2023-08-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Vad skulle det "måste gå att hitta flera stenar att vända på är din uppfattning"? Vad skulle nu efter 5 år efter LW.s död komma fram?
På vilket vis skulle "några journalerna" vara till hjälp? Vad har dessa med mordet att göra?
När i tid plöjde du igenom FUP? Fick du någon egen uppfattning ang fallet (i stället för att hänvisa till vad några enstaka TS), TS som under lång tid i tråden varit motståndare antingen till LW eller SD/HD.

Låt LW vila i frid och tänkt på hennes tre barn som kanske inte kan låta bli att läsa denna tråd. Samma med HD/barnen, låt dem leva sitt liv efter så mycket de gått igenom under lång tid.

Gällande journalerna var det inte jag som tog upp dom så där vet jag inte vad dom skulle tillföra, FUP läser jag i detta nu en gång till, tar tid är mycket att läsa, när jag läser tycker jag att det finns frågetecken därav mina funderingar
Citera
2023-08-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Gällande journalerna var det inte jag som tog upp dom så där vet jag inte vad dom skulle tillföra, FUP läser jag i detta nu en gång till, tar tid är mycket att läsa, när jag läser tycker jag att det finns frågetecken därav mina funderingar

Nej, men du höll med TS att "journalerna kanske skulle vara till hjälp", därav min fråga till dig. Vilka journaler tänker du skulle vara till hjälp för mordfallet?

Var hittar du en fungerade FUP nu? Om du nu läst igenom den tidigare måste du väl ha en egen uppfattning.

Vilka frågetecken tycker du dig hitta (vid din omläsning)?
Citera
2023-08-26, 09:44
Medlem
Citat:
Nej, men du höll med TS att "journalerna kanske skulle vara till hjälp", därav min fråga till dig. Vilka journaler tänker du skulle vara till hjälp för mordfallet?

Var hittar du en fungerade FUP nu? Om du nu läst igenom den tidigare måste du väl ha en egen uppfattning.

Jag har hela FUP nedladdad på datorn sedan en tid tillbaka, hittills har jag frågetecken kring burkletarna där tycker jag det finns luckor
Citera
2023-08-26, 10:29
Medlem
Citat:

KattenBufflan.. tycker du själv inte det finns några frågetecken med tanke på så många poliser (privata och i tjänst) och myndigheter speciellt. Ta på dig polis-mössan och fundera på det en stund

Den ekonomiska biten är jätte intressant och vinstintresse fanns för HD som leker bäst själv.. men gärna med en "vän".
Ingen som kände HD som barn här?
Var det inte väldigt mycket sjukhusbesök, gick hon i skolan alls ?
Citera
2023-08-26, 12:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hon kan få må bra men två människor är döda och finns det kan finnas personer som inte vill prata eller håller inne med information önskar så vill man ju att det går att få fram också HD blir en central person i detta, hon kände båda dom döda personerna

LW är mördad. SD är dömd och död. Räcker inte det?
Citera
2023-08-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW är mördad. SD är dömd och död. Räcker inte det?
Varför fortsätter du att skända och smutskasta LW?
Citera
2023-08-27, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Det kan man verkligen fråga sig, med tanke på att slutpläderingarna och åtal gällde att Stefan själv eller tillsammans med annan, mördat Lena..
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-27 kl. 10:57.
Citera
2023-08-27, 10:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke

Är det att skända och smutskasta när jag skriver om vad som står i FUP? Hennes egna ord som hon själv har skrivit? Är det tråden som ska bestämma hur LW var? Idealisera och skönmåla? Har hon inte rätt att bli ihågkommen som hon var? Hon har lämnat så mycket info om sig själv på sociala media och i konversationer med sina vänner. Hon har inte försökt dölja vem hon var. Hon tyckte inte att hon gjorde något fel så hon hade ingen anledning att dölja något. Genom att ni blir upprörda över vad budbäraren (jag) skriver om henne så är det ni som fördömer henne. Varför skulle ni annars behöva ljuga och skönmåla för att försöka dölja vem hon var?

Jag hade slutat läsa och skriva här men så råkade jag gå in här igen och upptäckte att några användare fortfarande var här och spred sina lögner. Jag tänker inte tiga om sanningen medan några hatare försöker förstöra HDs liv också genom sina lögner. Det räcker nu.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-08-27 kl. 11:03.
Citera
2023-08-27, 11:06
Medlem
Citat:
Är det att skända och smutskasta när jag skriver om vad som står i FUP? Hennes egna ord som hon själv har skrivit? Är det tråden som ska bestämma hur LW var? Idealisera och skönmåla? Har hon inte rätt att bli ihågkommen som hon var? Hon har lämnat så mycket info om sig själv på sociala media och i konversationer med sina vänner. Hon har inte försökt dölja vem hon var.

Jag hade slutat läsa och skriva här men så råkade jag gå in här igen och upptäckte att några användare fortfarande var här och spred sina lögner. Jag tänker inte tiga om sanningen medan några hatare försöker förstöra HDs liv också genom sina lögner. Det räcker nu.
HDs liv .. hon är inte bättre .. snarare mycket sämre med 2 vuxnas liv bort-raderade och barn utan föräldrar.

Jag tror HD är väldigt egocentrisk och det tror jag har att göra med hennes pappa att göra.
"Alla kan göra misstag" .. det är väll SOA som säger så ?
Rätts psyk hade varit slutdestination för henne.. men hon har ljugit ihop sina studier och våldför sig som sjuksköterska.
Citera
2023-08-27, 11:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
HDs liv .. hon är inte bättre .. snarare mycket sämre med 2 vuxnas liv bort-raderade och barn utan föräldrar.

Jag tror HD är väldigt egocentrisk och det tror jag har att göra med hennes pappa att göra.
"Alla kan göra misstag" .. det är väll SOA som säger så ?
Rätts psyk hade varit slutdestination för henne.. men hon har ljugit ihop sina studier och våldför sig som sjuksköterska.

Oj, vilket hat.

Det handlar inte om vem som var värst. Det handlar inte om HD överhuvudtaget. Det handlar om LW. Varför hon blev mördad.

Citat:
HDs liv .. hon är inte bättre .. snarare mycket sämre med 2 vuxnas liv bort-raderade och barn utan föräldrar

På vilket sätt är hon mycket sämre? SD fick vara otrogen med LW, enligt er. Men HD fördöms för att hon var otrogen? Var finns logiken i det?

På vilket sätt skulle det vara hennes fel att hennes man mördade sin älskarinna och sedan sig själv?

Citat:
men hon har ljugit ihop sina studier och våldför sig som sjuksköterska
.

Det är allvarliga anklagelser. Var kommer den infon ifrån? I FUP kan man läsa att hennes kollegor säger att hon är duktig på sitt jobb.
Citera
2023-08-27, 11:46
Medlem
I FUP får man veta en bråkdel. SD tvingade och blev våldsam när LW inte raderade sina loggar.
Citat:
men hon har ljugit ihop sina studier och våldför sig som sjuksköterska

Citat:
Oj, vilket hat.
Det är allvarliga anklagelser. Var kommer den infon ifrån? I FUP kan man läsa att hennes kollegor säger att hon är duktig på sitt jobb.
Tycker du ? många vet mer än de säger.
Citera
2023-08-27, 11:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
I FUP får man veta en bråkdel. SD tvingade och blev våldsam när LW inte raderade sina loggar.
.

Vad har det med HD att göra?

Citat:
SD tvingade och blev våldsam när LW inte raderade sina loggar.

Så det var därför hon blev mördad?
Lade hon ut loggar som visade att hon och SD varit tillsammans och cachat så HD skulle se det och ställa in USA-resan? Det låter troligt och visar hur desperat hon var.

Jag har läst att hon och SD hade en deal att hon skulle vänta med det tills skilsmässan gått igenom. Trodde hon att han skulle bli hennes då, om hon var snäll och gjorde som han ville?
Men när hon fick veta om USA-resan blev hon livrädd att de skulle återförenas. Hon som trott att hon vunnit och bara behövde vänta några månader till för att få det hon ville. SD sa visserligen att han inte ville ha henne längre men det trodde hon inte på. (Det står i FUP.)

Så för att stoppa USA-resan så postade hon loggen tidgare?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-08-27 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in