Citat:
Men detta som TS gjort, är ju något som man ser världen över.Grattis, gubben har ”uppfunnit” en ”Ronny och Ragge”-sous vide: Hemmakökets motsvarighet till en Fårrd.
Visserligen saknas funktioner som ”jämn temperatur” och möjlighet att ställa in tillagningstid, men det funkar väl om man av någon anledning inte har en ugn. Lite som att köra fiskpinnar i brödrosten och använda varmvatten till pulvermoset; det fungerar men det blir som det blir.
Varför inte även värma Bullens pilsnerkorv på elementet, duscha med överbliven kokt potatis för att få den ljummen, koka gröt i kaffebryggaren och värma lunchlådan i bilens motorrum på väg till jobbet?
Följ den här kanalen för fler tips.
Visserligen saknas funktioner som ”jämn temperatur” och möjlighet att ställa in tillagningstid, men det funkar väl om man av någon anledning inte har en ugn. Lite som att köra fiskpinnar i brödrosten och använda varmvatten till pulvermoset; det fungerar men det blir som det blir.
Varför inte även värma Bullens pilsnerkorv på elementet, duscha med överbliven kokt potatis för att få den ljummen, koka gröt i kaffebryggaren och värma lunchlådan i bilens motorrum på väg till jobbet?
Följ den här kanalen för fler tips.
Det finns tips om diskmaskin, bilen och andra värmealstrande saker i ens vardag.
Citat:
Jag skulle nog istället siktat in mig på den plasten man har för vacuumpackning och som är anpassad för matlagningen.Sen fungerar säkert denna plast de allra flesta ggr(Sen är jag inte helt familjär på all plast man använder i förpackningar och hur de alla reagerar på en så betydande temperatur ökning och som är ämnad för kylen och kanske frysen.), men jag skulle dock aldrig lita på den.
Glöm inte bilen, den har tillagnings möjligheter också.
Och det finns säkert mer ställen.
Enda dåliga är att 60 grader är för mycket för en lax, så viktigt man sätter en tid på tillagningen.
Så man får det så bra det går.
Undrar lite varför folk upprörs så mycket över detta.
För så många kör sous vide, så de borde förstå konceptet tycker jag.
Sen kanske du kan vara bra trevligare också.