Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Du får sära på begreppen. Inget konstigt att Johanna ljög så det osade i början i hopp om att klara sig. När dom hittade Tove förändrades allt och jag vet inga direkta lögner från Johanna efter det. Bara att hon påstår sig ha tagit stryptag i ca 10 sekunder. Det är väl vanligt att förövare ljuger så länge dom inte är överbevisade. Du drar ju upp gammal skåpmat anser jag. Maja däremot finns inget stopp på då det gäller att snärja in sig i lögner och jag vet bara något enstaka hon sagt som kan stämma.
Kan ju vara så att Johanna lyssnade på sin advokat och höll sig till fakta vilket Majas nog misslyckades totalt med. Var kanske därför han avsade sig uppdraget eller fick han sparken? Jag har faktiskt inte ens förstått att Maja hade en ny advokat förrän nu.
JJ ljuger kanske om hur mordet gick till och i hennes ålder så placerar det henne i en egen division. Då gick det så dör med advokatens coachning.
Advokaten menar ju också att det blir så här när tjejer bråkar ibland osv. Så coachandet tar sig olika uttryck.
Advokaten trycker också i förhör med MH på att det är lite konstigt att MH ändrat inställning till JJ efter detta. Det har nog de flesta kan man tänka.
Ok det var gammal skåpmat nåt exemplen där, men en en lögn är en lögn. Då får vi dra ett streck över MH:s lögner från tidigare förhör också då.
Blir intressant att se om MH fortsätter vidhålla att hon sov de korta stunder mellan steg, skärmupplåsning och nya steg.
Nu är hon överbevisad kring gravfriden, men vidhåller att hon inte har med mordet att göra. Hon säger att hon sover vid tider då det inte än sålänge går att kontrollera den saken.
Men i tingsrätten så ljuger JJ antagligen om Läckberg, kremeringen och kanske när mordet sker t o m? Och antagligen en hel del andra små detaljer.
Skulle MH inte vara inblandad i själva våldet så slänger hon med en lögn i den högre skolan polaren under bussen?
Hon missar tiden för mordet med 40 minuter enligt rättens dom. Ändå anses hon trovärdig i andra fall där det heller inte finns särskilt stark bevisning för hennes utsaga. Hon ljuger också om själva mordet och hur det gick till. Hon berättar snusförnuftigt om hur man eldar en gammal kompis på ett värdigt sätt, men när det kommer till att beskriva våldet så ja MH var ju med och höll i händerna men där blir en annars verbal JJ väldigt knapphändig med detaljerna kring MH:s inblandning i övrigt.
Hoppas någon lyckats övertyga MH om att hon bör berätta de evtl detaljer hon utelämnat. Bevittnade hon mordet men inte deltog så har hon en god chans att sänka den vedervärdiga JJ en gång för alla.