2023-08-25, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Snacka om karma. Bete sig som en idiot och förblöda på kuppen genom ett sår i vaden. Kroppspulsådern han lyckats paja på sig själv?

Vem var det?
En asylsökande som hade inhysts på hotell, i brist på flyktingboende, och som fått ett negativt myndighetsbesked?

Faktiskt rätt åt idioten att han avled. En mindre att försörja.
Citera
2023-08-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
En asylsökande som hade inhysts på hotell, i brist på flyktingboende, och som fått ett negativt myndighetsbesked?

Så du har ingen aning, men tror att du vet?
Citera
2023-08-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Väldigt mycket blod i spegelbilden i den här bilden.

Måste ha träffat jäkligt olyckligt med vaden. Man vet ju att låret är jäkligt riskabelt men trodde inte vaden hade lika stora blodkärl.

Ungefärlig tumregel är att lårartären är stor som en gammal enkrona.
Och att en av artärerna i vaden är stor som en gammal femtioöring ungefär.

Här står det att hjärtat pumpar 70 ml per slag vid (relativ) vila, dvs per sekund, källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cardiac_output

14 sekunder räcker alltså för att blodförlusten kan uppgå till så mycket som en hel liter.

Då brukar patienten svimma och träder då in i koma (= medvetslöshet) och vaknar aldrig till igen.
Om hen inte får omedelbar hjälp förstås.
Blodvolymen hos en vuxen uppgår till cirka 5 liter...
5 liter motsvarar cirka 72 sekunders hjärtslag.

På 14 sekunder hinner man nog inte ens tänka ordet torniquet och
kan också ha fastnat med benet i glaset ?
Senast redigerad av DrSvenne 2023-08-25 kl. 02:00.
Citera
2023-08-25, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har dock lärt mig den hårda vägen att ska man krossa ett fönster ska man göra det med ett tillhygge som är tillräckligt långt så att din kropp aldrig kommer i kontakt med glaset.
Det brukar vara laminerat glas på utsidan och härdat glas på insidan om glaset går ned under handtagshöjd. Lag på härdat glas. Härdat fungerar ju inte inbrottssynpunkt, så därför kör man laminerat på utsidan.
Jag blev väldigt förvånad när jag läste om detta. Kanske en gammal byggnad med enkla glasrutor.
Citera
2023-08-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Det brukar vara laminerat glas på utsidan och härdat glas på insidan om glaset går ned under handtagshöjd. Lag på härdat glas. Härdat fungerar ju inte inbrottssynpunkt, så därför kör man laminerat på utsidan.
Jag blev väldigt förvånad när jag läste om detta. Kanske en gammal byggnad med enkla glasrutor.

Ja, det där glaset ska vara säkerhetsglas. Men jag tror inte att det finns något krav på att gamla rutor ska bytas. Föreskrifterna som gäller nu är från 2009 om jag minns rätt.

Tror att det är rätt stor chans att nån har tagit en genväg och satt in vanligt, billigt planglas i dörren. Men kanske bara en gammal ruta från när det var ok.
Citera
2023-08-25, 10:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Snacka om att äga sig själv. Ingen någon lär bry sig om ändå.
Suicide by glass.
Citera
2023-08-25, 10:46
Medlem
Mich13s avatar
Vet ingen vem personen var?
Citera
2023-08-25, 10:58
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det måste ha blivit en väldigt stor blodfläck på gatan väl ?

Jag var inte där.. Men det måste det ha blivit.
Citera
2023-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

Vet du detta? Källa?
Citera
2023-08-25, 12:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen

Finns nog alla sorters glasrutor på alla sorters byggnader ute i landet. Bara för att det är lag behöver det inte efterlevas.

Jag försökte krossa glaset på ytterdörren till min fastighet en gång för jag hade supit bort nyckeln. Tog en stor jävla sten och kastade allt vad jag hade på glaset. Stenen bara studsade tillbaka och jag höll på att få den på foten. Drog hem till en polare i stället.
Citera
2023-08-25, 12:44
Medlem
Han hette George Kwame. Finaste människan som arrangerade fester. G1entertainment hette hans klubb. RIP George 🌹
Citera
2023-08-25, 14:42
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nishneha
Han hette George Kwame. Finaste människan som arrangerade fester. G1entertainment hette hans klubb. RIP George 🌹

Ett inlägg på hans feja för några dagar sedan;

Kwame, Happy Birthday. God bless you and keep you Safe. Enjoy your day

Vilket avslut på det livet. Sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in