2023-08-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missanthropy52
Det høres ut som om Avhørt i episode 3 tror drapet IKKE har sammenheng med alle de andre hendelsene, men at de ikke kan dele dette nå.....

Det var det jeg satt igjen med også. Veldig innpakket, men de nevnte dette opptil fler ganger.
Citera
2023-08-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Det var det jeg satt igjen med også. Veldig innpakket, men de nevnte dette opptil fler ganger.
Dette var forbehold de måtte ta fordi episode 1 og 2 var så tungt inkrimnerende. Men lov å tro på hva man vil i dette landet såklart.
Citera
2023-08-25, 21:06
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenker at du forstår det rett.

Vet du om "tidligere kollega" (omtalt i Dagbladet-artikkelen) var daværende kollega som JAH var kollega med på sin siste arbeidsplass?

Jeg forstår ikke hvorfor vedkommende slår fast at "- Han ble lurt til den hytta for en jobb".

"23.08.2023. "Dagbladet kjenner identiteten hans, men han ønsker ikke å stå fram med navn."
"Som Dagbladet tidligere har omtalt, har flere fortalt at de hørte 14 skudd i området hvor den aktuelle hytta ligger. Dette skal ha funnet sted mandag ettermiddag, tre dager før politiet mener Henriksen ble drept.
Ifølge hans tidligere kollega skal dette ha vært før 30-åringen selv ankom hytta. Dette skal først ha skjedd torsdag.
- Han ble lurt til den hytta for en jobb, men det var først på torsdag, samme dag som han ble funnet. Han hadde avtalt å møte en annen bare timer seinere, men dukket aldri opp, forteller vennen."
(FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)

Jeg er litt forsiktig med å uttale meg om dagbladets artikkel, for jeg er ikke bestandig helt trygg på hvordan de ordlegger seg.
Med "tidligere kollega" høres det ut som om de mener en person JAH har jobbet med tidligere.
Fremfor at vedkommende var kollega og venn med avdøde.
Jeg er derfor usikker på om det er samme person som bl.a VG omtaler som han som fant ham. Men, jeg tviler på at personen som fant ham valgte å reise ut dit alene. Med trusselbildet som har vært og redselen JAH har følt på, så vil jeg tro at kollegaen hadde med seg en eller flere for å se etter JAH. Det ville ihvertfall jeg ha gjort. Så det er mulig det er flere som uttaler seg til avisene.
Citera
2023-08-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
wow ! Dette er jo veldig interessant ! JAH har flasha dyre båter, klær og div. reiser i sos.media og det tyder på at han hadde penger. Riktignok ble bedriften hedret som en Gasellebedrift, men såå mange ansatte og gode resultater gir vel ikke dette uttrykk av? https://www.proff.no/selskap/henriks...n/IDIMEBO01EV/
linket meg videre til betonbilene her, litt av an sak, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...millionklassen

Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det er merkelig ja at det eskalerte så voldsomt i sommer når tidsspennet mellom de første episodene er såpasst stort. Utenlandske menn kan passe med betongsaken, siden det her var aktører i et større utenlandsk nettverk. Kriminelle aktører opperer gjerne med tidsfrister, og selger også gjeld til andre som skal inndrive og det med renter. Kanskje det startet som noe relativt lite, men så ble JAH fanget i et større nettverk en lastebilsjåfør og influencer fra Hønefoss ikke forstod rekkevidden av. Jeg har også merket meg at den tidligere kollegaen han startet opp med ikke har uttalt seg noe, og blir nysgjerrig på hvorfor de skilte lag og hvordan JAH fikk det nye firma til å bli en "Gaselle bedrift"
Takk for informasjon og linker og tanker.
Også jeg tenker på at det kanskje er noe stort som ligger bak drapet og noen av de tidligere angrepene.
Citera
2023-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Jeg er litt forsiktig med å uttale meg om dagbladets artikkel, for jeg er ikke bestandig helt trygg på hvordan de ordlegger seg.
Med "tidligere kollega" høres det ut som om de mener en person JAH har jobbet med tidligere.
Fremfor at vedkommende var kollega og venn med avdøde.
Jeg er derfor usikker på om det er samme person som bl.a VG omtaler som han som fant ham. Men, jeg tviler på at personen som fant ham valgte å reise ut dit alene. Med trusselbildet som har vært og redselen JAH har følt på, så vil jeg tro at kollegaen hadde med seg en eller flere for å se etter JAH. Det ville ihvertfall jeg ha gjort. Så det er mulig det er flere som uttaler seg til avisene.
Takk! Når du nevnte dette, kom jeg på at det ble nevnt noe på en podcast som jeg ikke husker helt. Var det noe om at de var mer enn 1 kamerat som av bekymring for JAH dro sammen til det stedet og fant JAH død i bilen?

Krimpodden Hva skjedde med Jonas. 8:57 " ...en eller flere kamerater ble bekymret etterhvert som de ikke fikk tak i han og kjørte da, tok seg opp i dette området for å se etter han, fordi de hadde fått denne posisjonsdelingen. Og det er jo da bekreftet at de fant, at det er de som fant Jonas død i en bil ..."
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-25 kl. 21:28.
Citera
2023-08-25, 21:19
Medlem
Det var O** Ma**in Mo**en og to andre kompiser som fant han.

*= le
*= rt
*=ns
Citera
2023-08-25, 21:21
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Når du nevnte dette, kom jeg på at det ble nevnt noe på en podcast som jeg ikke husker helt. Var det noe om at de var mer enn 1 kamerat som av bekymring for JAH dro sammen til det stedet og fant JAH død i bilen?

Nettopp, det er helt klart mest logisk. "Kjell"- kollegaen og "Benny" kompisen og mulig tidligere kollega.
Citera
2023-08-25, 21:23
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det var O** Ma**in Mo**en og to andre kompiser som fant han.

*= le
*= rt
*=ns

Akkurat, logisk det.
O-M er kollegaen og innehaver av bilen med malingssøl da kanskje.
Citera
2023-08-25, 21:26
Medlem
En mistenkt gjerningsmann står frem i VG nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...dee4c860c5889e

Han heter Sindre.
Citera
2023-08-25, 21:28
Medlem
I VG i kveld kan man lese hva Avhørt uttaler i saken
De er ganske tydelige her på at de ikke ser sammenheng mellom drapet og hendelsene. Har følt seg mistenkeliggjort: – Vi hadde skværet opp

https://www.vg.no/i/BWEev9
Citera
2023-08-25, 21:29
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
En mistenkt gjerningsmann står frem i VG nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...dee4c860c5889e

Han heter Sindre.

Se der ja. Og tidligere kollega. OMM og SA
Citera
2023-08-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Se der ja. Og tidligere kollega. OMM og SA
SA er denne fyren tipper jeg:

https://m.facebook.com/story.php?sto...49212905227154

https://m.facebook.com/*indre.*rntzen.25/

*S, *A
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-08-25 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in