2023-08-24, 06:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Att han Wagner och stf skulle flyga i samma flyga tillsammans till Moskva. Nu är Lettland. Litauen eller Estland som har skickat upp en typ av Patriot. Att Ryssland skulle göra detsamma det var fattbart.
Patriot har bara en räckvidd på 70 km, detta skedde långt ifrån gränserna mitt inne i Ryssland där bara ryssarna har luftvärn.
Citera
2023-08-24, 06:42
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Bästa sättet att fortsätta agera är att förefalla död.

Tror inte på detta alls.

Vad är mest sannolikt? Prigozhin kör en James Bond skurk manöver och fejkar sin egen död eller att Putin fimpade snubben som relativt nyligen försökte sig på en statskupp?
Citera
2023-08-24, 06:46
Medlem
Polis2010s avatar
Ändå räcktbart. Troligen var Wagnerchefen redan död. Och alla andra 10. Krig är piss. Hoppas ni inte får uppleva det
Citera
2023-08-24, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Vad är mest sannolikt? Prigozhin kör en James Bond skurk manöver och fejkar sin egen död eller att Putin fimpade snubben som relativt nyligen försökte sig på en statskupp?
Om han skulle fejkat sin död så var det väl just för att slippa bli fimpad av Putler.
Men jag skulle nog ändå säga att det är uteslutet. Hade han velat försvinna hade det funnits betydlig enklare sätt att göra det på i Afrika.
Sedan var det ju 10 personer i planet. Jag tror ju inte han skulle låta 10 dö bara för att själv komma undan. Däremot så kan Putler velat ha ihjäl hela ledningen för Wagner i en smäll. Bland annat skall ju Utkin ha varit med också.
Citera
2023-08-24, 06:59
Medlem
Kan hans flygplan haft countermeasures?
Citera
2023-08-24, 07:02
Medlem
Muppetys avatar
Har den här Wagnergruppen någon stark andre man som nu kommer att ta befälet efter Prigozhin? Som kanske vill hämnas o planerar ett nytt kuppförsök mot Putin?
Citera
2023-08-24, 07:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Har den här Wagnergruppen någon stark andre man som nu kommer att ta befälet efter Prigozhin? Som kanske vill hämnas o planerar ett nytt kuppförsök mot Putin?

Det skulle kanske ha varit Dmitry Utkin eller Valery Chekalov i så fall. Men båda var med på planet.

https://www.washingtonexaminer.com/p...-crashed-plane
Citat:
Dmitry Utkin

Perhaps the most well-known figure in Wagner aside from Prigozhin, Utkin, is also shrouded in mystery. He served in Spetsnaz, Russia's elite special forces, from 1993-2013, during which he performed stints in Chechnya. Following his exit from the military, almost nothing is concretely known about him. He hasn't been seen in public since 2016, according to Foreign Policy, and analysts disagree as to whether he was an integral part of founding Wagner or a red herring.

His status as being at Prigozhin's side at the time of his death seems to confirm a more involved role. Professor Dani Belo of Carleton University’s Norman Paterson School of International Affairs believes that he served as the true head of the organization, with Prigozhin serving as a figurehead.

[....]

Valery Chekalov

According to the Russian Telegram channel Signal, Chekalov was Prigozhin's deputy at Wagner and reportedly in charge of the group's security service.

He was targeted by United States sanctions last month for having "acted for or on behalf of Prigozhin" and having facilitated "shipments of munitions to the Russian Federation."
Citera
2023-08-24, 07:10
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry

Både och. Putin tjänar på båda scenarios.
Citera
2023-08-24, 07:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Lika gubbar leka bäst typ! Jag tyckte han var lite modigt kaxig som alls vågade kritisera de övriga i det landet där numera alla tystade, speciellt mot Putin. Men sedan måste jag säga att detta här att skjuta ner planet med kanon var ju lite i klass med Kim Jong un. Vi får se om det kommer dimpa ner andra plan framöver, skulle inte förvåna mig, men framför allt ska det bli intressant att se vilken historia de knåpat ihop.
Det var inte svårare än att han vill ha sin lön och snåle Putin ville inte skicka pengar. När de är sociopater och diagnosmongon blir det bara lite extra explosivt vid jobbråken.
Citera
2023-08-24, 07:12
Medlem
Tyrranics avatar
Hur kan man identifiera så pass många mosade människor inom loppet av några timmar? Deras haverikommission/utredare måste vara världsklass, vilket får en att tvivla när man ser vad deras arméer består av för folk.
Citera
2023-08-24, 07:14
Medlem
Det Bästa ned Piss-Grisens Mycket Tragiska och Högst Oturliga OLYCKA är att:::: förhoppningsvis var laptops och stickor med på planet med payrolls, bankkonton, bankkoder, alla kontaktuppgifter till legosoldaterna, listorna, fonder för stupades familjer etc. med på planet och brann som Facklor i Helvetet!!

Legos som inte får betalt drar direkt :-) LEL...
Citera
2023-08-24, 07:18
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Var skrev jag att planet inte hade tillstånd?
Tror du rysk byråkrati är ett sådant under av precision att alla osnutna beväringar nödvändigtvis meddelats att kl X så kommer ett privatplan att flyga här? Dvs ett undantag i det annars dysfunktionella dyng-landet Ryssland?

Btw, var spermien ifråga en privatspermie som inte hade ”pappas” tillstånd? Var inte alla kromosomer incheckade? Du är gnällig och lättstött, det tyder på liten snopp
Jaha, du kör det klassika "ändra lite detaljer i påståendet för att prove a point". Intressant, din trovärdighet for just backen som Prigge.

Ifall du är intresserad av min kuklängd (sus) samt mina tankar om hur den står sig mot medellängden finns inlägg skriva av mig att hitta under mina inlägg.
Trevlig läsning och händerna på täcket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in