Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
Precis så manipulerad är Maja. Hon är Johannas lydiga följare och undersåte.
Hon fattar nada men hon lyder blint.
Hon fattar nada och jag vet inte om det är kopplat till det som skrivits om svagbegåvning eller att hon bara är vilseledd eller har fullt upp att hålla reda på lögner.
En tanke jag har är att tingsrätten så klart var en påfrestande, dock självförvållad, upplevelse. Hon får gaska upp sig, skaffa lite cojones av nåt slag och jobba lite på retoriken så ska det nog gå bättre i nästa instans.
De får fråga om hon hade mobilen med sig in och UT från toan 02:43-02:48. Svarar hon jakande så ägnar hon sig än mer åt att siéntate en la mierda. Kanske oren spanska men men på ren svenska blir det att sitta i skiten.
Var i lgh hon svarar på SMS från JJ är också lite avgörande.
Hon kan ju ha kört en siri-variant och tjoat svaret inifrån toan om hon menar den inte var med in där.
Missade man att fråga i förhör om mobilen var med in på toan?
Backar man bandet lite så kan det ha sett ut så här för MH:s del:
01:51 påbörjar hon stegserie med okänd sluttid och då ska den avslutas vid sängen för att MH 02:19 ska kunna ta den därifrån och gå till badrummet. Hon är igång i fem minuter. Det är inget vanligt toabesök i bemärkelsen sitta lugnt på toa. Stegserien bör ha avbrutits då och en ny påbörjats när hon går från toan.
Så det finns frågetecken kring det här toabesöket. Går hon alls på toa? Varför delas då inte stegserien upp i två?
Stämmer det dock sen att hon plockar upp mobilen vid sängen 02:43 så måste iPhonen ha varit med fram och tillbaka till toan 02:19.
Tar hon då alltså med mobilen till barummet när JJ åker till McD så är hon i rörelse under fem minuter till 02:48.
Varför är då nästa stegserie 05:24.
Och igen, var svarar hon på SMS? Är det inne i badrummet så lämnar hon alltså mobilen där från 03 till 05:24.
Sen som jag visat lite här så behöver Apples algoritm(er) en viss fart på accelerometern för att uppfatta dessa steg.
Jag kan gå med mobilen i handen väldigt långt utan att steg registreras alls.
Det bygger ju på att man som användare inte orkar vifta mex mobilen framför ansiktet när man går och tittar i den. Att jämföra med att bära ett välfyllt glas man inte vill ska skvimpa ut. Men det gör hon inte enligt den data som presenterats. Kollar i mobilen under de här stegen 02:19 och 02:43 alltså.
Sen går det ju att bära den med sig utan att kika i den och utan att steg registreras.
Frågan då är om hon gjort det?
Sen kan vi ta det en gång till att JJ är på fötterna enligt iPhonen väldigt länge efter hon kom hem från McD. Hon har en paus på två minuter nånting i stegserierna. Det är då MH hugger in på burgaren?
Hur länge sitter de i köket med denna hamburgare enligt förhör?