt sjukt.
Tror nog att dom flesta skiter i om gärningsmännen aldrig har gjort brott förut.
Dom ska inte vara ute bland andra.
Till deras föräldrar:
Utegångsförbud kanske skulle vara något?

Jag håller helt med dig och förstår inte alls hur man som förälder till en unge som gjort en sån här sak kan låta ungen vara ute och lattja! Ute och rullar med sin moppe bara dagar efter ett dåd som det gör, det är orimligt.

Den andra gärningsmannen ska tydligen vara under 15.

Vart i helvete är vi på väg i det här landet?
Citera
2023-08-27, 11:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jävla idiot.

Det är klart han ska namnges, vad är det för föräldrar som uppfostrat ett sådant psykfall?
Inte ens unga gängkriminella åker hem till varandras familjers hem för att knivhugga den andre till döds.

Vad vet du om vilka GMs verkligen är? Visste du också vem GM var som person innan denne begick brottet? Naiva jävla svensson.

Eftersom du skriver som du gör så får man anta att det var en rå misshandel, och inte att typ BO och GM fightades och BO fick en smäll och ramlade olyckligt och slog i skallen?
Citera
2023-08-27, 11:27
Medlem
Citat:
Jävla idiot.

Du låter som en vänsterfeminist som skitit på sig en riktig daimkyss i trosan och fått slut på argument, som går på med personangrepp, nej jag står mycket nära BOs familj. Självfallet önskar jag att GM:en hängs ut och att om dem är skyldiga, får 150 åriga fängelsestraff , men i det här landet mellanmjölk, där pannkakor serveras med saft, bullar och sylt är det Bolibompa-lagstiftning som råder lilla gubben.

Förhoppningsvis kan vi mötas och hålla med om att sjuklövern förstört detta land, där bidrag och det mångkulturella samhällskontraktet som de alla vurmar och fortfarande ömmar om bidragit till denna fatala våg av våldsverkare, när till och med det pure-svenska, rika societet börjar vidta med åtgärder som ortens gatubarn använder, har det gått för långt.

Jag känner på mig att du agerade i impuls och inser att du är en Sverigevän som jag, jag delar din frustration. SD 2026.
Citera
2023-08-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Du låter som en vänsterfeminist som skitit på sig en riktig daimkyss i trosan och fått slut på argument, som går på med personangrepp, nej jag står mycket nära BOs familj. Självfallet önskar jag att GM:en hängs ut och att om dem är skyldiga, får 150 åriga fängelsestraff , men i det här landet mellanmjölk, där pannkakor serveras med saft, bullar och sylt är det Bolibompa-lagstiftning som råder lilla gubben.

Hur går det för BO? Hoppas han och hans familj får all hjälp som går. Varför går du inte ut med namnen på gmg? Jag har bara hört genom rykten så jag vågar inte namnge dom eftersom jag inte vet själv. Har bara hört att alla i Gustavsberg vet vilka dom är.
Citera
2023-08-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Jag håller helt med dig och förstår inte alls hur man som förälder till en unge som gjort en sån här sak kan låta ungen vara ute och lattja! Ute och rullar med sin moppe bara dagar efter ett dåd som det gör, det är orimligt.

Vi är påväg mot värmare temperaturer. Helvetet nästa. Är så mycket som är fel i detta land och vete fan hur man ska vända det. Tyvärr verkar det ju vara lika i dom flesta länder.

Vet ingen vilka föräldrarna till mgm är? Ni behöver ju inte skriva ut deras namn men är det ok föräldrar eller är det lite WT över dom?
Citera
2023-08-27, 12:12
Medlem
Citat:
Jävla idiot.

Är det klarlagt att dom använt kniv som vapen ?
Citera
2023-08-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn

Det låter ju helt horriblet om det är såsom du beskriver!! Ungen borde ju ha utegångsförbud!! Fy fan vad slappt i så fall!
"Var är "Kalle" ? "Han är ute och åker moppe hela natten, men igår åkte han och slog ihjäl en kompis"
Om föräldrarna tillåter att han är ute o springer på kvällarna i denna stund så kan man ju förstå att han inte fått den bästa uppfostran, trots att några i tråden verkar tro det. Om ni är för insatta så förstår man att ni inte kan se objetivt på detta utan tar parti för de står er för nära! Men bara att snorungen är ute o lattjar med moppen talar ju sitt tydliga språk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in