2023-08-26, 15:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Selv om det ikke kan ha vært den samme toyotaen (takk til deg for oppklarende detaljer), så kan det ha vært samme person som hadde den grå toyotaen i pengesmuglersaken og den gul-beige toyotaen som de som banket JAH hadde. Noen mennesker har en forkjærlighet for ett bilmerke.

ja att du sprider vilda ogrundade fantasier är långt ifrån nytt, men är det inte dags att stanna upp och vänta tills du vet något, Kanske också tänka efter innan du skriver något så släpper vi fler lögner från dig i helgen om inget annat...
Citera
2023-08-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk. Ettersom kameraten sa grusvei, antar jeg at det betyr den delen av skogsveien som er belagt med grus.

Veien J ble funnet på blir beskrevet "mer som en traktorvei" og det er den veien opp til hytta der det er sperret.
Citera
2023-08-26, 15:30
Medlem
drsniffers avatar
Det som ikke stemmer med en åpenbar likvidering er oppmøtet av teknisk personell mer eller mindre umiddelbart, slik vi har diskutert før.

Området burde vært teppelagt av teknikere og deres felt-utstyr i lang tid på leting / sikring av spor. Det har det tilsynelatende vært en begrenset mengde av.
Citera
2023-08-26, 15:35
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Det som ikke stemmer med en åpenbar likvidering er oppmøtet av teknisk personell mer eller mindre umiddelbart, slik vi har diskutert før.

Området burde vært teppelagt av teknikere og deres felt-utstyr i lang tid på leting / sikring av spor. Det har det tilsynelatende vært en begrenset mengde av.

Edit: underforstått, drapet kan ha skjedd et annet sted og snuten vet det. Har det vært noe uvanlig aktivitet fra snutens side andre steder i distriktet?

Vil tro både hjem og arbeidsplass er endevendt innen dette tidspunktet?
Citera
2023-08-26, 15:35
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Taktiske årsaker, mulig de visste det hele tiden? Litt på samme vis som at det vel ikke er bekreftet at han ble skutt? Det kunne de gått ut med uten å kompromittere etterforskningen. For å få folk i området til å lete etter et våpen.

Trenger ikke å si hva slags eller på hvilken måte han er skutt. Forfra, bakfra, fra siden, i hodet, i ryggen. Masse variabler igjen til å skille forklaringer/tilståelser fra hverandre fortsatt.

Logisk. Politiet har jo brent seg før på å holde tilbake informasjon for lenge (Hagen saken), så det er sannsynligvis tatt en taktisk vurdering av måten de velger å uttale seg på nå.
Men siden ingen er pågrepet ennå, så må det jo være en viss usikkerhet også.
Citera
2023-08-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Veien J ble funnet på blir beskrevet "mer som en traktorvei" og det er den veien opp til hytta der det er sperret.
"Tidskritiske spor.
NRK har fått bekreftet at Henriksen ble funnet drept i en bil utenfor en hytte i skogen."
https://www.nrk.no/norge/en-uke-etter-drapet_-dette-er-de-lose-tradene-1.16527034
Kanskje funnstedet var veldig nært hytten?
Citera
2023-08-26, 15:41
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:

Ingen aviser har bilder som viser nedre del av veien opp til hytta de første dagene.
Det er jo sannsynlig at bilen kan ha blitt funnet i det området, og da har teknikerne jobbet uforstyrret der de første dagene. Med telt og presenninger og hele pakka.
Kameraten sa jo at han ble funnet på grusvei.
Citera
2023-08-26, 15:43
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Er hytta avsperret eller er det området generelt som er underlagt kontroll?

Kan ikke huske å ha lest noe om det spesifikt, men jeg har ikke tatt runden min de siste timene.
På bilder i media så synes politiets sperrebånd rundt hytta og hagen rundt hytta.
Feks. her: https://www.document.no/2023/08/23/intervju-med-drepte-jonas-aarseth-henriksen-er-publisert/
Og her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEGxGL/jonas-drapet-hytteeieren-kjente-ikke-jonas-henriksen
Dét jeg merker meg er at det lille uthuset/boden ved siden av hytta er innenfor sperrebåndet, mens den røde brakka(?) er utenfor.
Har politiet gjort funn som gjør hytta og uthuset/boden interessant, men ikke den røde brakka?
Citera
2023-08-26, 15:43
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Logisk. Politiet har jo brent seg før på å holde tilbake informasjon for lenge (Hagen saken), så det er sannsynligvis tatt en taktisk vurdering av måten de velger å uttale seg på nå.
Men siden ingen er pågrepet ennå, så må det jo være en viss usikkerhet også.

Det er mange søppelkasser, containere, skråninger ved rasteplasser osv i Viken. Hvis jeg var snut og satt med et uavklart situasjonsbilde ville jeg «crowd-sourcet» en slik jobb så snart som mulig.

På den annen side ville det nok kun virke et par ganger, spesielt om det ikke førte noe sted. Ulv ulv opplegg
Citera
2023-08-26, 15:56
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Ingen aviser har bilder som viser nedre del av veien opp til hytta de første dagene.
Det er jo sannsynlig at bilen kan ha blitt funnet i det området, og da har teknikerne jobbet uforstyrret der de første dagene. Med telt og presenninger og hele pakka.
Kameraten sa jo at han ble funnet på grusvei.

Det er derfor jeg skriver «tilsynelatende begrenset» Hadde forventet mer gitt bilder fra andre hendelser jeg erindrer.
Citera
2023-08-26, 15:59
Medlem
I et kart i Nrk-artikkelen En uke etter drapet: Dette er de løse trådene
er funnstedet merket av på et sted som ser ut til å være nær hytta (eventuelt mellom hytta og Veerntjern?).
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-26 kl. 16:02.
Citera
2023-08-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderingwoman
Denne Rash*d har også gjort det etter dødsfall og skrevet anmeldes av Henriksen Solut*on på Google med 1 stjerne. Dette også etter dødsfall. Jeg har tipset politiet om han .

Veldig bra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in