2023-08-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
A*exander A*m från Sundsvall var med här och blev dömd till 1års fängelse. Förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse, misshandel, grov vårdslöshet i trafik, ringa narkotikabrott och olovlig körning.

Han är nog en av polisens 50 personer i Sundsvall.

https://www.st.nu/2021-03-26/kriminellt-gang-planerade-bombattentat--mot-polisen-i-sundsvall-forberedelse-till-mord?shareSource=s harebutton

(FB) 80-tal i knarkhärva i Uppsala: ”Attentat planerades”, december 2020

Dom, Alm på sidan 134.
https://anonfiles.com/45i7BdU0y4/Svea_HR_B_9892-21_Dom_2022-01-31_1_1_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Wmnw
https://easyupload.io/mq3ybp

Jag får bara upp 1 sida, resten av dom 40 sidorna är blanka
Citera
2023-08-25, 19:40
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellothere91
Jag får bara upp 1 sida, resten av dom 40 sidorna är blanka

Testa https://file.coffee/u/MZLf_HEy_aoAGVZXPtnrA.pdf
Citera
2023-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Det är en viss skillnad och handla lagliga varor som t ex öl/läsk/fil/mjölk/kött/mjöl/skor/jeans/tröja/jacka hos en vanlig livsmedel/detalj handel och köpa olagliga substanser ute i nattlivet.

Varför tror du man har "blip" och kortterminaler i butiker, vissa kort är ju kopplad till medlemskap och bonusar och man vill registrera sig för poängen.

Att köpa droger är ju inte kopplad till att bli avslöjad med att ett köp har skett, frågan är ju istället varför säljaren inte har utrustat sig med blip och kortterminaler?

Troligtvis viss pga att det är olagligt och inga spår ska lämnas vilket det inte gör med kontanter.

Sant, det krävs två för dansa tango. Men vill man ta fokus från drivkraften till vi har denna eskalering av droger måste man gå på allt och inte bara säljaren, för vill man minska köpkraften måste nog en "näsbränna" till för att belysa det allvarliga.

Tror det inte fall var en ironisk kommentar, men säkert några har lagt upp sig för ett gram.

Du måste vara en komplett idiot!

Har du sett någon dokumentär om kokain från youtube och till det kommer framtill Europa/USA?

1)Folk mördar för att dessa kunder ska få sitt godis till helgen. Varför tror du det råder krig och folk blir mördad? Därav har har dessa köpare blod på sina händer då dom stödjer denna illegala rörelse.

2). På vilket sätt har polisen blod på deras händer? Ska polisen sluta bekämpa brott? Det är inte polisen som har lagt ut fup:en på nätet.

3) Jo, marknaden fungerar så att den följs av efterfrågan och tillgång. Precis som du skriver "så mkt knark som det är just nu i Sundsvall/hela Sverige",vad tror du det beror på? Alla som köper, det är väl knappast påtvingat

4) Oavsett om dom är gula/svarta/vita är desamma, det är lika illa ovsett vem som köper och säljer. Vart vill du komma?

5) Nej, Spotify är ingen mördare, dom säljer lagliga produkter. Audi är inte heller någon mördare för folk kör ihjäl sig.

6) I fallet droger är världen svart och vitt, antingen är man mot eller för droger.

7) Att släta över att svenssons festar på helgen och betalar skatt, är de liksom ok med skjutningar och bomber som sker i Sverige för det? För det finns ingen orsak och verkan till problemet enligt dig?

8) Klart man ska hjälpa människor, men linda in det med att det är *synd om"-mentaliteten hjälper inte. Man gör ett val när man köper kokain, det är ingen mänsklig rättighet att dra en lina innan och på krogen. Så med bakgrund för vad detta kostar för många andra på kokainets resa så får vanliga Svensson betala väldigt lite.

Mycket scenarion du skrev där
Citera
2023-08-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuddeOchSture060
Seriöst tips till alla hårdingar och världsvana cirka 23 åringar. Tror det bästa man kan göra om man är med på pulverlistan är att prata med sin arbetsgivare så att möjligheten att få nödvändig hjälp tas tillvara på omgående. Förekomma istället för att bli ertappad.
Betydligt sämre alternativ är att spela stencool (se curlad/bortskämd) och säga ”äh det är lugnt, jag klarar mig”.
När dom obligatoriska drogtesterna snart kickas igång på drabbade arbetsplatser så är det bättre att redan ha förekommit och tagit en dialog.

Alkohol - lagligt. Rehab. I princip alltid osynligt i ”registret”.
Narkotika - olagligt. Avsked, syns alltid i ”registret” under en längre tid.

Men… En bra dialog MÅSTE inte innebära drogtest. Så passa på, redan idag. Bättre sent än aldrig.

Kunde inte sagt de bättre!
Citera
2023-08-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nysante
Att polisen går ut och säger att dom på listan har blod på sina händer hur?
Betyder det om någon på listan skulle ta självmord pga listan har då polisen blod på sina händer?
självklart är de inte bra att de är så mkt knark som det är just nu i Sundsvall/hela Sverige, men är det dom på listans fel?
Är de en slump att det är nästan bara svenska namn på listan?
vilka är det som säljer knarket?
Har sett flera klipp på tiktok och tuben där poliser lyssnar på Yasins och Havals låtar, vad tror ni pengarna som Yasin mfl köper för dom pengarna som kommer från musiken?
Spotify måste ju räknas som seriemördare då?
värden är inte svart och vit och jorden är inte rund.
det finns ju flera klipp på tuben där polisen inte vågar ingripa trots att dom står och hotar polisen till livet.
Men vanliga svenssons som dom flesta är skattebetalare som festar till det på helgerna där ska vi lägga allt krut?
Sen istället för att smutskasta dom som e på listan var en vän istället och sträck ut en hand till personen istället för att kapa av personens hand
En pundares bortförklaringar... Mer sånt skit, slå undan alla möjliga ben för att knäcka kriminaliteten.
Citera
2023-08-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Mycket scenarion du skrev där

"Finns bara ett konsensus, köper man kokain stödjer man drogmarknaden och vad det för med sig. Kort och koncist "
Citera
2023-08-25, 23:23
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soppatorsk1
Jag betalade typ 150 spänn för att nån på Fiverr skulle fixa konverteringen.
Den är inte perfekt, så jag hänvisar alla som vill vara 100% att jämföra med FUP...

Jag har städat upp den lite samt fixat felstavningar osv. i kommentarsfältet

https://easyupload.io/dbuwfo

Hatten av!
Citera
2023-08-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hur har hon hamnat i detta?
Drogar hon?
Hon är ju väldigt inblandad och lär få ett längre straff.

De flesta av killarna är ju medborgare i andra länder.
Nu får politikerna visa att de menar vad de säger med utvisningar
Hoppas familjerna åker ut de med.

Nu vet inte jag om hon (diana baban) drogar, men jag har varit med hennes ex pojkvän som ganska frekvent tagit droger, så skulle inte förvåna mig om hon nån gång testat på/håller på🙃!
Senast redigerad av Elijah9203 2023-08-26 kl. 00:36.
Citera
2023-08-26, 00:45
Medlem
Har jag missuppfattat eller är det så att dessa stjärnor har swishat för pulver och legitimerat sig med bankid? Helt fantastiskt isf.

Sen verkar det som att vissa här inne på allvar tycker att personer som knarkar ska förlora jobbet. Som att det skulle bli bättre för en person med potentiell missbruksproblematik att bli av med jobbet och bli utfryst i den lilla hålan Sundsvall. Slutar aldrig förvånas över hur korkade gemene svensk är när det kommer till frågor gällande narkotika.
Citera
2023-08-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Naturligtvis är mer eller mindre alla som swishat knarkare... Hoppas dom åker dit allihop....

Självklart. Straffa knarkare har ju varit en sådan framgångssaga de senaste 40 åren. NOT
Citera
2023-08-26, 03:41
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Har jag missuppfattat eller är det så att dessa stjärnor har swishat för pulver och legitimerat sig med bankid? Helt fantastiskt isf.

Sen verkar det som att vissa här inne på allvar tycker att personer som knarkar ska förlora jobbet. Som att det skulle bli bättre för en person med potentiell missbruksproblematik att bli av med jobbet och bli utfryst i den lilla hålan Sundsvall. Slutar aldrig förvånas över hur korkade gemene svensk är när det kommer till frågor gällande narkotika.
Det är ju inte så man sitter och grinar direkt för att idioter knarkar bort jobbet.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-26 kl. 03:47.
Citera
2023-08-26, 04:03
Medlem
Finfint att sånt blir offentligt och att de som ägnat sig åt att finansiera gängen blir outade, förlorar jobb och hamnar i soc register. Värst är ju föräldrar som sitter o drar med sina barn i famnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in