2023-08-23, 15:43
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Hur går det med kriget? Total nyhetstorka, vilket förmodligen innebär att det inte går så bra för Ukraina. Västmedia vill ju inte bidra till att stärka den ryska moralen och försämra den Ukrainska...
Det enda man kan läsa om är Putins eventuella problem på hemmaplan, med konflikter med generaler och opposition i landet. Ukrainas drönarattacker mot Moskva, hur går det där?
Prova google.
Citera
2023-08-23, 15:44
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ryssarna var ju före Indien!

Vissligen en hårdare landning😂😂😂

Nja, 1966 lyckades de (Sovjet) med en mjuk landning. Ska bara nå samma tekniska nivå som Sovjet hade för 57 år sedan. Men tyvärr var inte ens Sovjet lika korrupt som Ryssland är idag, var mindre risk att någon hade sålt bränslet till bromsraketen på den tiden.
Citera
2023-08-23, 15:46
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ganska anmärkningsvärda nyheter va?
Erdogan ger Putin långfingret - annekteringen av Krim är bullshit
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1694337014940758067
Bra!

Kan det vara så att Erdogan vet att Putin är på väg bort?
Citera
2023-08-23, 15:48
Medlem
leachs avatar
Snygg lobb med Saint Javelin.

⚡️🇺🇦Ukrainian soldiers from the Svoboda battalion of the National Guard of Ukraine destroyed a 🇷🇺Russian tank at night using the 🇺🇸American FGM-148 Javelin ATGM
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1694344710435872833
Citera
2023-08-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Härligt. Tre kristna nationer, en hinduisk och en kommunistisk.
"Kumbaya" kan skorra litet falsk

Ja, och de tre kristna länderna står för ca 1/8 av det totala invånarantalet i de fem länderna. Var det inte en multipolär värld som värnade kristna och västerländska värden som du förespråkade?
Citera
2023-08-23, 15:55
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, och de tre kristna länderna står för ca 1/8 av det totala invånarantalet i de fem länderna. Var det inte en multipolär värld som värnade kristna och västerländska värden som du förespråkade?

Kan jag inte erinra mig, även om tanken är intressant och utmanande.
Men det blir nog OT att utveckla min syn på den frågan. Någon annan gång..
Citera
2023-08-23, 15:59
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Nog för att krig är ett helvete där övergrepp ofta förekommer på båda sidor, men att överhuvudtaget heja på en sida som istället för att rikta in sig på militära mål uttalat vill jävlas med oskydliga civila är för mig helt obegripligt.

Vad bättre ställe att mötas på än Flashback forum?

Med det sagt, jag har noterat både ett eller annat karaktärsfel hos dom som hyllar Putin. Jag är nog inte rätt tjomme att hjälpa dom överkomma dessa karaktärsfel, men om man belyser saken. Låter folk tala fritt. Vilket i det här fallet är den totala motsatsen till att leva i Ryssland för där får man inte tala fritt. Så kanske man kan locka dessa personer ur deras villfarelser.

Lite synd bara att det ska ta en sådan lång tid. Jag har häckat på det här forumet sedan år 2002 och för varje dag jag loggar in, får skriva det jag tycker, desto bättre blir jag som människa. Vad gäller dagens ryssar? Det går i fel riktning och jag önskade att jag visste hur man kunde ändra på den vägen.
Citera
2023-08-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Bra!

Kan det vara så att Erdogan vet att Putin är på väg bort?

Tror han är lite pissed för deras bordning av Turkiska fartyget.
Citera
2023-08-23, 16:09
Bannlyst
Lavrov blev totalt förnedrad när han kom till BRICS - fy fan han fick stå bland dansande hotten-tottar dvs. halvnakna negrer och skämmas

https://news.sky.com/video/brics-summit-russia-foreign-minister-sergei-lavrov-greeted-by-traditional-dancers-in-johannesburg-12 945194
Citera
2023-08-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det beror nog på vad man menar med "domedag". Tillräckligt mycket infrastruktur kommer att bombas bort av kärnvapen för att livet inte kommer att vara sig likt efteråt.

Mänga kommer nog att dö av svält efter ett kärnvapenkrig eftersom man inte kan skaffa mat.
Nja, matproduktionen kommer nog bara vara ett smärre problem där är ett konventionellt krig ett större problem. Det som kommer vara mest problematiskt är kaoset förstörelsen av de större städerna kommer skapa, det är där strukturerna för våran ekonomi sitter och en stor del av intelligentian. Det kommer vara övergående eftersom struktur går att återuppbygga och nya förmågor kommer ta över efter de som går åt i en katastrof. Landsbygden däremot där den mesta produktionen sker kommer dock vara rätt oskadd, så många kärnvapen så att de skulle drabbas finns inte längre
Citera
2023-08-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Nja, matproduktionen kommer nog bara vara ett smärre problem där är ett konventionellt krig ett större problem. Det som kommer vara mest problematiskt är kaoset förstörelsen av de större städerna kommer skapa, det är där strukturerna för våran ekonomi sitter och en stor del av intelligentian. Det kommer vara övergående eftersom struktur går att återuppbygga och nya förmågor kommer ta över efter de som går åt i en katastrof. Landsbygden däremot där den mesta produktionen sker kommer dock vara rätt oskadd, så många kärnvapen så att de skulle drabbas finns inte längre
Jag tänker kanske mer på matdistrubitionen med sin kedjor av transportslag. Men visst ingen är gladare än jag om jag har fel.
Citera
2023-08-23, 16:14
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Tror han är lite pissed för deras bordning av Turkiska fartyget.
Ja det lär inte förbättrat ryssens relation till Turkiet!

Hoppas på ett mer fysiskt svar från Turkiet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in