Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Med ditt sexistiska påstående gör du grova generaliseringar till mäns favör och har ett enkelspårigt synsätt på kön. Verkligheten är mer komplex och varierad än manschauvinisternas fantasivärld. Man måste ta med i beräkningen att individers kapacitet och förmågor skiljer sig oberoende av kön. Ditt sätt att mäta kompetens utifrån kön är orättvist och begränsande. Människor ska bedömas utifrån vilka unika förmågor och prestationer de besitter. Inte utifrån dina föråldrade könsskillnader.
Facts don't care about your feelings. Det finns inget sexistiskt i att säga att män är bättre på fler saker än kvinnor om män av allt att döma är det. Men jag förstår - för att vi inte ska såra en manlig, tragisk, bitter och hatfull feminist som du så måste vi (män) ljuga för att framstå som politiskt korrekta. Det tänker jag aldrig göra.
Jag håller mig till sanningen. Det är därför folk ofta värderar mina åsikter för jag är inte en partisk narr som du. Misstaget du gör är att anta att jag hatar kvinnor för att jag är en sanningssökare. Sanningen kan vara obekväm men den ska man inte hymla med. Du bryr dig om din ideologiska smörja och avskyr sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Biologi (nature) är inte allt. Det är ett samspel mellan arv (nature, biologiska faktorer) och miljö (nurture, sociokulturella faktorer). Som du kanske minns är hjärnan som mest plastisk under hela uppväxttiden. Det är när man lär sig saker och utvecklas genom bland annat lekar och studier. Hjärnan växer, blir effektivare och smartare. Sociokulturella faktorer spelar störst roll under de första nitton-tjugo åren.
Haha, vad är allt? Dina genusteorier? Du kan inget om forskning och du suger på logik. Du gör misstag hela tiden. Allting du säger ska tas med en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Så du vill visa din flickvän (om du har en, vilket jag betvivlar starkt) var skåpet ska stå och peka med hela handen? Du har ju sagt i tidigare inlägg att du vill kommendera din hunsade flickvän att bre mackor åt dig. Förresten fick jag nyss veta att Sveriges bästa sommelier 2003 heter Emma Höök. Delikata mackor, utsökt årsvin, smarriga tårtor och rykande gott kaffe serverade av fyra talangfulla kvinnor. Men sådan tur kommer du aldrig att få. För ingen kvinna vill passa upp en odräglig manschauvinist med hybris.
Jag har aldrig haft problem med att få kvinnlig uppmärksamhet och jag pratar med kvinnor dagligen. Däremot pratar jag inte med hjärntvättade tjejer som är manliga, jag gillar inte dem. Att sitta och kasta skit på andra online utan att visa hur du själv ser ut, du tycker inte det är lite efterblivet? Kvinnor är mer logiska än män, eller hur var det

? Du och andra i tråden förstärker ju bara det vi har sagt - att det är känsloutspel och inget annat som ni håller på med. Du bevisar att du är underlägsen när du inte kan acceptera logiska diskussioner och bara kör med en massa personangrepp. Jag kallar dig för saker då jag märker att du inte diskuterar saker i god tro, kör med ideologisk smörja och kör med förolämpningar. Det är en rätt stor skillnad. Du kör ju bara dina härskartekniker, känslor och dylikt. Du har inget att komma med.
Feministerna gråter i chatten, de blir äntligen behandlade som jämlikar av män men då är de som behandlar dem som jämlikar helt plötsligt ''mansgrisar''. Du klarar inte ens att hålla dig på mattan här över FB, i verkligheten hade du stängt in dig på toan och börjat gråta

.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det finns ingen logik att applicera. Bara en massa skitsnack om manlig överlägsenhet.
Hur ska du kunna gå igenom varenda en av de 8000 sporterna och ta reda på vilka vinnarna är? En stor del av sporterna är väldigt ovanliga och udda som nästan ingen vet namnen på. Många sporter har ett litet fåtal utövare eller är nästan utdöda. Hur ser könsfördelningen ut? 100 % män eller 100 % kvinnor? Eller jämnare könsfördelning? Anordnas det tävlingar i samtliga sporter eller utövas de bara för att man ska ha roligt tillsammans? Hur många av sporterna vänder sig till barn? Det finns faktiskt tävlingslekar där både barn och vuxna kan deltaga. Exempel:
Säckhoppning, kubb, sten-sax-påse, charader, dansstopp, ballongrace, byta strumpor i sovsäck, bean bag game, ringkast-spel, kasta ner burkar, fotbolls-krocket, flytta bomull med näsan, uppblåsbar bowling och många, många fler roliga leksporter.
Har du aldrig varit barn och deltagit i tävlingslekar? Utklassade småtjejerna dig?
Det är omöjligt att avgöra vilket kön som är överlägset i de 8000 sporter inklusive tävlingslekar som utförs av hela jordens befolkning, både män och kvinnor samt både pojkar och flickor. Bara här ser du att enbart en idiot hävdar att män är bättre på fler saker.
Man behöver inte räkna igenom alla 8000. Jag trodde du kunde statistik? Verkar inte så. Räcker med att köra exempelvis stratifierad random sampling (men det vet du inte vad det är) för att dra solida slutsatser. Man behöver inte inkludera alla 8000. Du visar återigen nivån på ditt intellekt.
Du har inget att komma med. Du har förlorat.
Håller du med om att män tack vare sina biologiska fördelar alltid kommer ha överhuvudtaget i de flesta fysiska sporter om vi ponerar att allt annat hålls lika? Män är överlägsna i fysiska sporter. Det tror jag t o m du håller med om. Hur många sporter av dessa 8000 är fysiska? Ska vi gissa på minst 10 % (räknat med en enorm felmarginal)? Då kommer män naturligt vara bättre på 800 sporter om allting annat hålls lika. 800 saker, du har nämnt 10 saker som man dessutom kan bestrida. Detta ger en ratio fördel till männen på 80. Så oavsett hur du vrider och vänder på det så vet du någonstans i bakhuvudet att det jag säger stämmer.
Män och kvinnor är inte jämlikar.
Män är såååååååååå onda för att de önskar att sina fruar/flickvänner ska laga mat åt dem trots att det är förväntat att männen ska skydda dem (ofta med livet som insats). Så fruktansvärt orättvist

.