2023-08-23, 21:33
Medlem
Vi får försöka stå ut med sorgen....
Citera
2023-08-23, 21:34
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Oavsett om man flyger i Ryssland eller i Afrika så är sannolikheten att döds krascha ganska stor pga kass säkerhet så det finns ingen anledning att misstänka att det är något annat än just en olycka.

Ja. Fråga Stefan Livh..
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Större delen av Wagner dog i Ukraina, men det påstås att dom som var ombord på planet var hela Wagners ledningsgrupp. Stämmer det så är dom slut, resterna kommer sugas up av dom andra ryska sk "PMC" grupperna.
De som dog i Ukraina var värvade fångar som användes som kanonmat, Wagnersoldater finns det tusentals av både i Vitryssland, Syrien och Afrika.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Han är väl inte bekräftat död ännu. Stod med på passagerarlistan på ett plan som kraschat (sannolikt efter lufvärnsbeskjutning). Är det helt osannolikt att Wagnergruppen ligger bakom "olyckan"? Prigorzhin sitter säker i Afrika och ingen letar längre efter honom. Blekryssarna får dras med en herrelös armé.

Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Två läger: Det ena som sväljer att Prigozjin är död,. Det andra som tror det hela är en cover-up, mer spännande med en cover-up.
Hörde på Ekot att två likadana privatplan var i luften och att det ena vände tillbaka...
Citera
2023-08-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Bodies of Prigozhin and Dmitry Utkin identified - Rus media

Det gick jäkligt fort. Kan ju bara tänka mig hur en f.d kropp ser ut efter att ha störtat från 5-6000m höjd och sen legat i en flygbränsle-eld...
Citera
Medlem
Encias avatar
Om det stämmer nu att han är död så kommer det inte som en förvåning. Han utmanade trots allt högt uppsatta figurer i ryska armén.
Citera
Medlem
MudOvens avatar
Min första spontana tanke är: antagligen så har han fått hjälp med att fejka sin död eller alternativ 2 att Putin fimpade honom.
Citera
2023-08-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De som dog i Ukraina var värvade fångar som användes som kanonmat, Wagnersoldater finns det tusentals av både i Vitryssland, Syrien och Afrika.

Till större delen ja, men dom hade ihjäl väldigt gott om deras egna veteraner också, speciellt efter att dom inte längre fick rekrytera i fängelsena.
Citera
2023-08-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
De har väl lämnat tillbaka det mesta av fordon och vapen också. Nej, som förband är de nog slut.

Enstaka aktioner/terror som hämnd kanske de orkar med

Ja, det var en av grundpelarna för "dealen" dom gjorde, främst till Rosvgardia.

Lönnmord som hämnd är det jag tror är den största "risken", men jag är tvek på att dom kommer våga göra ett skit.
Citera
2023-08-23, 21:37
Medlem
Fast om RYSK media säger att de är identifierade så går det liksom inte att lita på. Skulle inte förvåna mig om de var ihjälslagna redan innan och lastades ombord planet för att spränga det så det såg ut som ett attentat från Ukraina/Nato och ge dem skulden
Citera
2023-08-23, 21:38
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Det gick jäkligt fort. Kan ju bara tänka mig hur en f.d kropp ser ut efter att ha störtat från 5-6000m höjd och sen legat i en flygbränsle-eld...

Ryssland har världens snabbaste haverikommission, det vet redan innan olyckan sker vad som hände. Vilka som dog och vem som låg bakom.
Snipp Snapp Russia...
Citera
2023-08-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hörde på Ekot att två likadana privatplan var i luften och att det ena vände tillbaka...
Hörde att Elvis fortfarande levde också…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in