Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Alltså, inser du inte själv hur jävla dum i huvudet du framställer dig som här? Jag har fan aldrig nånsin varit med om ngt liknande
Jag kommer öht inte med ngt trams e.l, men att du/ni sanslöst är bara så sanslöst trögfattade är ej mitt bekymmer. Har redan förklarat ett X-antal ggr, men gör det igen: Hela fotbollsvärlden skrattar idag åt Real Madrid för att de släppte Ødegaard för €30m till AFC.. och allt från f.d detta spelare (som bl.a Raul), journalister/kommentatorer, SK experter och vanlige fotbollsfans kliar sig i dag i huvudet över att Ødegaard inte blev en regelbunden a-lagsspelare i Madrid (det var det flera spanjorer som inte förstod redan efter MØ’s ena säsong i Sociedad). Men det ska tydligen ha uppstått en schism emellan Zidane och Ødegaard redan när Zizou var tränare för Madrid’s U-lag, och att detta ska ha fortsätt även i A-laget, och att detta var ett stort skäl till att varför Ødegaard aldrig riktigt fick chansen i Madrid, samt att de redan hade Modric i Ødegaard’s position.
Nu, kan du vänligen ta och beskriva i detalj vad för ngt utav det är som är bullshit?
Ibland undrar man om du inser ditt beteende och bara vill lägga det på andra.. Men ICKE!
Nej, hela fotbollsvärlden skrattar inte åt Real.. Det har blivit många CL och ligatitlar utan honom. Vem skulle han peta idag i Real? Jude? Nej! Kroos? Nej! Fede? Nej! Cama? Nej! Tchou? Nej! Luka? Kanske..
Det som uppstod mellan Ödegaard och Zidane var att Zidane inte gillade att Ödegaard trodde han var någon stjärna som tränade med a-laget och sedan bara kom och ville vara given i b-laget. Skönt då att han hittade en liten klubb i ett annat land där han direkt fick bli lagkapten och vara "stjärna".
Luka och Ödegaard är inte samma typ av spelare och spelare som Ödegaard fungerar inte i Real. Sedan Özil lämnade för ett rejält jäkla överpris till någon klubb så har dom inte spelat den typen.
Många spelare ser jävligt bra ut i mindre klubbar, men har inte riktigt det som krävs i dom större och det är inget att skryta om. Hade Real ångrat sig så mycket så hade dom bara köpt tillbaka honom. Innan du säger massa svammel om att det inte funkar så.. Jo, det funkar exakt så, vill Real ha en spelare så kommer han, vill Real göra sig av med en spelare så gör dom det.