2023-08-23, 23:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är iaf klart o tydligt att du bryr dig. Poänget är att hela fotbollsvärlden i dag hånar Real Madrid för att släppte Ødegaard för blyga €30m, samt att de inte gav honom en proper chans. Det spelar ingen roll vad du skriver, men ingen av de nämnda spelarna var lika bra köp som det Ødegaard till AFC var.
Bullshit, det är ingen som hånar Real för att dom sålde en spelare som inte platsar.
Citera
2023-08-23, 23:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bullshit, det är ingen som hånar Real för att dom sålde en spelare som inte platsar.
Jag tänker inte att diskutera med några småungar. Men du känner uppenbarligen inte till historian kring Ødegaard, Real Madrid och Zidane. Ett tips, är att läsa upp dig lite innan du uttalar dig.
Citera
2023-08-23, 23:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag tänker inte att diskutera med några småungar. Men du känner uppenbarligen inte till historian kring Ødegaard, Real Madrid och Zidane. Ett tips, är att läsa upp dig lite innan du uttalar dig.
Ett tips är att sluta påstå saker som bara finns i ditt huvud så slipper du folk som säger emot allt trams du kommer med..

Vad är historian kring dom som gör att alla hånar Real och vilka är dessa alla? Du kan gärna få försöka bevisa det istället för att ducka.

Är Arsenal fortfarande den klubben som imponerat absolut mest i inledningen eller har någon annan klubb lyckats imponera på dig?
Citera
2023-08-24, 00:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ett tips är att sluta påstå saker som bara finns i ditt huvud så slipper du folk som säger emot allt trams du kommer med..

Vad är historian kring dom som gör att alla hånar Real och vilka är dessa alla? Du kan gärna få försöka bevisa det istället för att ducka.

Är Arsenal fortfarande den klubben som imponerat absolut mest i inledningen eller har någon annan klubb lyckats imponera på dig?
Alltså, inser du inte själv hur jävla dum i huvudet du framställer dig som här? Jag har fan aldrig nånsin varit med om ngt liknande

Jag kommer öht inte med ngt trams e.l, men att du/ni sanslöst är bara så sanslöst trögfattade är ej mitt bekymmer. Har redan förklarat ett X-antal ggr, men gör det igen: Hela fotbollsvärlden skrattar idag åt Real Madrid för att de släppte Ødegaard för €30m till AFC.. och allt från f.d detta spelare (som bl.a Raul), journalister/kommentatorer, SK experter och vanlige fotbollsfans kliar sig i dag i huvudet över att Ødegaard inte blev en regelbunden a-lagsspelare i Madrid (det var det flera spanjorer som inte förstod redan efter MØ’s ena säsong i Sociedad). Men det ska tydligen ha uppstått en schism emellan Zidane och Ødegaard redan när Zizou var tränare för Madrid’s U-lag, och att detta ska ha fortsätt även i A-laget, och att detta var ett stort skäl till att varför Ødegaard aldrig riktigt fick chansen i Madrid, samt att de redan hade Modric i Ødegaard’s position.

Nu, kan du vänligen ta och beskriva i detalj vad för ngt utav det är som är bullshit?
Citera
2023-08-24, 00:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Alltså, inser du inte själv hur jävla dum i huvudet du framställer dig som här? Jag har fan aldrig nånsin varit med om ngt liknande

Jag kommer öht inte med ngt trams e.l, men att du/ni sanslöst är bara så sanslöst trögfattade är ej mitt bekymmer. Har redan förklarat ett X-antal ggr, men gör det igen: Hela fotbollsvärlden skrattar idag åt Real Madrid för att de släppte Ødegaard för €30m till AFC.. och allt från f.d detta spelare (som bl.a Raul), journalister/kommentatorer, SK experter och vanlige fotbollsfans kliar sig i dag i huvudet över att Ødegaard inte blev en regelbunden a-lagsspelare i Madrid (det var det flera spanjorer som inte förstod redan efter MØ’s ena säsong i Sociedad). Men det ska tydligen ha uppstått en schism emellan Zidane och Ødegaard redan när Zizou var tränare för Madrid’s U-lag, och att detta ska ha fortsätt även i A-laget, och att detta var ett stort skäl till att varför Ødegaard aldrig riktigt fick chansen i Madrid, samt att de redan hade Modric i Ødegaard’s position.

Nu, kan du vänligen ta och beskriva i detalj vad för ngt utav det är som är bullshit?
Ibland undrar man om du inser ditt beteende och bara vill lägga det på andra.. Men ICKE!

Nej, hela fotbollsvärlden skrattar inte åt Real.. Det har blivit många CL och ligatitlar utan honom. Vem skulle han peta idag i Real? Jude? Nej! Kroos? Nej! Fede? Nej! Cama? Nej! Tchou? Nej! Luka? Kanske..

Det som uppstod mellan Ödegaard och Zidane var att Zidane inte gillade att Ödegaard trodde han var någon stjärna som tränade med a-laget och sedan bara kom och ville vara given i b-laget. Skönt då att han hittade en liten klubb i ett annat land där han direkt fick bli lagkapten och vara "stjärna".

Luka och Ödegaard är inte samma typ av spelare och spelare som Ödegaard fungerar inte i Real. Sedan Özil lämnade för ett rejält jäkla överpris till någon klubb så har dom inte spelat den typen.

Många spelare ser jävligt bra ut i mindre klubbar, men har inte riktigt det som krävs i dom större och det är inget att skryta om. Hade Real ångrat sig så mycket så hade dom bara köpt tillbaka honom. Innan du säger massa svammel om att det inte funkar så.. Jo, det funkar exakt så, vill Real ha en spelare så kommer han, vill Real göra sig av med en spelare så gör dom det.
Citera
2023-08-24, 08:44
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Påstår du att Boehly driver Chelsea som ett företag..? Hade Chelsea varit ett AB, så hade det ”företaget” gått konkurs inom 12 månader efter att amerikanen köpte den klubben.

Ja vad händer med företag som lånar pengar men sen inte gör vinst?! Tillslut går det åt helvete och om inte Chelsea tar sig tillbaka till CL efter nästa säsong så ser det nog jävligt mörkt ut.
Citera
2023-08-24, 09:45
Medlem
Undra hur värdelös Norrmannen kommer vara den dagen ,gissar han kommer vilja vinna stora titlar en dag,lämnar Arsenal...
Citera
2023-08-24, 09:52
Medlem
Finns ingen som hånar Real Madrid för att de släppte norrmannen och det är inte som att det går någon nöd på dem när de i princip kan ställa upp med tre mittfältare i världsklass på plan och ytterligare tre i världsklass på bänken.

Att Ødegaard skulle vara PL’s bästa värvning de senaste tio åren är det dummaste jag någonsin läst här inne. Han var ett fynd till det priset och ingen förnekar att han är klass rakt igenom men det är titlar som ska till för att anses bäst.
Citera
2023-08-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Finns ingen som hånar Real Madrid för att de släppte norrmannen och det är inte som att det går någon nöd på dem när de i princip kan ställa upp med tre mittfältare i världsklass på plan och ytterligare tre i världsklass på bänken.

Att Ødegaard skulle vara PL’s bästa värvning de senaste tio åren är det dummaste jag någonsin läst här inne. Han var ett fynd till det priset och ingen förnekar att han är klass rakt igenom men det är titlar som ska till för att anses bäst.
Vi förstår, generalen gör ej..livet i en bubbla..
Citera
2023-08-24, 14:21
Medlem
jontepsgs avatar
Gabi Jesus tillbaka i träning, oklart vilken nivå på träningen men han syntes värma upp med resten av laget. Borde kunna spela inom en månad. Väldigt viktig spelare för Arsenal!
Citera
2023-08-24, 19:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Undra hur värdelös Norrmannen kommer vara den dagen ,gissar han kommer vilja vinna stora titlar en dag,lämnar Arsenal...

Och varför skulle han inte vinna stora titlar i Arsenal, menar du? Missförstå mig inte, jag säger inte att Arsenal kommer att vinna Premier league eller Champions league någon gång snart, eller så gör dem det, vem vet. Men i skrivande stund så har Arsenal något mycket intressant på gång. Arsenal har under många år tävlat med händerna bakbundna ekonomiskt pga skulder, om vi jämför med Citys, Uniteds och Chelsea slösande. Nu när skulderna är betalda så har Arsenal börjat spendera och ser genast mycket bättre ut än alla lag i England, bortsett från City, såklart.

I min bok är Arsenal en dödlig striker ifrån att vara ett lag som genuint har chans på de största titlarna. Men de måste ta vara på tillfället och inte låta detta intressanta bygge rinna ut i sanden, vilket hände med Pochs Tottenham. De hade något väldigt intressant på g, men de tog aldrig det avgörande klivet och Tottenham gick i stället mot dekadens.
Citera
2023-08-24, 19:26
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Köper ditt argument delvis. Pedro har vunnit allt en fotbollsspelare kan vinna tillsammans med Barca och Spanien, men tvekar på att du hade rankat honom särskilt högt bland anfallare som spelat. Kane har inte vunnit något alls, men är lätt en av dom bästa anfallarna i världen i dag.

Men sen håller jag med dig om att det är som så att titlar är det som alltid kommer ha slutordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in