Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
SM-guld eller flopp, det är alternativen även den här säsongen. Om ni floppar så blir jag inte förvånad då tränaren inte har åstadkommit något särskilt tidigare, dessutom är hans fotboll jävligt tråkig att beskåda. Om jag känner forumets MFFare rätt så håller ni med mig även om ni inte vill medge det.
Det har ju varit vida känt att målet med säsongen varit att hamna topp-3 och att detta är en ombyggnadssäsong. Men du får gärna visa var folk från vårt håll pratat om guld. Det känns som att alla andra än just MFF:are pratat om att det ska bli guld i år. Jag har till och med uppskattat att det inte varit lika drygt som tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Jag skiter i och för sig om vi är tråkiga eller ej. Vi har med jämna mellanrum blivit kallade tråkiga sedan Bobs dagar. Jag tror faktiskt få bryr sig om det.
Vi måste våga ge en tränare tid helt enkelt. Vi har inte varit särskilt duktiga på det alla gånger. Om vi blir trea kanske det ses som flopp, men då måste vi våga ge lite tålamod.
Jag förstår inte heller den här besattheten om att spelet måste vara attraktivt för ögat. Så länge man vinner bryr man sig föga hur spelet sett ut, det är inte som att jag minns 90% av våra matcher under säsongen.
Jag håller med dig gällande tålamodet, nu har vi satsat så pass mycket på Rydström. Vi har investerat stora summor på att få in spelare som passar i hans spelmodell, spelet ser inte alls dåligt ut. Dessutom är all kvidande jäkligt överdrivet, det är inte som att vi inte dominerar våra matcher. Vi är bara sjukt ineffektiva för tillfället och det är en sak som går att fixa till.