2023-08-23, 22:46
  #378145
Medlem
Kaptagons avatar
Något kanske är i görningen. Den som lever får se.


Citat:
PUTIN WORRIED

❗️Putin has urgently returned from Kursk🇷🇺 to Moscow🇷🇺.

The situation in 🇷🇺 is unstable: Politically, economically, and militarily.

Putin’s core support is hardcore nationalists: Those who loved Prigozhin.

The situation can spiral out-of-control at any moment.

https://twitter.com/officejjsmart/status/1694449183862685799?s=19
Citera
2023-08-23, 22:46
  #378146
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Surovikin. Eller är han fängslad?

Surovkin har typ befunnit sig i husarrest under FSBs försorg sedan åtminstone en månad ( heter det ) och han har successivt vanärats och förlorat förlorat sina positioner . Så frågan är om inte han också redan är död ?
Citera
2023-08-23, 22:51
  #378147
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Bli så här? Hur då? Väldigt vagt påstående. Varför har för övrigt något Putin säger för värde och varför är Putin = Ryssland?

Vilka ögon ska man tolka med? Har vi inte folkrätten och internationella lagar som måttstock att förhålla oss till och tolka utifrån?

Jag har aldrig påstått att ”Rysslands ögon” är rätt utan bara varför olika politiska/filosofiska sett att se på verkligheten lett till det helvete vi ser. Ryssland har enligt mig en paranoid syn på Natos expansion ” väst ögon” men vad hjälper det att vi tycker det? Då är frågan hur många liv det är värt. Skuldfrågan kring invasionen är dock odiskutabel.
Citera
2023-08-23, 22:57
  #378148
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Fasaden rasar, kejsaren är naken.

Får hoppas på det. Nu har Luka stängt av internet till wagnerlägret i Belarus.


https://twitter.com/visegrad24/status/1694433884853727699?t=jEoYU8TfOTFJJ_xfguySGw&s=19
Citera
2023-08-23, 23:10
  #378149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men de erövrar ju ingen mark som är av betydelse.
Minfält är till för att invaderas. Det är en buffertzon för kanonmat
Man har ännu knappt inte ens snuddat första försvarslinjen. Än mindre ens varit i närheten att bryta den.
INTE ENS FÖRSTA FÖRSVARSLINJEN....

Hösten närmar sig med stormsteg.
Avancera genom minfält och artillerield utan pansar är helt lönlöst måste du väl förstå?
Och låter man ryssen fortifiera sig ännu mer under vintern blir ju inte kommande vår lättare för Ukraina.

Jo Ukraina har i princip slut på allt.
Skulle väst sluta leverera så är allt över på väldigt kort tid.

Udda, nej det är inte udda.
Jag konstaterar bara vad som skett.
Här har du svart på vitt
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465.

Lite nyfiket hur många soldater har dött för Ukraina tror du ?
Hur många utbildade soldater har Ukraina ?
Hur stor reserv har Ukraina ?

Efter som anfallskrig kräver en ratio på 4 till 1 så måste du väl inse att det ser oerhört mörkt ut för alla stackars tappra ukrainska soldater framöver?
Är det något ryssen kan, så är det att försvara och sakta dra sig tillbaka.
Till en sinnesjuk hög kostnad för den anfallande styrkan.
Finns inte en enda härförare i "modern" tid som har klarat det

Ryssen kommer tyvärr aldrig förlora detta.

Eller är du av den uppfattningen att vi i väst ska dra i gång WW3 på RIKTIGT ?
Av väst fullständigt utvattande ekonomier ska dräneras ännu mer och att vi ska sicka våra ungar som kanonmat till Ukraina ?
Ja då kommer självfallet oddsen ändras.
Men hur reagera Kina och den andra BRICS länderna om deras ärke fiende ( väst ) lyckas komma över världens största naturesureser som ryssen har eller åtminstone hotar att göra det??!!
Kommer putin inte trycka på knappen ??!!, kommer den precis lika sjuka jäveln biden och hans bihang inte trycka på knappen ??!!

Vi bor grannar med detta......

Det är helt sjukt vad media hjärntvättar er.
Är det inte miljö så är det covid, eller sverige behöver invandrare för att överleva till att irak har kärnvapen osv osv osv osv
NI sväljer allt rakt av helt o kritiskt

Väst dra i gång WWIII? Eftersom Ryssland startat kriget är det de som i så fall dragit igång i WWIII. Du kan aldrig skylla på den anfallne.

Väst lär aldrig komma över Rysslands naturresurser. Det är ingen som har intresse av att invadera det landet. Landet är inte möjligt att invadera, utom möjligen från Kina. Så det är ju möjligt att Kina tar chansen nu när Putin avmilitariserat sitt eget land. Men Väst kommer aldrig att göra det. Däremot har ju Putin satt sig själv på pottkanten, så det är ju inte omöjligt att en ny makthavare kommer att vilja vända sig till Väst.
Citera
2023-08-23, 23:18
  #378150
Medlem
Sgt.Blands avatar
Wagner har tankat sina fordon och är redo att dra iväg. Är det nån som kan ryska och kan översätta??

https://t.me/Donbas_Operativniy/52943
Citera
2023-08-23, 23:21
  #378151
Medlem
Kaptagons avatar
Erdogan erkänner inte den ryska anekteringen av krimhalvön. Han säger att Krim är en del av Ukraina. Hade inte Putin och Erdogan ett planerat möte inom en snar framtid? Kan tänka mig att det är inställt nu.


https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1694448963687002545?t=g4r_J4M1zdCD7faLNE3Fiw&s=19
__________________
Senast redigerad av Kaptagon 2023-08-23 kl. 23:26.
Citera
2023-08-23, 23:37
  #378152
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Wagner har tankat sina fordon och är redo att dra iväg. Är det nån som kan ryska och kan översätta??

https://t.me/Donbas_Operativniy/52943

Så skrev jag i Progoshyn tråden
Citera
2023-08-23, 23:42
  #378153
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Så skrev jag i Progoshyn tråden


Här ska det vara en översättning.


Citat:
“Wait for us, we are already starting.”

Videos began to appear with supposedly #Wagners preparing for something.
#Prighozin
#UkraineRussianWar

https://twitter.com/KimJongwins/status/1694462699231445112?s=19
Citera
2023-08-23, 23:46
  #378154
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jo Ukraina har i princip slut på allt.
Skulle väst sluta leverera så är allt över på väldigt kort tid.
Detta är ett märkligt, men återkommande, argument.
Om det stämmer, varför avgjorde inte ryssen detta krig redan innan Ukraina fick hjälp av väst?
Citera
2023-08-23, 23:50
  #378155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Surovikin. Eller är han fängslad?

Talas om husarrest men är inte säker, en massa rykten bara.
Citera
2023-08-23, 23:56
  #378156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men de erövrar ju ingen mark som är av betydelse.
Minfält är till för att invaderas. Det är en buffertzon för kanonmat
Man har ännu knappt inte ens snuddat första försvarslinjen. Än mindre ens varit i närheten att bryta den.
INTE ENS FÖRSTA FÖRSVARSLINJEN....

Hösten närmar sig med stormsteg.
Avancera genom minfält och artillerield utan pansar är helt lönlöst måste du väl förstå?
Och låter man ryssen fortifiera sig ännu mer under vintern blir ju inte kommande vår lättare för Ukraina.

Jo Ukraina har i princip slut på allt.
Skulle väst sluta leverera så är allt över på väldigt kort tid.

Udda, nej det är inte udda.
Jag konstaterar bara vad som skett.
Här har du svart på vitt
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465.

Lite nyfiket hur många soldater har dött för Ukraina tror du ?
Hur många utbildade soldater har Ukraina ?
Hur stor reserv har Ukraina ?

Efter som anfallskrig kräver en ratio på 4 till 1 så måste du väl inse att det ser oerhört mörkt ut för alla stackars tappra ukrainska soldater framöver?
Är det något ryssen kan, så är det att försvara och sakta dra sig tillbaka.
Till en sinnesjuk hög kostnad för den anfallande styrkan.
Finns inte en enda härförare i "modern" tid som har klarat det

Ryssen kommer tyvärr aldrig förlora detta.

Eller är du av den uppfattningen att vi i väst ska dra i gång WW3 på RIKTIGT ?
Av väst fullständigt utvattande ekonomier ska dräneras ännu mer och att vi ska sicka våra ungar som kanonmat till Ukraina ?
Ja då kommer självfallet oddsen ändras.
Men hur reagera Kina och den andra BRICS länderna om deras ärke fiende ( väst ) lyckas komma över världens största naturesureser som ryssen har eller åtminstone hotar att göra det??!!
Kommer putin inte trycka på knappen ??!!, kommer den precis lika sjuka jäveln biden och hans bihang inte trycka på knappen ??!!

Vi bor grannar med detta......

Det är helt sjukt vad media hjärntvättar er.
Är det inte miljö så är det covid, eller sverige behöver invandrare för att överleva till att irak har kärnvapen osv osv osv osv
NI sväljer allt rakt av helt o kritiskt

Det blir småpengar per land för det är många länder som stöder Ukraina. Största stödet kommer nog från länderna nära Ryssland, det kan ta lite hårt på Estland, Lettland och Litauen. Men svinrika länder som Norge och Danmark pröjsar utan att det märks i plånboken. Sveriges problem är av annan art och inte orsakat av Rysslands krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in