Citat:
Ursprungligen postat av
Glit
Jag har tänkt lite, nu när ena lånet ligger på 13.3% ränta och belopp på 440,000:- belopp som inte minskar. För 1.5 år sedan tog jag lånet och då låg räntan på 8% och 440,000:-. Det har inte minskat med ett öre trots att jag betalat 5000-6000:- i månaden.
Jag hade låtit alla kreditupplysningar rinna ut och det stod att min kreditvärdighet var väldigt bra, men nu när jag försökte söka nytt lån blev jag nekad av alla banker.
Jag har nu dessutom 2 nya kreditupplysningar så nu är jag verkligen körd.
Fick fakturan i dag dessutom när förfallodatum är om 4 dagar, kan man ens göra så? Räntan är höjd 1.5% och 700:- mer än förra månaden. Och så här håller de på varannan månad. Finns ett låneskydd att teckna på lånet via hemsidan gissa vad det beloppet kostar i månaden?
47 607:- I MÅNADEN FÖR ATT TECKNA LÅNESKYDD.
VAD ÄR DETTA FÖR BANDITER, ALLT DE GÖR ÄR SHADY. FÅR MAN HÖJA RÄNTAN HUR MYCKET SOM HELST, DET ÄR OCKER.
Fattar ni nu att jag inte vill betala detta skitlån? jag är bokstavligt talat fast.
Jag vet inte vad du vill påvisa till folk som försöker att hjälpa dig. Vem är det som förstår att det inte är dåliga lån. Varför tror man att lånet ska ligga på en viss% hela livet. Det är inte lånegivarens fel att räntorna går upp. Det är andra faktorer som gör att räntan går upp. Problemet är att det är många svenskar som lever i en bubbla och tro att man kan ha låg ränta hela livet. Du kan liksom inte bara tycka synd om dig själv och kräka för att du måste betala väldigt mycket. Trots allt är det du själv som har satt dig i denna situation.
Du har inte berättat hur din situation ser ut Du kan berätta hur gammal du är och hur mycket du har i inkomst varje månad. Då känns det som att det är lättare att hitta lösningar. Problemet är att jag tror att det är kört för att vara helt ärlig. Därför har jag gett dig ett par olika alternativ och andra som har svarat har gett dig bra alternativ också. Har du familj har du barn kan spela in väldigt mycket. Om du har barn och familj kan jag förstå att du inte bara kan dra.
Om man tänker lite mellan tummen och pekfingret så borde du betala minst 12.000 bara i ränta. Det innebär att du betalar 144.000 varje år bara i ränta. Om du tänker lite med näsan att du kan betala av lite på skulden till exempel att du betalar 20.000 varje månad. Det innebär att skulden minskar med 96.000 varje år. Det innebär att du måste gå på knäna i minst 10 år för att bli av med skulden. Jag har sagt till dig innan att du inte kommer att få lån om du inte har minst en borgenär.
Problem med det är att du sitter i en rävsax. Även att du kommer att dra utomlands kanske du inte kan hitta något arbete. Det känns som att du sitter i en jävla soppa du inte kommer att ta dig ut på något sätt. Tyvärr är det så att har man skulder på en miljon är risken väldigt stor att det går åt helvete. Risken är väldigt stor att du inte kommer att få skuldsanering heller med tanke på din situation. Om du släpper alltihopa kommer du säkert att få skuldsanering inom ett år.