2023-08-23, 16:54
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Hvor kommer informasjonen om at det ikke var umiddelbart så åpenbart at han var drept/skutt fra?

Tankegods for å drive en meningsutveksling fremover. Det er ikke en påstand, kun teori.
Citera
2023-08-23, 16:58
Medlem
Den røverhistorien ang forsikringssvindelen han forteller om i podkasten er jo særdeles lite troverdig. "Ble påtent ved en misforståelse" Haha, dette er vrøvl, det er vært fall helt sikkert.

Ellers er jo dette ett eksempel på hvor ubrukelig Norsk politi er.. Henlagte saker, som åpenbart skulle vært oppklart. Hva med de to mennene som sprayet han.. Vil tro de har litt dårlig natte søvn om dagen.

Hvorfor ble ingen dømt for forsikringssvindelen.. Mye rart her.. Får nesten ett inntrykk av att avdøde var dårlig likt av politiet. I slike tilfeller gir de litt mer faen.
Citera
2023-08-23, 17:02
Medlem
Jeg tror det er flere ting som har foregått her. Et miljø står for det enkle og uprofesjonelle delen av det han har opplevd.

Feks:
Miljø 1: Forsøk på forsikringssvindel med noen shady kompiser som gikk dårlig og han tysta på de da Kripos ble involvert. De har tagget tyster-jonas over alt i byen som noen småkids og driver denne småtrakasseringa.

Miljø 2: Noen mer organiserte og profesjonelle Jonas rota seg borti. Enten via et fraktoppdrag av noe eller annet som gikk skeis og Jonas skylder mye penger. De står bak drapet.

Det er så mye motsigende handligsmønstere og ting som gjør at jeg føler at ikke alt er samme folk.
Citera
2023-08-23, 17:03
Medlem
drsniffers avatar
Hvordan er saksforløpet ved erstatning ved leasing egentlig?

Det er vel leasing-selskapet som er forsikringstaker og videreformidler kostnaden normalt?

Forsikringsutbetaling må vel i så fall gjelde tapt inntekt og merkostnader knyttet til nedetid i næringsforhold?

Eneste jeg kan tenke meg er at en kanskje kan komme ut av en kostbar avtale på et objekt som ikke er i arbeid?
Citera
2023-08-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Den røverhistorien ang forsikringssvindelen han forteller om i podkasten er jo særdeles lite troverdig. "Ble påtent ved en misforståelse" Haha, dette er vrøvl, det er vært fall helt sikkert.

Ellers er jo dette ett eksempel på hvor ubrukelig Norsk politi er.. Henlagte saker, som åpenbart skulle vært oppklart. Hva med de to mennene som sprayet han.. Vil tro de har litt dårlig natte søvn om dagen.

Hvorfor ble ingen dømt for forsikringssvindelen.. Mye rart her.. Får nesten ett inntrykk av att avdøde var dårlig likt av politiet. I slike tilfeller gir de litt mer faen.

Politiet har åpenbart sviktet Jonas i denne saken.

Nå står det i vg at de vurderer sikkerheten til andre personer fortløpende

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9zQnpr/politiet-om-drapet-paa-jonas-aarseth-henriksen-30-vurderer-sikkerhetstiltak-rundt-andre-personer
Citera
2023-08-23, 17:19
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Politiet har åpenbart sviktet Jonas i denne saken.

Nå står det i vg at de vurderer sikkerheten til andre personer fortløpende

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9zQnpr/politiet-om-drapet-paa-jonas-aarseth-henriksen-30-vurderer-sikkerhetstiltak-rundt-andre-personer

«»
– Kolleger og andre rundt Jonas har også blitt utsatt for trakassering. Har dere sett på disse sakene under ett? Har de hatt en kontakt i politiet?
«»

Trusselbildet utvikler seg raskt tydeligvis. Både personer knyttet til JAH via næring og privat er etter sigende blitt trakassert.

Det er nytt for meg og jeg lurer på om disse sakene også har blitt politianmeldt før eller om det har kommet frem i etterkant…
Citera
2023-08-23, 17:24
Medlem
JAH har til sin kompis sagt han med 99% sikkerhet vet hvem som står bak, da har han nok gitt disse opplysningene til kompisen også eller politiet. Enten så har han ikke "tystet" til politiet siden ingen er pågrepet eller så har GM gjemt seg godt.
Citera
2023-08-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
JAH har til sin kompis sagt han med 99% sikkerhet vet hvem som står bak, da har han nok gitt disse opplysningene til kompisen også eller politiet. Enten så har han ikke "tystet" til politiet siden ingen er pågrepet eller så har GM gjemt seg godt.

Eller så vet de hvem det er men samler bevis om et evt motiv før de går til pågripelse
Citera
2023-08-23, 17:47
Medlem
geir44s avatar
Det er i allefall ved Veerntjern åstedet er. Utifra formen på vannet.

NORD
6720025.18
ØST
233338.63
Citera
2023-08-23, 17:50
Medlem
Citat:
Eller så vet de hvem det er men samler bevis om et evt motiv før de går til pågripelse
det kan også tenkes, men nå leste jeg "Jonas Aarseth Henriksen ville ikke fortelle hvor han bodde, selv til venner." Det er jo merkelig, noen må han betrodd seg til, kjæresten f.eks. Sikkert greit for henne å vite hvem hun skal se opp for, og hva med andre som også var utsatt for trakassering, de burde jo også vite om det var et trusselbilde mot flere og JAH visste hvem det er
Citera
2023-08-23, 17:53
Medlem
Citat:

Ja, disse er også mest sannsynlig under komunikasjonskontroll og spaning for å se hvem som kontakter hvem osv.
Citera
2023-08-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg tror det er flere ting som har foregått her. Et miljø står for det enkle og uprofesjonelle delen av det han har opplevd.

Feks:
Miljø 1: Forsøk på forsikringssvindel med noen shady kompiser som gikk dårlig og han tysta på de da Kripos ble involvert. De har tagget tyster-jonas over alt i byen som noen småkids og driver denne småtrakasseringa.

Miljø 2: Noen mer organiserte og profesjonelle Jonas rota seg borti. Enten via et fraktoppdrag av noe eller annet som gikk skeis og Jonas skylder mye penger. De står bak drapet.

Det er så mye motsigende handligsmønstere og ting som gjør at jeg føler at ikke alt er samme folk.

Her tror jeg du har ett poeng
Det kan ikke være de samme som har utført dette.. går fra å kaste stein på vinduer og noe maling på biler til å drepe han (på en tilsynelatende godt planlagt måte)

Disse som har drept han må enten selv være godt kjent i området, eller den som har bestilt drapet har gjort en grundig jobb med planlegging.
Er det tilfeldig at drapet har skjedd der, eller har vedkommende god kjennskap til akkurat dette området siden det skjedde der.

Om man bestiller en befaring til ett sted og ikke har oversikt på hvor hytteeier befinner seg kunne man jo risikere at eier plutselig er tilstede når man kommer dit eksempelvis.

Det er rart man tar risiko på slike momenter.
Alt virker godt planlagt og lite tilfeldig

Om J er skutt er det rart at politiet brukte så lang tid på å slå full drapsalarm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in