2023-08-26, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soppatorsk1
Jag betalade typ 150 spänn för att nån på Fiverr skulle fixa konverteringen.
Den är inte perfekt, så jag hänvisar alla som vill vara 100% att jämföra med FUP...

Jag har städat upp den lite samt fixat felstavningar osv. i kommentarsfältet

https://easyupload.io/dbuwfo

Stort!
Citera
2023-08-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Vem är journalisten som är med på swishlistan?

J*nnifer E*gström. Tidigare Sundsvalls tidning nu expressen
Citera
2023-08-26, 09:39
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilial
Man kanske inte knäcker gäng genom att uttryckligen jaga köpare, men köpare är med och finansierar gängen. Att partyknarkare – som fått inpräntat sedan lågstadiet att knark är dåligt – väljer att köpa knark är tydligen statens fel.

Om jag säger upp mig från jobbet och säljer knark för att det är mer lönsamt, är det också statens fel?

Tänker du så när du handlar kläder också? Att dina pengar finansierar barnarbete? Att dina pengar ökar utsläppen i Indien till en nivå som påverkar oss globalt? Att dina pengar gör att arbetare på Apple eller Samsung väljer att avsluta livet för att jobbet är så dåligt?

Med det sagt så har du helt rätt i att även vanliga Svenssons delvis finansierar gängen. Jag tolkade artikeln som att polisen spenderar pengar och tid på en Swish-lista som i slutänden inte spelar någon större roll för gängen. Men att man ska jobba för att få stopp på rekryteringen, importen och hanteringen av stora volymer.

Teresa Silva har väl helt rätt i att staten har misslyckats när det kommer flera ton kokain om året. Att tillgängligheten är som den är. Sen att vi skapade utanförskapsområden utan framtid är väl också en bidragande effekt. Tror du att de som ingår i gängen skulle bli lydiga mönstermedborgare om inte Svenssons köper knark? Det tror inte jag
Citera
2023-08-26, 09:42
Medlem
Citat:
Den är inte perfekt, så jag hänvisar alla som vill vara 100% att jämföra med FUP...

Tack och bockar!
Försökte själv köpatjänst men fick inte till det men den var dock betydligt billigare pdf-execelkonvertering.

Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Har jag missuppfattat eller är det så att dessa stjärnor har swishat för pulver och legitimerat sig med bankid? Helt fantastiskt isf

Jo, det är sant! Fantastisk för polisen men idiotisk för köparna. Tydligen visar det sig att man blir korkad av droger.

Citat:
Självklart. Straffa knarkare har ju varit en sådan framgångssaga de senaste 40 åren. NOT

Mmm, skulle man göra det lagligt och köpa men inte sälja då kommer ännu fler att börja knarka för då öppnar man upp den berömda asken att fler ska "pröva" för det blir inga konsekvenser av det och det är ju ofarligt då det är lagligt

Citat:
Vem är journalisten som är med på swishlistan?

J*nnif*r *ngström *= e
Bonniers tidningar st.nu och Expressen
Citera
2023-08-26, 09:49
Medlem
Ograsts avatar
Viktor Lodin köpte knark för minst 20000 kr. Har han knark nonstop sedan 2020 eller?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dw8JPz/shl-viktor-lodin-trader-fram-kopte-narkotika

Kul att JE ömmade så mycket för Viktor redan 2020, höll hon också på att knarka redan då?

https://www.st.nu/2020-09-04/jennifer-engstrom-lodins-misstag-ar-mer-an-fel--men-det-finns-en-manniska-bakom
Senast redigerad av Ograst 2023-08-26 kl. 09:53.
Citera
2023-08-26, 10:11
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

Elegant, tar du swish?

/P
Citera
2023-08-26, 10:25
Medlem
Salama-Blixts avatar
Om alla på swishlistan döms till samhällstjänst, så kanske sundsvall blir en "renare" stad?
Citera
2023-08-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Ligger en artikel på st.nu som är rätt spännande.

https://www.st.nu/2023-08-24/en-myt-att-partyknarkarna-goder-gangen

Intressant att en tidning som ingår i Bonnier koncernen vågar publicera något som går emot den allmänna uppfattningen.

Herregud, alltid är det någon annans fel att någon köper knark. Man vill inte ta ansvar, synnerligen när det är alla andras fel. Sedan när man ser föräldrar ryker ut för att försvara sitt barn kanske förklarar varför barnet har drogproblem, det är någon annans fel.

Citat:
Nej människor funkar inte så. Men om man ser till samhällets bästa så kanske man borde grina lite då man skjuter sig själv i foten genom att frysa ut och isolera människor som tar droger. Men tyvärr tror många trots de senaste årens totala haveri gällande narkotikapolitken att fortsätta i samma linje skulle förändra något.

Coronaepidemi-> "Vi i Sverige förlitar oss på vetenskap så vi kan ta väl grundade beslut."
Narkotika -> "Vi i Sverige förlitar oss på känslor och skiter i vetenskap för knark är dåligt."

Går bara inte ihop för mig.

Det går ihop för mig, knark är skit och för med sig bara elände, bara se Navet och vad som föregår där eller runt om i Sverige och världen.

Att jämföra Covid med kokain säger väl allt, var det fel att bekämpa Covid med restriktioner? Dessutom en sjukdom mot en drog, är det jämförelse att överhuvudtaget kan göras?

Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Tänker du så när du handlar kläder också? Att dina pengar finansierar barnarbete? Att dina pengar ökar utsläppen i Indien till en nivå som påverkar oss globalt? Att dina pengar gör att arbetare på Apple eller Samsung väljer att avsluta livet för att jobbet är så dåligt?

Med det sagt så har du helt rätt i att även vanliga Svenssons delvis finansierar gängen. Jag tolkade artikeln som att polisen spenderar pengar och tid på en Swish-lista som i slutänden inte spelar någon större roll för gängen. Men att man ska jobba för att få stopp på rekryteringen, importen och hanteringen av stora volymer.

Teresa Silva har väl helt rätt i att staten har misslyckats när det kommer flera ton kokain om året. Att tillgängligheten är som den är. Sen att vi skapade utanförskapsområden utan framtid är väl också en bidragande effekt. Tror du att de som ingår i gängen skulle bli lydiga mönstermedborgare om inte Svenssons köper knark? Det tror inte jag

Mmm, det blir ju absurt att jämföra ens. Det finns ju skillnad på kläder och kläder också, dessutom är det förbjudet med barnarbete och som kund har ju klädföretag gått med deras socialaansvar att värna om miljön och arbetarna.

Problemet är inte mobilen som du skriver, utan arbetsförhållandet. Där finns ju mycket och göra men att en mobile skulle vara skadligt isig som en drog som kokain är ju löjligt

Sluta romantisera droger!

Citat:
Viktor Lodin köpte knark för minst 20000 kr. Har han knark nonstop sedan 2020 eller?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dw8JPz/shl-viktor-lodin-trader-fram-kopte-narkotika

Kul att JE ömmade så mycket för Viktor redan 2020, höll hon också på att knarka redan då?

https://www.st.nu/2020-09-04/jennifer-engstrom-lodins-misstag-ar-mer-an-fel--men-det-finns-en-manniska-bakom

Du tror att när han torskade var först gången använde droger? Sedan har han har bara handlat övriga ggr med swish?

J.E skrev väl från hjärtat.
Citera
2023-08-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Elegant, tar du swish?

/P

Nä, jag använder bara swish när jag köper knark :PPPPP
Citera
2023-08-26, 11:29
Avslutad
Citat:

Hahahaha, grymt smart, ska hålla fiverr i huvudet nästa gång jag har något träigt konverteringsjobb
Citera
2023-08-26, 11:34
Medlem
Fin lista över folk som gött brottslighet och skit i Sverige för de vill stoppa lort i näsan.

Lägsta av de lägsta.
Citera
2023-08-26, 11:42
Medlem
Och naturligtvis massa töntar som sysslar med whataboutism "AMEN KÖPER DU KLÄDER PÅ HM?!".

Dels är det ju så att lågavlönat arbete i utvecklingsländer och kläder som slängs är varken schysst eller hållbart. Det är fel. Två fel gör inte ett rätt. Men det finns också grader i helvetet. Att skövla regnskog för att tvinga folk att odla kokaplantor som sedan processas ute i jungeln med miljögifter för att sedan packeteras och smugglas under farliga förhållanden och inte sällan under hot eller andra former av tvång. För att sedan växla händer åtskilliga gånger och blandas ut med gud vet vad och där konsekvenserna blir ödesdigra för flertal missbrukare som utvecklar beroende. Utöver detta går pengarna rakt i händerna på kriminella som driver krig gentemot varandra och i flera länder tagit över lokala styren och har ihjäl alla som hotar dom. Man får alltså anstränga sig för att hitta en mer oetisk produkt än kokain. Det förstör för naturen, folk i andra länder och folk i Sverige. Du är en fitta om du köper kokain i Sverige.

Jag fattar inte ens varför någon skulle vilja stoppa kokain i näsan när de lika gärna kan vara smugglat i någons rövhål och när det är utblandat med ???? precis vadfansomhelst. Mmm.. mums!! Kan lika gära slicka en pissoar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in