Citat:
Ursprungligen postat av
16-Smulan
Jeg er litt forsiktig med å uttale meg om dagbladets artikkel, for jeg er ikke bestandig helt trygg på hvordan de ordlegger seg.
Med "tidligere kollega" høres det ut som om de mener en person JAH har jobbet med tidligere.
Fremfor at vedkommende var kollega og venn med avdøde.
Jeg er derfor usikker på om det er samme person som bl.a VG omtaler som han som fant ham. Men, jeg tviler på at personen som fant ham valgte å reise ut dit alene. Med trusselbildet som har vært og redselen JAH har følt på, så vil jeg tro at kollegaen hadde med seg en eller flere for å se etter JAH. Det ville ihvertfall jeg ha gjort. Så det er mulig det er flere som uttaler seg til avisene.
Takk! Når du nevnte dette, kom jeg på at det ble nevnt noe på en podcast som jeg ikke husker helt. Var det noe om at de var mer enn 1 kamerat som av bekymring for JAH dro sammen til det stedet og fant JAH død i bilen?
Krimpodden Hva skjedde med Jonas. 8:57 " ...en eller flere kamerater ble bekymret etterhvert som de ikke fikk tak i han og kjørte da, tok seg opp i dette området for å se etter han, fordi
de hadde fått denne posisjonsdelingen. Og det er jo da bekreftet at de fant, at det er
de som fant Jonas død i en bil ..."