2023-08-23, 22:15
  #378133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Händer grejor nu i Rostov, högsta beredskap hos säkerhetsstyrkorna.

https://x.com/front_ukrainian/status/1694439526645592419?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Wagner kör en repris? De verkade ju ha folket med sig där.
Citera
2023-08-23, 22:18
  #378134
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Händer grejor nu i Rostov, högsta beredskap hos säkerhetsstyrkorna.

https://x.com/front_ukrainian/status/1694439526645592419?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ
Säkerhetsstyrkor? Det finns inga värt namnet. Du kommer nog ihåg att Wagner körde över dem rätt lätt...
Citera
2023-08-23, 22:19
  #378135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Wagner kör en repris? De verkade ju ha folket med sig där.

Finns nog ingen som kan leda Wagner just nu tyvärr. Det blir en massa krogslagsmål på sin höjd. Jag hade gärna sett ett rejält myteri men det kommer inte.

Jag hoppas istället att militären vänder sig mot FSB och att man avslutar kriget.
Citera
2023-08-23, 22:21
  #378136
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Visserligen går offensiven långsammare än vad många av oss hade hoppats på men UAF satsar på att knäcka sönder hela ryssens stridsförmåga framför att erövra mark och byar.
Ukraina har absolut inte slut på allt, bla bygger de drönare och patrullbåtar som ska slå till långt inne på ryskt territorium. Ja, i mångt och mycket är de beroende av väst och med hjälp av väst kommer de att knäcka ryssen för överskådlig tid framåt så att de inte kan hota omvärlden igen på många generationer. Det som är väldigt udda du gör är att berätta att offensiven misslyckats innan den är över. Det ryska försvaret blir tunnare och tunnare och bryter Ukraina igenom kan det gå undan riktigt snabbt.

Men de erövrar ju ingen mark som är av betydelse.
Minfält är till för att invaderas. Det är en buffertzon för kanonmat
Man har ännu knappt inte ens snuddat första försvarslinjen. Än mindre ens varit i närheten att bryta den.
INTE ENS FÖRSTA FÖRSVARSLINJEN....

Hösten närmar sig med stormsteg.
Avancera genom minfält och artillerield utan pansar är helt lönlöst måste du väl förstå?
Och låter man ryssen fortifiera sig ännu mer under vintern blir ju inte kommande vår lättare för Ukraina.

Jo Ukraina har i princip slut på allt.
Skulle väst sluta leverera så är allt över på väldigt kort tid.

Udda, nej det är inte udda.
Jag konstaterar bara vad som skett.
Här har du svart på vitt
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465.

Lite nyfiket hur många soldater har dött för Ukraina tror du ?
Hur många utbildade soldater har Ukraina ?
Hur stor reserv har Ukraina ?

Efter som anfallskrig kräver en ratio på 4 till 1 så måste du väl inse att det ser oerhört mörkt ut för alla stackars tappra ukrainska soldater framöver?
Är det något ryssen kan, så är det att försvara och sakta dra sig tillbaka.
Till en sinnesjuk hög kostnad för den anfallande styrkan.
Finns inte en enda härförare i "modern" tid som har klarat det

Ryssen kommer tyvärr aldrig förlora detta.

Eller är du av den uppfattningen att vi i väst ska dra i gång WW3 på RIKTIGT ?
Av väst fullständigt utvattande ekonomier ska dräneras ännu mer och att vi ska sicka våra ungar som kanonmat till Ukraina ?
Ja då kommer självfallet oddsen ändras.
Men hur reagera Kina och den andra BRICS länderna om deras ärke fiende ( väst ) lyckas komma över världens största naturesureser som ryssen har eller åtminstone hotar att göra det??!!
Kommer putin inte trycka på knappen ??!!, kommer den precis lika sjuka jäveln biden och hans bihang inte trycka på knappen ??!!

Vi bor grannar med detta......

Det är helt sjukt vad media hjärntvättar er.
Är det inte miljö så är det covid, eller sverige behöver invandrare för att överleva till att irak har kärnvapen osv osv osv osv
NI sväljer allt rakt av helt o kritiskt
Citera
2023-08-23, 22:27
  #378137
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns nog ingen som kan leda Wagner just nu tyvärr. Det blir en massa krogslagsmål på sin höjd. Jag hade gärna sett ett rejält myteri men det kommer inte.

Jag hoppas istället att militären vänder sig mot FSB och att man avslutar kriget.
Surovikin. Eller är han fängslad?
Citera
2023-08-23, 22:28
  #378138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men de erövrar ju ingen mark som är av betydelse.
Minfält är till för att invaderas. Det är en buffertzon för kanonmat
Man har ännu knappt inte ens snuddat första försvarslinjen. Än mindre ens varit i närheten att bryta den.
INTE ENS FÖRSTA FÖRSVARSLINJEN....

Hösten närmar sig med stormsteg.
Avancera genom minfält och artillerield utan pansar är helt lönlöst måste du väl förstå?
Och låter man ryssen fortifiera sig ännu mer under vintern blir ju inte kommande vår lättare för Ukraina.

Jo Ukraina har i princip slut på allt.
Skulle väst sluta leverera så är allt över på väldigt kort tid.

Udda, nej det är inte udda.
Jag konstaterar bara vad som skett.
Här har du svart på vitt
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465.

Lite nyfiket hur många soldater har dött för Ukraina tror du ?
Hur många utbildade soldater har Ukraina ?
Hur stor reserv har Ukraina ?

Efter som anfallskrig kräver en ratio på 4 till 1 så måste du väl inse att det ser oerhört mörkt ut för alla stackars tappra ukrainska soldater framöver?
Är det något ryssen kan, så är det att försvara och sakta dra sig tillbaka.
Till en sinnesjuk hög kostnad för den anfallande styrkan.
Finns inte en enda härförare i "modern" tid som har klarat det

Ryssen kommer tyvärr aldrig förlora detta.

Eller är du av den uppfattningen att vi i väst ska dra i gång WW3 på RIKTIGT ?
Av väst fullständigt utvattande ekonomier ska dräneras ännu mer och att vi ska sicka våra ungar som kanonmat till Ukraina ?
Ja då kommer självfallet oddsen ändras.
Men hur reagera Kina och den andra BRICS länderna om deras ärke fiende ( väst ) lyckas komma över världens största naturesureser som ryssen har eller åtminstone hotar att göra det??!!
Kommer putin inte trycka på knappen ??!!, kommer den precis lika sjuka jäveln biden och hans bihang inte trycka på knappen ??!!

Vi bor grannar med detta......

Det är helt sjukt vad media hjärntvättar er.
Är det inte miljö så är det covid, eller sverige behöver invandrare för att överleva till att irak har kärnvapen osv osv osv osv
NI sväljer allt rakt av helt o kritiskt

Ja, Ryssland avancerat baklänges igen. Självklart är detta enligt plan. Den misslyckade vinteroffensiven är också ett tecken på att Rysslands seger är nära.
Citera
2023-08-23, 22:34
  #378139
Medlem
Mass 'Exodus' Of Russians From Crimea Begins

https://charter97.org/en/news/2023/8/23/560859/

Citat:
Russian citizens are abandoning their homes and cursing their army.
Citera
2023-08-23, 22:38
  #378140
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Ifall Ukraina hade fortsatt att vara en neutral stat efter Maidan och gjort klart att de inte tänkte anslutas till NATO och fortsatt att låta Ryssland ha kvar flottan på Krim hade denna tragedi aldrig ägt rum. Men psykopaterna i Washington har ständigt ignorerat Rysslands uttalade vägran att låta NATO expandera sedan 2008. Washington bedömde förstås Ryssland vara för svagt. Boris Johnson stoppade Zillinski från att sluta fred med Ryssland i utbyte mot att förse Ukraina med en helvetes massa vapen. Uppenbarligen vill man att slakten skall fortsätta så länge som möjligt.

Fan lägg ner din offerkofta!

Ingen tycker det minsta synd om orchland!
Citera
2023-08-23, 22:39
  #378141
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
8 kroppar har hittats vid olycksplatsen. Saknas alltså 2.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8J2g3/tio-personer-doda-efter-flygplanskrasch

De var nog ej ombord

De kommer med reguljärt till Minsk
Citera
2023-08-23, 22:40
  #378142
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Händer grejor nu i Rostov, högsta beredskap hos säkerhetsstyrkorna.

https://x.com/front_ukrainian/status/1694439526645592419?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Finns det några wagnertrupper kvar i Ryssland?
Citera
2023-08-23, 22:44
  #378143
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns nog ingen som kan leda Wagner just nu tyvärr. Det blir en massa krogslagsmål på sin höjd. Jag hade gärna sett ett rejält myteri men det kommer inte.

Jag hoppas istället att militären vänder sig mot FSB och att man avslutar kriget.

Säg inte det . Wagner har haft en hel del slipade gossar i sina led och framförallt så var de tveklöst bäst i Ryssland på påverkansoperationer samt trolla media och forum .

Frågan är bara om någon är tokig nog att ställa sig i spetsen och bli en måltavla ?
Citera
2023-08-23, 22:44
  #378144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Prigozjin var förmodligen död innan denna nedskjutningen av planet hände.
Han har vart död länge och detta var bara ett ryskt sätt att dölja vad som hände egentligen.

Finns inga bevis på att han levde innan nedskjutningen av detta plan ägde rum.

Korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in