2023-09-12, 15:32
Medlem
J.H.s avatar
Vilken tragedi för båda familjerna. Att åka knivbeväpnad och direkt gå till attack måste väl räknas som överlagt mord. Helt vansinnigt att låta den misstänkte mördaren gå fri.

Vid så pass allvarliga brott borde det finnas speciella häkten för straffmyndiga under 18.
Ett par veckor i häktet hade givit polisen tid att få en överblick över situationen.

Nu kan han fritt åka runt och hota eventuella vittnen och förstöra bevis.
Citera
2023-09-12, 15:46
Medlem
” – Häktningsförhandlingarna ägde rum i lördags men tingsrätten tyckte inte att bevisningen var tillräcklig för att häkta honom på sannolika skäl misstänkt för mord, säger åklagare Hanna Loftås.

Misstankarna mot tonåringen kvarstår dock och utredningen fortsätter, enligt Hanna Loftås.

– Pojken har utsatts för våld som jag menar ledde till att han avled, så nu fortsätter förundersökningen och fler utredningsåtgärder kommer att vidtas, säger hon.

Utredningen ska visa om och i så fall vad den misstänkte ska åtalas för, tillägger hon.

Den andra personen är under 15 år, alltså inte är straffmyndig, och misstänks för någon form av koppling till händelsen, men är inte misstänkt för mord.”

https://www.mitti.se/nyheter/pojke-m...753.2c462c17ee
Senast redigerad av FerrisBeuller 2023-09-12 kl. 15:48.
Citera
2023-09-12, 16:33
Medlem
https://www.facebook.com/felix.olsson.9279 Verkar ju stämma bra in på MGM. Skriver i flertalet grupper förra året att han är 15 år och vill köra skräp åt folk på Värmdö. Stämmer även om man kollar in profilens vänner/familj.
Citera
2023-09-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Han är en blatte som inte skulle varit här! Varenda vettig (förutom ni pk-hjon) VET att negrer är mer våldsamma och har låg impulskontroll. NI vill uppenbarligen ha skiten här!

Förstår inte varför det ens ska diskuteras om mgm är svarta eller vita.

Är killen som dog helsvensk?

Hade någon i min närhet blivit mördad så skiter jag i vartifrån mördaren kommer!!

Blir du mer ledsen/arg om personen som mördar ditt barn är mörk och har ngt ursprung från Afrika än om mördaren är vit och kommer från Finland, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Tyskland etc?

Han ska straffas för han begått ett mord!

Din jävla lågbegåvade sopa!

Resonerar du likadant ang våldtäcktsmän och pedofiler?
-Ja,alltså den här pedofilen är vit så det är ju helt ok det han gjort…

Du är lika äcklig som mördaren.
Citera
2023-09-12, 19:54
Medlem
mrmiltons avatar
Ungdomsvård och ute inom 18 månader. Straff bör inte endast handla om brottslingens perspektiv. Lås in honom i 10 år. Hade brottsoffret syskon kan de snart gå i samma skola som mördaren och hans medhjälpare.
Citera
2023-09-13, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Det där får du gärna förtydliga. Afrika är som du kanske vet en kontinent och Sverige är ett land.
Det enda jag vet om det är att mamman är halv afrikansk.
Du får ringa och höra med dom själv👍
Citera
2023-09-13, 07:11
Medlem
BO har en pappa som haft höga positioner inom ett kreditkortsföretag? Isf vet jag vem grabben är och absolut ingen jag skulle gissa råka ut för ett sådant öde
Citera
2023-09-13, 08:51
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirpin
https://www.facebook.com/felix.olsson.9279 Verkar ju stämma bra in på MGM. Skriver i flertalet grupper förra året att han är 15 år och vill köra skräp åt folk på Värmdö. Stämmer även om man kollar in profilens vänner/familj.

Mer stängd FB-profil får man nästan leta efter så då har han väl stängt den för insyn på vänner osv. sedan du lade in länken då.
Citera
2023-09-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybris34
Förstår inte varför det ens ska diskuteras om mgm är svarta eller vita.

Är killen som dog helsvensk?

Hade någon i min närhet blivit mördad så skiter jag i vartifrån mördaren kommer!!

Blir du mer ledsen/arg om personen som mördar ditt barn är mörk och har ngt ursprung från Afrika än om mördaren är vit och kommer från Finland, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Tyskland etc?

Han ska straffas för han begått ett mord!

Din jävla lågbegåvade sopa!

Resonerar du likadant ang våldtäcktsmän och pedofiler?
-Ja,alltså den här pedofilen är vit så det är ju helt ok det han gjort…

Du är lika äcklig som mördaren.

Jo men att du som lågbegåvad ska tänka åt andra blir ju lite fel.

Självklart blir det extra surt om gärningsmannen ej hör hemma i Sverige

Dvs, det hade inte hänt om han ej befanns sig här
Citera
2023-09-13, 10:29
Medlem
Ungdomsfängelse och 20-30år i finkan även för dessa defekta barn som kommer ändå sluta med stor belastning för samhället i vuxen ålder.
Citera
2023-09-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Mer stängd FB-profil får man nästan leta efter så då har han väl stängt den för insyn på vänner osv. sedan du lade in länken då.

Profilens vänner stängdes ju efter inlägget här. Även mamman begränsade ju sin mr.koll och fb efter. Snorungen är ju inte häktad så han är väl här inne och läser eller någon nära anhörig.
Citera
2023-09-13, 21:07
Medlem
whack-a-moles avatar
MGM får ett symboliskt straff. Men hans familj kommer bli plågade av händelsen i årtionden. Ett inferno väntar dom, flytt till annan ort, och bli stigmatisering bl.a.
Känner inte någon av familjerna. Men det är inte en själ som uppfostrar sin pojk till att begå sådana här brott. Bästa för hela samhället hade varit ett långt fängelsestraff så folk kunde gå vidare med sina liv på lite sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in