2023-08-24, 00:14
  #378157
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Erdogan erkänner inte den ryska anekteringen av krimhalvön. Han säger att Krim är en del av Ukraina. Hade inte Putin och Erdogan ett planerat möte inom en snar framtid? Kan tänka mig att det är inställt nu.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1694448963687002545?t=g4r_J4M1zdCD7faLNE3Fiw&s=19
När inte ens fellow strongarm leader Erdogan bryr sig ett piss om Putin, då vet man att "KGB-geniet" är en fullkomlig föredetting.
Citera
2023-08-24, 00:20
  #378158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Wagner har tankat sina fordon och är redo att dra iväg. Är det nån som kan ryska och kan översätta??

https://t.me/Donbas_Operativniy/52943

Fler rapporter i sociala medier tyder på att Wagner-soldater flyttas ut från Vitryssland, säger han.

Detta backas upp av vitryska övervakningsgrupper, som är mer pålitliga, tillägger professor Clarke.

Sedan finns det också rykten om saker som händer i Rysslands Rostov-region.

Professor Clarke säger att under Wagners kortlivade kupp "hejade folk i Rostov på gatorna" för legosoldatgruppen.

Han tillägger att Prigozhin "hade mycket stöd bland ryssarna eftersom han verkade tala sanning".

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-putin-general-sacked-for-pointing-out-tough-situation-12541713
Citera
2023-08-24, 00:24
  #378159
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Erdogan erkänner inte den ryska anekteringen av krimhalvön. Han säger att Krim är en del av Ukraina. Hade inte Putin och Erdogan ett planerat möte inom en snar framtid? Kan tänka mig att det är inställt nu.


https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1694448963687002545?t=g4r_J4M1zdCD7faLNE3Fiw&s=19

Erdogan gör bedömningen att Ryssland kommer förlora kriget. Beskedet är tydligt.
Citera
2023-08-24, 00:28
  #378160
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Sverige är inte alls allierat med USA.
Sverige är en lydstat till USA.
Det är ju komedi att Sverige skulle ha något som helst inflytande.
Är man en lydstat så är man ju allierad…

Fast det är vi såklart inte. Men allierade är vi oavsett.
Citera
2023-08-24, 00:58
  #378161
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
När inte ens fellow strongarm leader Erdogan bryr sig ett piss om Putin, då vet man att "KGB-geniet" är en fullkomlig föredetting.


Japp så är det Erdogan är nog en av den största opportunist världen någonsin skådat. Han är ett bra lakmustest på var vinden blåser för dit vänder han sin kappa. Han måste göra bedömningen att Putin är körd i gruset.
Citera
2023-08-24, 01:03
  #378162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Om 2 barn (Ukraina-USA/Ryssland) slåss om en godispåse (naturresurser/ekonomisk makt) vems fel av barnen är det då att de båda slåss?

Det beror ju på vems godispåsen är eller hur.
I det här specifika fallet så är det ryzzfan som vill sno en godispåse som de inte har rätt till.

Om du inte förstår det så bör du inte skaffa några barn.
Citera
2023-08-24, 01:05
  #378163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är ingen större invasion än UKs invasion av Nordirland för att försvara protestanter mot Irlands katoliker.
Den stora skillnaden är dock att Irland inte besköt Nordirland med artilleri som Ukraina har gjort.

Direkt fråga till dig var det bra eller dåligt att Prigge blev mördad?

Törs du svara eller måste du invänta vad som är rätt svar?
Citera
2023-08-24, 01:07
  #378164
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det jag vet av historien är att när någon i väst står på höjden av sin makt så vill de av någon anledning invadera Ryssland.
Därefter kollapsar den invaderande makten. Tidigare exempel i följd är Karl XII, Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler och nu senast… NATO.


Krig som Ryssland förlora är första världskriget, invasionen av Afghanistan och Rysk-Japanska kriget de två första ledde till det rysk/sovjetiska imperiets fall. Det sistnämnda gick ungefär såhär bra. Underhållande historia om rysk inkompetens.

https://m.youtube.com/watch?v=yzGqp3R4Mx4&pp=ygUQcnVzc2lhIGphcGFuIHdhcg% 3D%3D
Citera
2023-08-24, 01:10
  #378165
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ryssland vann ju alla de krig som jag nämde?!

Ryssland har inte vunnit ett enda krig på egen hand.
Citera
2023-08-24, 02:11
  #378166
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Wagner har tankat sina fordon och är redo att dra iväg. Är det nån som kan ryska och kan översätta??

https://t.me/Donbas_Operativniy/52943

"Det pratas mycket om vad Wagner ska göra i den här situationen. Vi kan säga så här: 'Vi har redan börjat. Vänta oss.'" På ett ungefär.
Citera
2023-08-24, 02:15
  #378167
Medlem
Sqrbankens avatar
Råkade klicka på en smula grafiskt material från haveriplatsen där något som ser ut att vara resterna från en pilot ligger och pyr. Skulle Prigge vara i något snarlikt skick så blir det intressant att följa upp hur Kreml väljer att göra med detta material.
Citera
2023-08-24, 02:22
  #378168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nordirland är ett exempel på hur det är ok att kriga i väst för att försvara en folkgrupp men inte i Ukraina.
UK ockuperar fortfarande en stor del av Irland.
Jag vet att det är komplicerat för många att förstå men det är en del av samma resonemang.

Nej. Det är ytterligare ett sätt att dra fokus från den egentliga konflikten. Här pratar vi om Rysslands invasion av Ukraina. Om du vill prata om britternas eventuella ockupation av Nordirland, var vänlig gör det i en annan tråd. Det går inte ens att dra paralleller. Det är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in