2023-08-26, 21:46
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
? ingen aning man skjuter inte ner dom där system utan de är utplacerade på platser som antagligen är hemligstämplade. Tror inte riktigt någon utanför Ryska armen vet hur många såna system dom har, men av det jag har läst verkar dom ha flera stycken för de har även sålt dessa system eftersom det är på papper det bästa anti flygvapensystemet som finns idag.

F-16 kan komma upp till 2 mach i hastighet, detta system har en räckvidd på 400 km och den skjuter robotar som kommer upp i 16 mach. Så med andra ord du hinner inte ens bli varnad av datorn i en F-16 för du sprängs innan datorn har upptäckt roboten.

mycket trolig dem har många system dem inte satt in än faktiskt kommer bli kaos för f-16 när rysk sätter upp alla sina system ock elit soldat
Citera
2023-08-26, 21:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Tycker det är extremt synd om befolkningen i Ukraina att en diktatur som styr landet med järn handen tvingar deras befolkning att gå rätt in i döden. Zelensky vet om att hans framtid är säkrad för han är extrem korrupt och hans roll är snart slut dvs han lär fly landet när det blir ett president skifte i USA. Efter sig kommer han lämna ett land i ruiner och ett EU som kommer slåss internt för att man hamnat i konflikt med Ryssland.

Jahaja.., varför var det ett kuppförsök i Ryssland då.., och inget motsvarande har skett i Ukraina ?

(vilket bullshit inlägg du presenterade)
Citera
2023-08-26, 21:47
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
De tog ju över dom områden de planerade. Tack och lov så vände dom från offensiven de hade mot Kiev. Kiev var rätt nära att åka i stupet där. Har du ens kollat på kartor där mans er vilka områden som Ryssland tog över?

eksakt!!! viktig kolla karta ock inte bara knarka cnn
Citera
2023-08-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Varför svarar du med nya frågor? Kan det vara så att du inte får betalt om du svarade ärligt?

Om nu S-400 är så bra, varför lät ni Ukraina förstöra det på Krim?

Så det du säger är att det är bättre att vara med i BRICS, så man inte får ett skit än att får hyfsat modernt material från väst? OK, låter sjukt smart

Låt USA göra vad de vill. De blir iallafall inte förnedrade av sin lillebror till granne som ryssen lyckas bli.

Varför distanserar du dig från mig, vi sitter i samma båt ju. Skillnaden är att jag ifrågasätter medans du tror ju på allt. Det är krig och material sprängs, är du nöjd med svaret på min fråga?

Vet du varför man skriver att man sprängde en av dessa vapensystem? Det finns dom som gräver och vill ha svar och väst världen har sagt att F-16 är för gammal för att skickas mot Ukraina och att dessa stridsflygplan kommer att möta vapen som är gjorde för att skjuta ner F-16.

Vapnet (S-400) som de skrev om att de skjutit sönder är exakt det vapnet som världen vet om kommer stoppa F-16. Vi lär aldrig få se F-16 flyga in i kriget och göra en extrem bra insats utan offensiven har kört in i väggen som sagt.

Dom F-16 som skickas till Ukraina från både Danmark och Holland skulle skrotas om några månader, de därför man skänker bort dom. Som sagt, de kommer inte briljera som du tror på slagfältet.
Citera
2023-08-26, 21:48
Medlem
Citat:
Vet att det finns flera stycken, finns även ett system som är en version lägre som heter S-300,
Men de måste skriva att de sprängt alla dessa för att höja moralen i kriget. Samma sak som att de säger att Ryssland använder vapen från 50-talet. Att de inte har någon ammunition kvar och att alla soldater är döda.

Min fråga är då: Varför går offensiven så trögt om Ryssland nu inte har några män, ammunition och deras vapen är från 50-talet. Om detta hade stämt då borde ju Ukraina varit inne i Moskva igår.

därför man blir fundersam och kan snabbt dra slutsats att det är ren skitsnack/propaganda.

Delar ni rum på hemmet eller något?

Rysslands offensiv finns ju inte, jag många är döda och nu är man på krim och fingrar. om du hade ett uns militär kunskap så hade du fattat att något är på g. Men du är rent av en kokt kräfta
Citera
2023-08-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
mycket trolig dem har många system dem inte satt in än faktiskt kommer bli kaos för f-16 när rysk sätter upp alla sina system ock elit soldat

Så är det. Ryssen har supervapen men man sätter ju inte in det bästa först. Allt går enligt plan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Delar ni rum på hemmet eller något?

Rysslands offensiv finns ju inte, jag många är döda och nu är man på krim och fingrar. om du hade ett uns militär kunskap så hade du fattat att något är på g. Men du är rent av en kokt kräfta

Du svarar ju inte på mina fråga! Svara nu du skriver ju själv att Ryssen använder T-10 och vapen från 50 talet men Ukraina lyckas inte ta sig igenom försvaret. Vad är problemet?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jaså? Ofan...
Jag tror nämligen att de har 4st och alla som hänger med såg detta, bara häromdagen
https://www.businessinsider.com/video-ukraine-destroys-russian-s-400-rare-loss-prized-weapon-2023-8?r=US&IR=T

Ryssarna hade fyra batterier på Krim. Nu har de tre. Ukrainarna har dessutom lyckats skada fem batterier till ganska allvarligt (en i Cherson, två i Zaporizjzja och två i Donetsk).

S-400 har vissa problem att hantera mättnadsattacker från salvpjäser (dvs GMLRS från HIMARS), samt långsamma robotar som flyger in på låg höjd. Det var så som batteriet slogs ut på Krim för ett par dagar sedan. Först skickade ukrainarna iväg en långsam kryssningsrobot som slog ut huvudradarn. När väl det var gjort skickade man upp sex S-24 med varsin Storm Shadow, som slog ut eldledningsfordonet, övriga radarinstallationer, robotavfyrningsplattformar och robotlager. Pang, sade det!
Citera
2023-08-26, 21:51
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Putins krig mot Ukraina hade inget med väst att göra utan det var mellan USA och Ukraina. Varför tror du USA fick vrida armen och använda sina lobbyister för att trigga fram stöd för Ukraina i EU?

Mest intressanta var vår roll i världspolitiken där vi utnämnde oss som oerhört viktiga från ett strategisk ståndpunkt. Minns när jag såg på Spanska nyheter och de skrattade när de pratade om Gotland. Där sa man att Nazi hybrisen i Norden är lika hög som i 40 talet. De syftade på att ingen vill ha Sverige och det var därför USA och dom allierade anföll Sverige utan Europas viktigaste punkt är Italien och inte Sverige.

Här har vi Hypat skiten ur Gotland och att vi har fribiljett in i NATO. Inget EU land bryr sig eller nämner något om Gotland, men shit som snacket går här hemma.

När det kommer till Bachmut så fanns det specialförband från väst/NATO där som kämpade tappert för Ukraina, men som sagt det är inte en vanlig fiende, utan det är Ryssland en super stat. Att vi fortsätter att provocera björnen med dessa allierade gör en galen. Framför allt när det är så himla uppenbart att det enda land som tjänar på detta är USA.

WOW, här släpper du en världsnyhet!!! Eller det är din känsla eller något bevis lär du väl inte ha
Citera
2023-08-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Varför blir allt blåare och blåare på en karta? betyder det att man förlorar, ok jag förstår du är ryss och har dina tolkningar

Visa mig strategiska plaster ryssland tagit över senaste året? Ukraina är inne i krim och pillar på bollarna på putte

De tog ju över Bachmut för inte så längesedan, har du missat det eller?
De intog försvarsposition när den stora D dagen skulle komma. Ett jäkla skämt till D dag.
Citera
2023-08-26, 21:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tycker det är extremt synd om befolkningen i Ukraina att en diktatur som styr landet med järn handen tvingar deras befolkning att gå rätt in i döden. Zelensky vet om att hans framtid är säkrad för han är extrem korrupt och hans roll är snart slut dvs han lär fly landet när det blir ett president skifte i USA. Efter sig kommer han lämna ett land i ruiner och ett EU som kommer slåss internt för att man hamnat i konflikt med Ryssland.
Varifrån från du din information? Diktatur? What?
Det stinker rysstroll om dig.
Citera
2023-08-26, 21:53
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Varför distanserar du dig från mig, vi sitter i samma båt ju. Skillnaden är att jag ifrågasätter medans du tror ju på allt. Det är krig och material sprängs, är du nöjd med svaret på min fråga?

Vet du varför man skriver att man sprängde en av dessa vapensystem? Det finns dom som gräver och vill ha svar och väst världen har sagt att F-16 är för gammal för att skickas mot Ukraina och att dessa stridsflygplan kommer att möta vapen som är gjorde för att skjuta ner F-16.

Vapnet (S-400) som de skrev om att de skjutit sönder är exakt det vapnet som världen vet om kommer stoppa F-16. Vi lär aldrig få se F-16 flyga in i kriget och göra en extrem bra insats utan offensiven har kört in i väggen som sagt.

Dom F-16 som skickas till Ukraina från både Danmark och Holland skulle skrotas om några månader, de därför man skänker bort dom. Som sagt, de kommer inte briljera som du tror på slagfältet.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag står upp för ett land som inte vill bli styrt av ryssen.

Du står upp för mord och våldtäkter på kvinnor och barn.

DÄRFÖR distanserar jag mig från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in