2023-08-23, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Allt man kan säga om tech är väl att merparten av dom stora företagen som ligger i toppen på indexen för tillfället upplever en priskorrigering efter en extremt stark uppåttrend sedan början på året, men att trenden skulle vara bruten och att priset ska ner ytterligare känns som ett rätt riskabelt antagande på dom här nivåerna.

Bra uppgång just nu, hoppas du köpte när vi var nere och vände.
Citera
2023-08-23, 19:25
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

Varför får jag en känsla av att vi har lite olika definitioner för "bra uppgång"? Inget har förändrats, - än.
Citera
2023-08-24, 18:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Bra nedgång nu också då antar jag med dina mått mätt Sithmaster George?
Citera
2023-08-24, 19:01
Avslutad
Citat:
Bra nedgång nu också då antar jag med dina mått mätt Sithmaster George?

Ja du skulle ha sålt på toppen så kunde du köpt in dig nu igen. Det kallas trading.

(Förväntade mig ytterligare uppgång, men du tog TA till hjälp och sidsteppade fake out'en.)
Citera
2023-08-24, 19:05
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja du skulle ha sålt på toppen så kunde du köpt in dig nu igen. Det kallas trading.

(Förväntade mig ytterligare uppgång, men du tog TA till hjälp och sidsteppade fake out'en.)

Visst George. Vad tusan grundar du dina köp och säljordrar på då? tycker mest att du länkar till olika oseriösa kryptoinfluencers här och i eth-tråden?
Citera
2023-08-24, 19:36
Medlem
Citat:
Visst George. Vad tusan grundar du dina köp och säljordrar på då? tycker mest att du länkar till olika oseriösa kryptoinfluencers här och i eth-tråden?

Följande algoritm tror jag kommer att vara en vinnare under kommande år, om målet är att få ihop så mycket bitcoin som möjligt.

- Priset ligger över 200 WMA: Gör ingenting

- Priset ligger under 200 WMA: köp (DCA)

200 WMA ligger i nuläget på cirka 27400 dollar.
Citera
2023-08-24, 20:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Följande algoritm tror jag kommer att vara en vinnare under kommande år, om målet är att få ihop så mycket bitcoin som möjligt.

- Priset ligger över 200 WMA: Gör ingenting

- Priset ligger under 200 WMA: köp (DCA)

200 WMA ligger i nuläget på cirka 27400 dollar.
Det var banne mig en avancerad "algoritm". Vad baserar du den på? Varför just 200? Gäller den alla investeringar eller bara bitcoin?
Citera
2023-08-24, 20:09
Avslutad
Citat:

Ja just det, Binance kollapsar snart. Håll i hatten och sälj allt.

Förmodad dipp ned under 10K. Med avancerad TA styr man skutan rätt i oroliga vatten.

Svaret på din fråga: köp lågt sälj högt (säger TA tvärtom så följer jag terrängen.)
Citera
2023-08-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det var banne mig en avancerad "algoritm". Vad baserar du den på? Varför just 200? Gäller den alla investeringar eller bara bitcoin?

Jag tror att priset hädanefter kommer att hamna under 200 WMA då och då under baisseperioderna.

Tidigare år hade inte denna algoritm fungerat, eftersom priset i stort sett aldrig befann sig under 200 WMA. Under ett antal år från och med i år tror jag att denna kommer att vara en lämplig algoritm att använda, vilken kommer att förhindra att man förivrar sig och köper onödigt dyrt under haussemarknaderna eller förtvivlar och låter bli att köpa billigt under baissemarknaderna.

Men det är förstås frivilligt. Du kan fortsätta att köpa övervärderade indexfonder i stället om du vill.

Edit. Att just 200 WMA är viktig för bitcoin har med fyrårscyklerna att göra. 200 veckor är ju ungefär fyra år.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-08-24 kl. 20:20.
Citera
2023-08-24, 20:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag tror att priset hädanefter kommer att hamna under 200 WMA då och då under baisseperioderna.

Tidigare år hade inte denna algoritm fungerat, eftersom priset i stort sett aldrig befann sig under 200 WMA. Under ett antal år från och med i år tror jag att denna kommer att vara en lämplig algoritm att använda, vilken kommer att förhindra att man förivrar sig och köper onödigt dyrt under haussemarknaderna eller förtvivlar och säljer för billigt under baissemarknaderna.

Men det är förstås frivilligt. Du kan fortsätta att köpa övervärderade indexfonder i stället om du vill.
Du säger "tror" flera gånger och jag frågade just varför du "tror" detta. Det är överlag väldigt mycket tro och ingen substans i bitcoin-analyser och köp.
Citera
2023-08-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du säger "tror" flera gånger och jag frågade just varför du "tror" detta. Det är överlag väldigt mycket tro och ingen substans i bitcoin-analyser och köp.

Läs några gånger till så kanske du förstår lite mer av hur jag tänker.
Citera
2023-08-24, 20:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Läs några gånger till så kanske du förstår lite mer av hur jag tänker.
Tack, men det fanns ingen substans överhuvudtaget förutom din tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in