2023-08-24, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Skulle slänga in ett ja och nej här. Till en viss gräns ja. Men jag tror att dom flesta har en gräns för vad som är acceptabelt. Det kan komma till en sån dödgrävarfotboll så man börjar skrämma bort folk.

Mjällby 2020 under Marcus Lantz. Har för mig att dom fick den bästa allsvenska placeringen i Mjällbys historia. Jag gnällde i stort sett hela säsongen på att det var en sån tråkig fotboll så att det var plågsamt att titta. Han fick lyckligtvis också sparken.
Om era lag spelade 7-1-2 och bara slog långa bollar på anfallarna så skulle det inte dröja länge innan det började glesna på läktarna.

Ja, lite tillspetsat av mig. Andemeningen är så länge man vinner så får man acceptera att det inte alltid ser bra ut. Och då är spelet ovidkommande ifall man kör på kontringar, satsr på bollinnehav etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att inte Rydström bara fixat till detta under sina 5 år som huvudtränare i allsvenskan?

Ligger vi inte i topp när det kommer till skapade lägen? Det enda Rydström behöver komma underfund är hur man luckrar upp lag som ligger och försvarar med 10 man i straffområdet, vilket av majoriteten av de allsvenska lagen gör när de spelar mot oss.
Citera
2023-08-25, 06:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Håll dig hemma. Turister kan gå på andra matcher istället för att ta plats åt någon riktig supporter.

Riktig supporter? Det är fotboll vi snackar om, inget jävla dop. För det andra förtjänar jag mer att stå på arenan istället för någon jävla tönt som är där för att spöa någon som håller på fel lag
Citera
2023-08-25, 07:27
Medlem
Som jag skrev häromdagen.
Blåvitt möter Häcken, på gräs, i ett aldrig bättre läge, givet resultatet igår. Det hade varit en annan sak om Häcken vunnit med 5-0 igår.
Även om Häcken såklart behöver hänga på i toppen av Allsvenskan har man sannolikt halva huvudet i returen mot Aberdeen nästa vecka där matchen fortfarande är helt öppen.
Sadiq, spelet han på söndag? Inte alls säkert.

Goda chanser för Blåvitt skulle jag säga.
För bara en månad sen räknade jag denna match som en säker förlust.
Citera
2023-08-25, 12:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ligger vi inte i topp när det kommer till skapade lägen? Det enda Rydström behöver komma underfund är hur man luckrar upp lag som ligger och försvarar med 10 man i straffområdet, vilket av majoriteten av de allsvenska lagen gör när de spelar mot oss.
Har ni inte IKT och Pontus Jansson som tacksamma targets att trycka in bollar på? Eller är inläggen så dåliga?

f.ö. ger väl värdeutvecklingen på ex. Nanasi visst andrum till Rydström. Spelarutveckling är en enorm del av tränarutvärdering i Sverige och Allsvenskan och även om Malmö sitter med en unik kravbild så ska det absolut inte underskattas när en tränare lyckas transformera en spelare så radikalt som Rydström med Nanasi.
Senast redigerad av Teu 2023-08-25 kl. 12:33.
Citera
2023-08-25, 12:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Riktig supporter? Det är fotboll vi snackar om, inget jävla dop. För det andra förtjänar jag mer att stå på arenan istället för någon jävla tönt som är där för att spöa någon som håller på fel lag

Haha, helt rätt. Hoppas att du får tag på en biljett
Citera
2023-08-25, 13:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Haha, helt rätt. Hoppas att du får tag på en biljett

Slutsåld sedan en tid tillbaka, antar att folk inte hade lika svårt att att förstå hur man köper biljett som vattenskotern hade det.
Citera
2023-08-25, 14:09
Medlem
Pancevs avatar
Svårt att köra vattenskoter o köpa mobilbiljetter samtidigt..
Citera
2023-08-25, 14:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Svårt att köra vattenskoter o köpa mobilbiljetter samtidigt..

Ett brusreducerande headset och A*ex concierge skulle kunna lösa det mesta
Citera
2023-08-25, 14:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ett brusreducerande headset och A*ex concierge skulle kunna lösa det mesta
Citera
2023-08-25, 14:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
https://www.youtube.com/watch?v=BryKGeqY6pk
Ungersk fotbollsvloggare blir kär i Mjällby tror jag är en bra överskrift till denna videon. Förmodligen för lång för dom flesta att ta sig an men han gör det riktigt bra. Och för våra Malmöiter här så ger det ju en bra anledning att minnas tillbaka till bortamatchen mot Mjällby.
Citera
2023-08-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
https://www.youtube.com/watch?v=BryKGeqY6pk
Ungersk fotbollsvloggare blir kär i Mjällby tror jag är en bra överskrift till denna videon. Förmodligen för lång för dom flesta att ta sig an men han gör det riktigt bra. Och för våra Malmöiter här så ger det ju en bra anledning att minnas tillbaka till bortamatchen mot Mjällby.

Han är kär i samtliga matcher han är på
Citera
2023-08-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Som jag skrev häromdagen.
Blåvitt möter Häcken, på gräs, i ett aldrig bättre läge, givet resultatet igår. Det hade varit en annan sak om Häcken vunnit med 5-0 igår.
Även om Häcken såklart behöver hänga på i toppen av Allsvenskan har man sannolikt halva huvudet i returen mot Aberdeen nästa vecka där matchen fortfarande är helt öppen.
Sadiq, spelet han på söndag? Inte alls säkert.

Goda chanser för Blåvitt skulle jag säga.
För bara en månad sen räknade jag denna match som en säker förlust.

Tror med på blåvitt seger här, bara en tidsfråga innan häcken skulle ligga i fosterställning trots allt. Klaksvik och nu Aberdeen måste ha tagit på psyket, lättaste lottningarna någonsin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in