2023-08-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Nu kom pudeln: https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/forlat/
Tankar?

Citat:
Men vi som varit inne i NFT-projektens värld så länge hade sett det många gånger förr

"VI som" - WTF LOL!!! Vanja, den ärrade kryptoveteranen.
Senast redigerad av RoyBatty 2023-08-25 kl. 15:10.
Citera
2023-08-25, 14:58
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

Tankar?

Det finns en röd tråd genom allt hennes svammel - nämligen att "inom NFT" (den nya världen, paradigmskifte) så är spelreglerna annorlunda, och man kan säga och göra saker på helt andra sätt. Och därför har hon inte gjort fel, det är bara andra som är tröga och inte förstår det nya och spännande.

I själva verket är orsaken till att man "tänker på annat sätt inom NFT" just att kunna dra in stora pengar snabbt på korkade köpare. Att svamla om att man gör på ett särskilt sätt (precis som i andra NFT-projekt) illustrerar bara hur Vanja försökt följa ett färdigt recept på hur man lurar folk att köpa värdelöst skit.

Hon försökte hoppa på ett bli-rik-snabbt-tåg men det blev pannkaka av alltihop, och nu står hon där helt snopen eftersom det inte finns någon lösning på vad hon skall göra inom NFT. Men hon kan ju njuta av sitt NFT-renoverade hus (så gör man i andra NFT-projekt) och ta sig en riktigt härlig sovmorgon (alla stora projekt gör såhär - det är inget konstigt).
Citera
2023-08-25, 15:02
Medlem
Och vad är det här för stolpskott som kommenterar pudlingen? Berätta gärna om vilken tidning eller sida du skriver för så jag kan undvika för all framtid :

Teknikskribent:
Tack för detta sakliga och klarläggande inlägg. Jag har under årens lopp som teknik- och ekonomijournalist följt många högrisksatsningar som modiga entreprenörer satsat sin själ, sitt arbete och sina pengar i. En del har lyckats - en del misslyckats.
Jag beundrar er att ni vågade och satsade och dessutom gjorde det till ett teknikprojekt för kvinnor - åt kvinnor. Jag är övertygad om att många kvinnor på detta sätt - och tack vare alla era förklaringar via digitala möten och föredrag - lärt sig massor om alla dessa nya tekniker som bitcoin och digital konst. Vad vore världen om ingen vågade satsa på okända projekt! Ingenting!
Ingen kan i början av en nedgång veta att marknaden ska braka helt.
Jag har fortsatt fullt förtroende för er och behåller med glädje mina fina digitala konstverk jag köpt av er.
Citera
2023-08-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Och vad är det här för stolpskott som kommenterar pudlingen? Berätta gärna om vilken tidning eller sida du skriver för så jag kan undvika för all framtid :

Teknikskribent:
Tack för detta sakliga och klarläggande inlägg. Jag har under årens lopp som teknik- och ekonomijournalist följt många högrisksatsningar som modiga entreprenörer satsat sin själ, sitt arbete och sina pengar i. En del har lyckats - en del misslyckats.
Jag beundrar er att ni vågade och satsade och dessutom gjorde det till ett teknikprojekt för kvinnor - åt kvinnor. Jag är övertygad om att många kvinnor på detta sätt - och tack vare alla era förklaringar via digitala möten och föredrag - lärt sig massor om alla dessa nya tekniker som bitcoin och digital konst. Vad vore världen om ingen vågade satsa på okända projekt! Ingenting!
Jag har fortsatt fullt förtroende för er och behåller med glädje mina fina digitala konstverk jag köpt av er.

Måste vara Vanja själv.
Citera
2023-08-25, 15:06
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask

Teknikskribent:

Haha kom precis in här för att klistra in den. Jag tycker det var bra skrivet av Nikl.. jag menar den anonyma teknikskribenten som tycker att det är modigt att gambla med okunniga privatpersoners pengar
Citera
2023-08-25, 15:09
Medlem
Citat:

Tankar?

Min första tanke är att hon är the gift that keeps on giving personifierad (så länge man inte köpt samlarbilder, för då blir det precis tvärtom).

Trots alla förlåt i texten fick jag ändå en stark känsla av att VoN själva är de största offren i denna olycksaliga historia. Det känns ju lite orättvist.

Apropå offer noterade jag att ME-forskningen inte nämndes en enda gång i texten. Fast ME är ju samtidigt rätt 2022.

Hade för övrigt ingen aning om att hon var mångårig nft-expert. Hon kanske bara har glömt att nämna det tidigare?

Hur som, framåt, uppåt Vanja. Nu tar vi helg och HELIGT fredagsmys.
Citera
2023-08-25, 15:13
Medlem
Känner att stämningen kräver att jag re-postar denna tråds kanske roligaste inlägg, från knappt ett år sen:

Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
WoA i korta drag: "Hej, jag är en cool och toxiskt positiv Momtrepeneur som ska starta en klubb. En klubb så attraktiv att medlemsskapet i klubben kommer vara så värt och omsatt att ett par procent av omsättningen kommer räcka för att driva konserter, föreläsningar, kontorshotell, events, anställda osv. Helt gratis! Ska iväg på möte nu! Tjing, tjing!".
Citera
2023-08-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykeltur
Måste vara Vanja själv.

Jag gissar på hennes morsa, Vanja har vid flera tillfällen hyllat hennes tidiga teknikjournalistiska åtaganden.
Citera
2023-08-25, 15:28
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Jag gissar på hennes morsa, Vanja har vid flera tillfällen hyllat hennes tidiga teknikjournalistiska åtaganden.

Omg nej, SKÄMS. Du har ju helt rätt.

Annat inlägg i Vanjas blogg:
Citat:
Och det ÄR väldigt kul att kunna sitta och diskutera ett tekniskt komplicerat upplägg med sin 74-åriga morsa - som hänger med, ställer relevanta motfrågor och FATTAR GREJEN. 💪🏻 Hon var en av Europas allra första kvinnliga teknikjournalister, och har alltid legat i framkant vad gäller teknik.
Citera
2023-08-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykeltur
Måste vara Vanja själv.

Påminner mycket om kommentaren på lördagens blogginlägg där en "kommunikationschef" berömde Vanjas proffsiga krishantering. Den krishanteringen funkade ju verkligen toppen.
Citera
2023-08-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj

Ja såklart !
Citera
2023-08-25, 16:06
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Omg nej, SKÄMS. Du har ju helt rätt.

Annat inlägg i Vanjas blogg:

Flashback, stället där trollen gräver, både stort och smått!

Känns som att klimax uppnåddes idag. Det finns inte mycket mer att få ut av det här nu. Med alla korten på bordet är det dags att komma fram till svaret på trådens fråga. Scam eller inte scam?

I egenskap av att jag sen flera år tillbaka är expert på WoA ska jag skriva ett enormt långt inlägg där jag sammanställer min konklusion. Ge mig någon dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in