2023-08-24, 12:57
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag skiter i och för sig om vi är tråkiga eller ej. Vi har med jämna mellanrum blivit kallade tråkiga sedan Bobs dagar. Jag tror faktiskt få bryr sig om det.

Vi måste våga ge en tränare tid helt enkelt. Vi har inte varit särskilt duktiga på det alla gånger. Om vi blir trea kanske det ses som flopp, men då måste vi våga ge lite tålamod.
Fick inte Kuhn sparken trots guldet?
Citera
2023-08-24, 12:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag skiter i och för sig om vi är tråkiga eller ej. Vi har med jämna mellanrum blivit kallade tråkiga sedan Bobs dagar. Jag tror faktiskt få bryr sig om det.

Jag nämnde det eftersom det ibland har påståtts att er tränare står för underhållande fotboll.

Citat:
Vi måste våga ge en tränare tid helt enkelt. Vi har inte varit särskilt duktiga på det alla gånger.

Tid gör man sig förtjänt av. Om er tränare inte vinner SM-guld i år så förtjänar han inte mer tid. Ni är MFF, inte något mittenlag.
Citera
2023-08-24, 13:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Fick inte Kuhn sparken trots guldet?

Japp, men tror också det var förhastat att skicka Milos. Det blev ju inte bättre direkt. Han kunde ha fått året ur.
Citera
2023-08-24, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Kommer Rydström få kicken om han inte tar guld? Eller behöver han missa Europa?
Inte en chans! Det är Rydström vi talar om! Den mannen skiter guld och nyser diamanter! Att han inte vunnit något som tränare ännu är irreleveant. Rydström är immun mot kritik eller ifrågasättande. Allt snack om Rydström handlar om att han är näste landslagstränare oavsett vad som händer...
Citera
2023-08-24, 13:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag nämnde det eftersom det ibland har påståtts att er tränare står för underhållande fotboll.

Låter som något som kommer från kvällstidningskrönikörer. Vi supportrar går inte runt och funderar så mycket på det.

Citat:
Tid gör man sig förtjänt av. Om er tränare inte vinner SM-guld i år så förtjänar han inte mer tid. Ni är MFF, inte något mittenlag.

Det vet jag om, är ju det som gör det så svårt att ha tålamod.
Citera
2023-08-24, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SM-guld eller flopp, det är alternativen även den här säsongen. Om ni floppar så blir jag inte förvånad då tränaren inte har åstadkommit något särskilt tidigare, dessutom är hans fotboll jävligt tråkig att beskåda. Om jag känner forumets MFFare rätt så håller ni med mig även om ni inte vill medge det.

Det har ju varit vida känt att målet med säsongen varit att hamna topp-3 och att detta är en ombyggnadssäsong. Men du får gärna visa var folk från vårt håll pratat om guld. Det känns som att alla andra än just MFF:are pratat om att det ska bli guld i år. Jag har till och med uppskattat att det inte varit lika drygt som tidigare.

Citat:

Vi måste våga ge en tränare tid helt enkelt. Vi har inte varit särskilt duktiga på det alla gånger. Om vi blir trea kanske det ses som flopp, men då måste vi våga ge lite tålamod.

Jag förstår inte heller den här besattheten om att spelet måste vara attraktivt för ögat. Så länge man vinner bryr man sig föga hur spelet sett ut, det är inte som att jag minns 90% av våra matcher under säsongen.

Jag håller med dig gällande tålamodet, nu har vi satsat så pass mycket på Rydström. Vi har investerat stora summor på att få in spelare som passar i hans spelmodell, spelet ser inte alls dåligt ut. Dessutom är all kvidande jäkligt överdrivet, det är inte som att vi inte dominerar våra matcher. Vi är bara sjukt ineffektiva för tillfället och det är en sak som går att fixa till.
Citera
2023-08-24, 14:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag förstår inte heller den här besattheten om att spelet måste vara attraktivt för ögat. Så länge man vinner bryr man sig föga hur spelet sett ut, det är inte som att jag minns 90% av våra matcher under säsongen.
Skulle slänga in ett ja och nej här. Till en viss gräns ja. Men jag tror att dom flesta har en gräns för vad som är acceptabelt. Det kan komma till en sån dödgrävarfotboll så man börjar skrämma bort folk.

Mjällby 2020 under Marcus Lantz. Har för mig att dom fick den bästa allsvenska placeringen i Mjällbys historia. Jag gnällde i stort sett hela säsongen på att det var en sån tråkig fotboll så att det var plågsamt att titta. Han fick lyckligtvis också sparken.
Om era lag spelade 7-1-2 och bara slog långa bollar på anfallarna så skulle det inte dröja länge innan det började glesna på läktarna.
Citera
2023-08-24, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det har ju varit vida känt att målet med säsongen varit att hamna topp-3 och att detta är en ombyggnadssäsong. Men du får gärna visa var folk från vårt håll pratat om guld. Det känns som att alla andra än just MFF:are pratat om att det ska bli guld i år. Jag har till och med uppskattat att det inte varit lika drygt som tidigare.

Jag håller med dig gällande tålamodet, nu har vi satsat så pass mycket på Rydström. Vi har investerat stora summor på att få in spelare som passar i hans spelmodell, spelet ser inte alls dåligt ut. Dessutom är all kvidande jäkligt överdrivet, det är inte som att vi inte dominerar våra matcher. Vi är bara sjukt ineffektiva för tillfället och det är en sak som går att fixa till.

Att inte Rydström bara fixat till detta under sina 5 år som huvudtränare i allsvenskan?
Citera
2023-08-24, 15:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag försöker placera de olika spelarna på bilden till dina titlar och då landar jag i att du satte Loret Sadiku på flyende norrman. Eller? Hänger inte med, haha.
Haha, vad fan..tyckte det såg ut som Berisha. Sory
Citera
2023-08-24, 15:04
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är väl bra Besara som har där att göra med sina 18 (7+11) poäng så här långt i tävlingsmatcher.
trodde det var Berisha
Citera
2023-08-24, 16:25
Medlem
Nu kanske AIK slutar vinna matcher med Guidetti skadad
Citera
2023-08-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Nu kanske AIK slutar vinna matcher med Guidetti skadad

Ja det vore ju synd så mycket matcher som dom vunnit i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in