Har inte setts att denna artikel postats än, så jag tänkte underlätta för pro-ryssar att posta artikeln redan nu där tysk media hävdar att det mesta skulle tyda på att Ukraina låg bakom sprängningen av Nord Stream
Alla bevis pekar mot att personer från Ukraina låg bakom sabotaget mot Nord Stream, skriver tyska Der Spiegel och ZDF.
Motivet ska ha varit att beröva Moskva en viktig inkomstkälla för att finansiera kriget mot Ukraina.
Bevisen är ”extremt politiskt känsliga”, slår mediehusen fast i en omfattande granskning.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-ukraina-bakom-sabotaget--mot-nord-stream/
Det skulle jag väl inte säga att jag finner helt osannolikt, då ett land vars överlevnad står på spel försöker utnyttja de möjligheter som finns och en situation som skapats av Ryssland.
Däremot är det ju intressant vad det säger om mediaklimatet i väst att sådant faktiskt publiceras, vilket inte riktigt överrenstämmer med pro-ryssars ständiga påstående att väst ständigt matas med ett färdigt narrativ där allt är svart eller vitt.
Nej, mycket kan man säga om pro-ryssarna i tråden, men inte att de är några särskilda sanningsökande fritänkare som förutsättningslöst skaffar information att förstå helheten.