2023-08-26, 06:16
  #3937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, de gör faktiskt inte det.

Faktum är att det även kan fördröjas från Ukraina att de tagit en by. Så nyheten om att de exempelvis tagit Robotyne kom ut med fördröjning från Ukraina också.

Så inga mer gissningar i ämnet från dig nu va.

Även under gårdagen pågick det strider med ryska soldater inne i bebyggelse i Robotyne. Då kan man inte påstå att den lilla byn är erövrad av ukrainarna men däremot att byn till mycket stor del är behärskad av ukrainarna men resten är gråzon. Ritar man en karta eller påstår att byn är behärskad av ukrainarna så går man händelserna i förväg och inte med fördröjning. Eftersom de ryska soldaterna är under reträtt och inte längre gör motangrepp kan man dock känna sig ganska säker på att den snart kommer stå under ukrainsk kontroll.

Det är ju faktiskt ryska källor som visar filmer av ukrainska fordonskolonner på väg dit in i inbrytningen så inte skall man tro att de blir överraskade om det kommer ett större anfall snart.

Ukrainska källor går ofta händelser i förväg i stället för med fördröjning och det samma gällde byn längre västerut ukrainarna erövrade för ett par veckor sedan.

I början av detta krig tror jag faktiskt den ryska övervakningen från luften, med satelliter och drönare, var i relation till Nato mycket mycket sämre än vad den är nu. Tror ryssarna hämtat in en hel del av informationsunderläget de hade.

Det är lite lustigt med en del av er Nato-vänner. Ni verkar på något underligt sätt vara rädda för att ta del av annan information än den godkända. Du verkar sky alla länkar och skriverier som innehåller något mindre postivt för Nato och ukrainarna som strider för er. Kollar din fru av din dator varje dag så du inte tittat på olämpliga länkar eller vad är det som pågår? Det är faktiskt trevligt att titta på Military Summary till exempel och han tar verkligen upp ukrainska framgångar och den ukrainska uppladdningen vid Robotyne. Strunta i din fru och så farlig är hon nog inte som du kanske tror när hon är förtretad och hotar att anmäla dig till säkerhetsansvariga i hemvärnet. :-)
2023-08-26, 08:40
  #3938
Medlem
Källor som visat sig vara hyfsat tillförlitliga är sådana man med viss förvissning kan anse som pålitliga.

Källor som återkommande sprider systematiska lögner är sådana man absolut kan bortse ifrån.
2023-08-26, 11:21
  #3939
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Källor som visat sig vara hyfsat tillförlitliga är sådana man med viss förvissning kan anse som pålitliga.

Källor som återkommande sprider systematiska lögner är sådana man absolut kan bortse ifrån.
Ja. Varför har ryssar så väldigt svårt att förstå att när en vettig människa stöter på någon som man upptäcker blåljuger en rätt upp i ansiktet så slutar man lita på den personen? Det är anledningen till att vi inte tittar på "Military summary". Inte för att han säger saker som vi inte tycker om utan för att han blåljuger.
Varför tittar folk på någon som man vet ljuger? Varför vill folk inte vara vettiga? För att hans lögner passar ens egen agenda? För att hans lögner kan inspirera ens egna lögner?
2023-08-26, 14:04
  #3940
Medlem
Nu kommer kritiken från väst varje dag, det flera av oss sagt i över 1 år..
Kiev’s ability to reconquer territories is ‘questionable’ – top EU general
Russia is “clearly superior to Ukraine” when it comes to weapons and personnel reserves, the EU military committee head has said
https://swentr.site/news/581784-kiev-reconquer-territories-questionable-eu/

Och Ukraina kan glömma USA kommer stödja ännu 1 "offensiv" av Ukraina, detta är enda chansen de har nu.
US to reduce military aid to Ukraine in 2024 – WSJ
Washington will not give Kiev a second shot at its counteroffensive, the newspaper’s sources have said
https://swentr.site/news/581824-us-reduce-aid-ukraine/

De krighetsande europeerna har fått kalla fötter att det kan bli....fred
Europeans fear Biden will push Ukraine to peace – Bloomberg
Domestic politics may interrupt the flow of arms to Kiev, anonymous officials have reportedly warned
https://swentr.site/news/581850-biden-ukraine-peace-talks/

Men dessa krighetsande europeer kan kriga hur mycket de vill för Ukraina utan USA.... eller nej det vågar de inte nej.
2023-08-26, 14:08
  #3941
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Även under gårdagen pågick det strider med ryska soldater inne i bebyggelse i Robotyne. Då kan man inte påstå att den lilla byn är erövrad av ukrainarna men däremot att byn till mycket stor del är behärskad av ukrainarna men resten är gråzon. Ritar man en karta eller påstår att byn är behärskad av ukrainarna så går man händelserna i förväg och inte med fördröjning. Eftersom de ryska soldaterna är under reträtt och inte längre gör motangrepp kan man dock känna sig ganska säker på att den snart kommer stå under ukrainsk kontroll.

Det är ju faktiskt ryska källor som visar filmer av ukrainska fordonskolonner på väg dit in i inbrytningen så inte skall man tro att de blir överraskade om det kommer ett större anfall snart.

Ukrainska källor går ofta händelser i förväg i stället för med fördröjning och det samma gällde byn längre västerut ukrainarna erövrade för ett par veckor sedan.

I början av detta krig tror jag faktiskt den ryska övervakningen från luften, med satelliter och drönare, var i relation till Nato mycket mycket sämre än vad den är nu. Tror ryssarna hämtat in en hel del av informationsunderläget de hade.

Det är lite lustigt med en del av er Nato-vänner. Ni verkar på något underligt sätt vara rädda för att ta del av annan information än den godkända. Du verkar sky alla länkar och skriverier som innehåller något mindre postivt för Nato och ukrainarna som strider för er. Kollar din fru av din dator varje dag så du inte tittat på olämpliga länkar eller vad är det som pågår? Det är faktiskt trevligt att titta på Military Summary till exempel och han tar verkligen upp ukrainska framgångar och den ukrainska uppladdningen vid Robotyne. Strunta i din fru och så farlig är hon nog inte som du kanske tror när hon är förtretad och hotar att anmäla dig till säkerhetsansvariga i hemvärnet. :-)
Fräsch uppdatering från Robotyne:
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1695378386594521459
2023-08-26, 14:09
  #3942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja. Varför har ryssar så väldigt svårt att förstå att när en vettig människa stöter på någon som man upptäcker blåljuger en rätt upp i ansiktet så slutar man lita på den personen? Det är anledningen till att vi inte tittar på "Military summary". Inte för att han säger saker som vi inte tycker om utan för att han blåljuger.
Varför tittar folk på någon som man vet ljuger? Varför vill folk inte vara vettiga? För att hans lögner passar ens egen agenda? För att hans lögner kan inspirera ens egna lögner?
Military summary? Sidan som drivs av ukrainaälskare och får sin information av ukrainska militären? Tror du den källan är trovärdig alltså?
2023-08-26, 15:37
  #3943
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Fräsch uppdatering från Robotyne:
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1695378386594521459

Tack för detta, få inlägg i tråden som är ontopic så härligt att få en update direkt från slagfältet. Hoppas att den citerade befälhavaren har rätt.
2023-08-26, 16:48
  #3944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Fräsch uppdatering från Robotyne:
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1695378386594521459

Ja, den där länken bekräftar predcis det jag förutsåg. Först idag behärskar ukrainarna hela det bebyggda området i Robotyne vilket de inte gjorde igår.

Det är bara det att de här Deepstatemap som anses tillförlitlig men påstås ha fördröjning uppgav att ukrainarna behärskade hela bebyggelsen i byn redan igår. Det var de som diskuterades och det där med fördröjning stämmer inte. Snarast lite före vad de önskar och snarast lite bättre än verkligheten. Däremot är de mycket mycket bättre och hederligare än offiiciella ukrainska källor och kartor som Liveupmap.
2023-08-26, 16:56
  #3945
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja, den där länken bekräftar predcis det jag förutsåg. Först idag behärskar ukrainarna hela det bebyggda området i Robotyne vilket de inte gjorde igår.

Det är bara det att de här Deepstatemap som anses tillförlitlig men påstås ha fördröjning uppgav att ukrainarna behärskade hela bebyggelsen i byn redan igår. Det var de som diskuterades och det där med fördröjning stämmer inte. Snarast lite före vad de önskar och snarast lite bättre än verkligheten. Däremot är de mycket mycket bättre och hederligare än offiiciella ukrainska källor och kartor som Liveupmap.
Vad sägs om att du, istället för att kritisera allt som skrivs här inne där 98% av oss är på den rätta sidan, och låtsas vara nån jävla bezzerwisser - istället letar upp ryssarnas egna jävla kartor?
Vet du varför du inte gör det? För på ryssarnas kartor så är redan minst halva Ukraina ryskt, eller hur?
Väx upp och kom in i matchen.
2023-08-26, 17:40
  #3946
Medlem
Följer detta telegramkontot som har mycket aktuella uppdateringar, även om det inte hunnit få så många följare ännu.

https://t.me/Jimmyhillreports
2023-08-26, 17:48
  #3947
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Följer detta telegramkontot som har mycket aktuella uppdateringar, även om det inte hunnit få så många följare ännu.

https://t.me/Jimmyhillreports
Några axplock? Har inte telegram.
2023-08-26, 18:41
  #3948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja, den där länken bekräftar predcis det jag förutsåg. Först idag behärskar ukrainarna hela det bebyggda området i Robotyne vilket de inte gjorde igår.

Det är bara det att de här Deepstatemap som anses tillförlitlig men påstås ha fördröjning uppgav att ukrainarna behärskade hela bebyggelsen i byn redan igår. Det var de som diskuterades och det där med fördröjning stämmer inte. Snarast lite före vad de önskar och snarast lite bättre än verkligheten. Däremot är de mycket mycket bättre och hederligare än offiiciella ukrainska källor och kartor som Liveupmap.

Framförallt är Deepstatema betydligt mer pålitligt än ryska kartor som visar ”bestritt område” så fort någon ryzk militärbloggare hävdar något som 99 ggr (snällt uppskattat) av 100 senare visar sig vara en lögn.

Du hade nog tagits lite mer seriöst om du någon gång beskrev verkligheten. Ett tips i all välmening.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in