2023-08-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Det jag skrev var alltså något jag ser hända i framtiden. Där spelar dina 40% ingen roll. I framtiden så kommer en del av dessa % att rösta på någon annan eller inte rösta alls. Varför de inte är intresserade av att rösta på Trump är för att han inte pratar politik.

Han kommer inte att prata politik men slänga ur sig floskler som dessa 40% gillar men de kommer inte att rösta på honom.

Men det spelar inte så stor roll då han kommer att nekas att delta. Förmodligen i alla fall. Vi får se.
Menar du att de ljuger när de blir tillfrågade eller? Valet börjar ju närma sig. De är väl mindre än ett år kvar, och Trumps ledning har ju bara gått framåt. Vem vill du ha? Christie? Desantis? Biden?

Jag förstår heller inte varför ni inte vill ha Kennedy. Han är ju en riktig liberal med integritet som vill stoppa kriget och de kommande krigen. Han är den enda demokraten som verkligen har en hyfsad chans att vinna över Trump. Han har 20% support (mer än Biden) trots att massmedian har motarbetat honom.

Det verkar som om ni bara vill förstöra USA och därför vill at de mest inkompetenta poltikerna ska ställa upp. En dement gammal Biden, Harris och en hjärnskadad Fetterman osv. Varför inte kämpa för Kennedy om ni vill ha en bra kandidat som faktiskt kan vinna över Trump utan fusk. Men det verkar som om ni automatiskt väljer dem som ni vet att concervatives gillar. Kennedy är mer popular än Newsom, men Kennedy vill avsluta krigen mot bla Ryssland.
Citera
2023-08-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Menar du att de ljuger när de blir tillfrågade eller? Valet börjar ju närma sig. De är väl mindre än ett år kvar, och Trumps ledning har ju bara gått framåt. Vem vill du ha? Christie? Desantis? Biden?

Jag förstår heller inte varför ni inte vill ha Kennedy. Han är ju en riktig liberal med integritet som vill stoppa kriget och de kommande krigen. Han är den enda demokraten som verkligen har en hyfsad chans att vinna över Trump. Han har 20% support (mer än Biden) trots att massmedian har motarbetat honom.

Det verkar som om ni bara vill förstöra USA och därför vill at de mest inkompetenta poltikerna ska ställa upp. En dement gammal Biden, Harris och en hjärnskadad Fetterman osv. Varför inte kämpa för Kennedy om ni vill ha en bra kandidat som faktiskt kan vinna över Trump utan fusk. Men det verkar som om ni automatiskt väljer dem som ni vet att concervatives gillar. Kennedy är mer popular än Newsom, men Kennedy vill avsluta krigen mot bla Ryssland.

Vilka ni pratar du om? Det du skriver har inte med mig att göra.

De ljuger inte men de kommer att ändra sig och inte gå att rösta i sådan omfattning att Trump inte kommer att väljas. Men det är ju möjligt att han inte får ställa upp, det är ju det senaste de har upptäckt att konstitutionen inte stöder Trump i ett val.
Citera
2023-08-23, 19:58
Medlem
Intervjun med Trump av Tucker är redan inspelad hör jag. Han vågar inte gå live. Vad säger det om honom? Feg?
Citera
2023-08-23, 20:26
Medlem
Är det någon som vet var man kan se debatten? Kommer den live streamas på youtube? Är intresserad av hur DeSantis kommer profilera sig, han borde rimligtvis desperat söka efter effekt och kan balansera på gränsen både i retorik och slagord.
Citera
2023-08-23, 21:18
Medlem
Ska bli intressant se hur det går

Räknar med att Christie kommer hugga på Desantis och pressa på vad han kan.

Annars ser man fram emot hur Vivek tar sig i ett debattformat, sett hur han för sig i podcasts etc
Citera
2023-08-24, 03:18
Medlem
Tucker Carlsons intervju med Trump uppe nu, 47 miljoner tittare för närvarande.
https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1694513603251241143?s=20
Citera
2023-08-24, 03:21
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Tucker Carlsons intervju med Trump uppe nu, 47 miljoner tittare för närvarande.
https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1694513603251241143?s=20

Jag skulle själv precis länka. Haha, jag gick upp för just det här
Citera
2023-08-24, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Republican_Party_presidential_debates_and_for ums

Trump uppfyller två av kraven men han har inte, ännu i alla fall, Signed the loyalty pledge. Det som de tydligen måste skriva på för att delta. Det gäller att man kommer att stötta vinnaren. Även om det inte är en själv då. Han måste ju ha gjort det förra året. Kanske att han inte vill skriva på för att han inte vill debattera?

De som är klara för debatt och har uppfyllt alla tre kraven är:

Burgum
DeSantis
Haley
Pence
Ramaswamy
Scott

Allt som allt är det 14 kandidater varav 6 är pendig och en av dem har inte heller skrivit på lojalitetskravet. Så de är två som inte gjort det.

Jag har en del som jag inte vet så mycket om, men har nu ett par dagar att kolla in detta lite. Deras framförande är dock det som visar vilken typ av människa är. Fast där kommer vi ju att ha olika uppfattningar om och det är ju okej.

Så vad tror ni orsaken är att Trump inte skriver på lojalitetskravet. Han är ju så mycket för lojalitet annars.

Vem tror ni blir vinnare av dem i första debatten. Och sen förstås de kommande.

Let the games begin!
Trump skrev inte på förra gången heller. 57 procent av republikanerna stöder Trump. Blir svårt för utmanare.
Citera
2023-08-24, 06:39
Medlem
Madagascars avatar
Här kan man se debatten i efterhand:

https://www.youtube.com/watch?v=XtIc0Z3sBcQ&ab_channel=ChhittarBazi

(tyvärr inte den bästa kvaliteten)
Citera
2023-08-24, 06:59
Medlem
I en av undersökningssajterna så leder Trump racet tydligt, alla andra är långt efter.

Trump 52,1 %
De Santis 15,2 %
Ramsvamy 9,7 %
Pence 4,3 %
Scott 3,6 %
Haley 3,4 %
Christie 3,3 %
Hutchinson 0,7 %
Burgum 0,4 %
Hurd 0,3 %
Suarez 0,3 %
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-primary-r/2024/national/

Korrekt är att Trump tjänar mer på att dissa Fox och titta på debatten i efterhand för att lära sig mer om taktik och vad han ska hålla låda om och hur han ska attackera dem. Hade han deltagit hade alla blivit tvungna att attackera Trump bara för att han leder.

Kommentatorer kring debatten tyckte väl att det mesta handlade om hur kandidaterna betedde och förhöll sig till Trump där Ramasvammel var den mest Trump trogne. Problemet är hur de har fått för sig att en indier som har samarbetat med Soros och som är hindutrogen och ofta reser till Indien kan bli amerikansk presidentkandidat. Han lär ju bli Indiens insider i USA.

De Santis är den ende med insamlade pengar och tillräckligt med bakgrund för nuvarande att kunna samla något motstånd, men samtidigt har han gått långt i kulturkriget vilket gör att han får svårt att samla röster över mittlinjen väl i ett val mot Biden.
Citera
2023-08-24, 07:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
I en av undersökningssajterna så leder Trump racet tydligt, alla andra är långt efter.

Trump 52,1 %
De Santis 15,2 %
Ramsvamy 9,7 %
Pence 4,3 %
Scott 3,6 %
Haley 3,4 %
Christie 3,3 %
Hutchinson 0,7 %
Burgum 0,4 %
Hurd 0,3 %
Suarez 0,3 %
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-primary-r/2024/national/

Korrekt är att Trump tjänar mer på att dissa Fox och titta på debatten i efterhand för att lära sig mer om taktik och vad han ska hålla låda om och hur han ska attackera dem. Hade han deltagit hade alla blivit tvungna att attackera Trump bara för att han leder.

Kommentatorer kring debatten tyckte väl att det mesta handlade om hur kandidaterna betedde och förhöll sig till Trump där Ramasvammel var den mest Trump trogne. Problemet är hur de har fått för sig att en indier som har samarbetat med Soros och som är hindutrogen och ofta reser till Indien kan bli amerikansk presidentkandidat. Han lär ju bli Indiens insider i USA.

De Santis är den ende med insamlade pengar och tillräckligt med bakgrund för nuvarande att kunna samla något motstånd, men samtidigt har han gått långt i kulturkriget vilket gör att han får svårt att samla röster över mittlinjen väl i ett val mot Biden.
De där siffrorna överensstämmer med oddsen, åtminstone för de tre toppkandidaterna: https://www.betfair.se/exchange/plus/politics/market/1.178163916

Bra för alla att Trump höll sig borta igår. Men jag hoppas att han dyker upp i åtminstone en debatt senare.
Citera
2023-08-24, 11:20
Medlem
Jag vet inte, kör Christie for the long run? De andra föreföll som att detta var då det hände. Kommer Christie att köra ett försök till en långsam vinnande stil? För det gick inte fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in