2023-08-25, 00:29
Medlem
Men jag gillar henne skarpt, jävligt slängd i käften, något jag önskade fler kunde träna på
Citera
2023-08-25, 00:31
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Länken säger att kvinnor vill fläka ut sig.

Men att det ska vara ”vackert” som att gammeltackan Adamo gör det eller att det ska vara svartvitt. Men fläkas ska det. Inget tal om det. Bara formen.

Kvinnor är i den meningen horor och Linda Skugge är en av dem som gick en aning längre än andra.

Men att döma av majoriteten av kvinnliga ledarskribenter och kulturskribenter så gör Linda Skugge rätt.

Så det är nog rätt att säga att kvinnor är horor och det är feminism det med.

Personligen tror jag i det fetade att det mest handlar om kognitiv dissonans hos skribenterna när det handlar om någon på "deras sida" mot patriarket och då försöker få det till något kvinnligt frigörande över det.

Men vi vet ju alla vad reaktionen skulle bli om en manlig kulturskribent som talat sig varmt om feminism skulle bli ertappad med den typen av porr som LS producerar på sin hårddisk.
Han skulle naturligtvis bli personan no grata och pressen skulle förfasa sig över innehavet av "sadistiskt kvinnoförnedrande porr".

Det finns ju flera som stör sig på LS att hon skulle vara hycklare, men jag tror ändå att hon är förhållandevis ärlig och den stora dubbelmoralen kommer inte ifrån henne utan från de kulturskribenter som hejar på.

I det fall LS dessutom lider av någon psykisk åkomma, är det extra förkastligt av skribenterna att heja på henne då det istället för väckarklocka bara blir bekräftelse att glida allt djupare i sitt osunda tankesätt.
Citera
2023-08-25, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Så hon är en priviligerad bitch eg?

Jag tycker ju det...

Jag är inte ens förvånad över att hon pysslar med detta, det har jag nog lite alltid trott om henne. Men dubbelmoralen som blir mot vad hon tidigare skrivit om och de värderingar hon gett sken av gör att hon för mig mest blir just det... en priviligerad bitch...

Hon får ju ha den sexualitet hon vill, det är inte så att jag hindrar henne från att vara på DS eller ens önskar påverka henne som person. Men detta att det sprids och att folk hyllar henne i media, det tycker jag är fel och också skrämmande för kvinnor i stort (ja, det påverkar män också). Vi behöver inte att förnedring och våldsamt sex glorifieras och normaliseras.
Citera
2023-08-25, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Grov våldsporr? Varken våld eller grovt. Ingen våldsporr överhuvudtaget

Du... hon piskas blodig och får slag över magen... så jo våld

Folk som hänger på DS och är av det tåligare slaget tycker att det hon gör är för mycket plus fel att visa ansikte när hon har minderårigt barn - så jo grovt...
Citera
2023-08-25, 00:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Personligen tror jag i det fetade att det mest handlar om kognitiv dissonans hos skribenterna när det handlar om någon på "deras sida" mot patriarket och då försöker få det till något kvinnligt frigörande över det.

Men vi vet ju alla vad reaktionen skulle bli om en manlig kulturskribent som talat sig varmt om feminism skulle bli ertappad med den typen av porr som LS producerar på sin hårddisk.
Han skulle naturligtvis bli personan no grata och pressen skulle förfasa sig över innehavet av "sadistiskt kvinnoförnedrande porr".

Det finns ju flera som stör sig på LS att hon skulle vara hycklare, men jag tror ändå att hon är förhållandevis ärlig och den stora dubbelmoralen kommer inte ifrån henne utan från de kulturskribenter som hejar på.

I det fall LS dessutom lider av någon psykisk åkomma, är det extra förkastligt av skribenterna att heja på henne då det istället för väckarklocka bara blir bekräftelse att glida allt djupare i sitt osunda tankesätt.
Håller med om att hycklarna är skribenter på ledarsidorna/kultursidorna.

Vad Linda Skugge är, om hon är fågel eller fisk, vågar jag inte yttra mig om.
Citera
2023-08-25, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr

Folk som hänger på DS och är av det tåligare slaget tycker att det hon gör är för mycket plus fel att visa ansikte när hon har minderårigt barn - så jo grovt...
Jag har bara sett de lindrigare bilderna här på flashback men det blir grovt så klart om hon piskas på det sättet även om hon än ställer upp frivilligt på det.
Citera
2023-08-25, 00:51
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:

Det sjuka är ju att det uppenbarligen redan finns sådana med såpass porrskadad sexualitet att det överhuvudtaget kan bli kontroversiellt att kalla LS alster för grov våldsporr, då porr i sin iver att vara gränsöverskridande tänjer alltmer på gränserna.

Ifall denna utveckling fortsätter och detta blir normaliserat så kan man ju fråga sig vad som kommer räknas som grov våldsporr i framtiden, det kanske kräver att offret då måste bli i behov av akut läkarvård för att folk ska höja på ögonbrynen.
Citera
2023-08-25, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Det sjuka är ju att det uppenbarligen redan finns sådana med såpass porrskadad sexualitet att det överhuvudtaget kan bli kontroversiellt att kalla LS alster för grov våldsporr, då porr i sin iver att vara gränsöverskridande tänjer alltmer på gränserna.

Ifall denna utveckling fortsätter och detta blir normaliserat så kan man ju fråga sig vad som kommer räknas som grov våldsporr i framtiden, det kanske kräver att offret då måste bli i behov av akut läkarvård för att folk ska höja på ögonbrynen.

Det är väl ungefär detta jag är ute och far efter i mina tidigare kommentarer om LS.. jag tycker som sagt att spridningen och uppmärksamhet och hyllningar är fel för att det kan ge ett framtida samhälle där detta är det normala och inte undantaget
Citera
2023-08-25, 01:26
Avslutad
Citat:
Det är väl ungefär detta jag är ute och far efter i mina tidigare kommentarer om LS.. jag tycker som sagt att spridningen och uppmärksamhet och hyllningar är fel för att det kan ge ett framtida samhälle där detta är det normala och inte undantaget
Människans sexualitet är nog inte så vacker. Tex Dumpen, Patrik Sjöberg jagar hebefiler, där män blir påkomna med att försöka få sexuell kontakt med barn är ett exempel. Det är nog en romantisk fantasi att sex är fint och vackert för det mesta. Är det frivilligt är det okey och de inblandade är i lovlig ålder. Linda Skugge är nog ett ett naturligt? exempel på hur människans sexualitet varierar oavsett om det är helt främmande för andras erotik. Människor har olika gränser och beror inte på att vara porrskadad, vad nu det är. Då kan man ju vara sexuellt skadad om man är för pryd och hämmad sexuellt
Citera
2023-08-25, 02:06
Avslutad
Citat:
Människans sexualitet är nog inte så vacker. Tex Dumpen, Patrik Sjöberg jagar hebefiler, där män blir påkomna med att försöka få sexuell kontakt med barn är ett exempel. Det är nog en romantisk fantasi att sex är fint och vackert för det mesta. Är det frivilligt är det okey och de inblandade är i lovlig ålder. Linda Skugge är nog ett ett naturligt? exempel på hur människans sexualitet varierar oavsett om det är helt främmande för andras erotik. Människor har olika gränser och beror inte på att vara porrskadad, vad nu det är. Då kan man ju vara sexuellt skadad om man är för pryd och hämmad sexuellt

Min farhåga är väl att folk ska börja flytta sina egna gränser för frivillighet när det mer "ovackra" ges mycket plats, att en mildare sexualitet ska anses som fel och udda. Och som jag nog skrivit än längre tillbaka så har jag en viss rädsla för att kvinnor som hamnar i en destruktiv relation inte ska bli trodda om/när de behöver hjälp för att komma loss.

Förmodligen är jag påverkad av att min granne för drygt ett år sedan dog under just sex. Hon tyckte om ja ungefär det som LS håller på med och så gick det över styr med strypningen och även krossade revben. Han som utförde sitter inne på 10 år för dråp men säger ju själv att hans avsikt inte var att döda eller ens skada. Jag hörde henne skrika mitt i natten, men min reaktion då var att "jaha ja nu ligger de igen, trist att hon måvara så högljudd". Morgonen därpå knackade polisen på...
Citera
2023-08-25, 06:50
Medlem
jingizus avatar
Citat:
Min farhåga är väl att folk ska börja flytta sina egna gränser för frivillighet när det mer "ovackra" ges mycket plats, att en mildare sexualitet ska anses som fel och udda. Och som jag nog skrivit än längre tillbaka så har jag en viss rädsla för att kvinnor som hamnar i en destruktiv relation inte ska bli trodda om/när de behöver hjälp för att komma loss.

Det är nog en väldigt liten risk att Linda på egen hand lyckas flytta några gränser. Hade det handlat om en ung influencer med många unga fans, så visst, men nu är inte Linda en kändis som ungdomar vet vem det är (förrän nu då, i viss mån).

Medelålders kvinnor sadlar inte om av att höra talas om att en kvinna har fått tokflipp. De som eventuellt riskerar inspireras är väl unga tjejer som redan är i samma bransch på OnlyFans men LS kan likväl utgöra en no-go varningsskylt för dem.
Citera
2023-08-25, 07:13
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Grov våldsporr? Varken våld eller grovt. Ingen våldsporr överhuvudtaget

Det ligger väl som mycket annat i betraktarens öga. Tycker det verkar råda konsensus åtminstone här på Flashback att LS är rätt extrem. Det har väl också lite att gör med om man har en postmodern syn på tillvaron. Rätt och fel, sjukt och friskt, är subjektivt. Det finns inga sanningar, däremot har alla sin sanning.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-08-25 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in