2023-08-23, 15:31
  #377977
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.svtplay.se/klipp/eJy2D32/kriget-i-ukraina-se-ukrainas-hyllningsfilm-till-sverige?position=2&id=eJy2D32

Ukraina släpper 1 minut klipp dedikerad till Sverige där de tackar oss för vårt stöd
Fast skickade vi Carl Gustav? Mindes det som att vi skickade m/86 ("AT4" även om vår version diffar lite) och att Kanada och något land till skickade CG.

Kul att stridsfordonen skickades med "Green cargo", det blev ju lite humor över det hela...
__________________
Senast redigerad av kiboko 2023-08-23 kl. 15:39.
Citera
2023-08-23, 15:35
  #377978
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Titta när BRICS-ledarna tar i hand och sjunger kumbaya:
https://twitter.com/NOELreports/status/1694288049276965253
Jag håller med om att vi bör vara mkt oroliga

Härligt. Tre kristna nationer, en hinduisk och en kommunistisk.
"Kumbaya" kan skorra litet falsk
Citera
2023-08-23, 15:36
  #377979
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Härligt. Tre kristna nationer, en hinduisk och en kommunistisk.
"Kumbaya" kan skorra litet falsk
We shall over come, bättre? Fick du lite orgasm nu?
Citera
2023-08-23, 15:37
  #377980
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För några timmar sen blastade UAF ett stort missilkomplex nere på Krym. Uppges vara ett S400, finns satellitbilder också.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1694300961198473609

Intressant också att en drönare kan flyga så ostört och filma alltihop.
Det verkar ju som ryssen har rejäla problem med sitt LV!

Kan man dessutom skicka drönare 70 mil till Moskva så verkar systemen med radar och andra sensorer helt värdelösa.
Citera
2023-08-23, 15:38
  #377981
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
We shall over come, bättre? Fick du lite orgasm nu?

Ett citat av Lao-tsi skulle kunna få kinesen med på den andliga våglängden
-
Citera
2023-08-23, 15:39
  #377982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Måste ha varit Sveriges hittills i historien dyraste "tackkort". Ville inte Tiggarkungen ha våra JAS också?

Proxykrigarna i Kiev har tagit åt sig lite av kritiken från Ben Wallace om att UK inte är ett "Amazon för vapen", men i slutändan vet Kiev att det är bara framgångar på slagfältet som räknas. Och de har som som alla vet uteblivit...


Jag är så glad att mina skattepengar är med och bidrar till detta. Dom gör ett tufft jobb och offrar allt för alla andras frihet.
Sen är det skönt att du också betalar kalaset.
Citera
2023-08-23, 15:39
  #377983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Måste ha varit Sveriges hittills i historien dyraste "tackkort". Ville inte Tiggarkungen ha våra JAS också?

Proxykrigarna i Kiev har tagit åt sig lite av kritiken från Ben Wallace om att UK inte är ett "Amazon för vapen", men i slutändan vet Kiev att det är bara framgångar på slagfältet som räknas. Och de har som som alla vet uteblivit...

Du tycker inte att det föreligger någon form av motsattsförhållande mellan att vara ombudskrigare och behöva tigga vapen till kriget?
Citera
2023-08-23, 15:41
  #377984
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Tror du inte de är nöjda att vara fyra? Dvs efter USA, Kina och Indien.

Är ju bättre än vad de ligger till militärt....
Ryssarna var ju före Indien!

Vissligen en hårdare landning😂😂😂
Citera
2023-08-23, 15:41
  #377985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ganska anmärkningsvärda nyheter va?
Erdogan ger Putin långfingret - annekteringen av Krim är bullshit
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1694337014940758067
Nja, jag tror inte det är så anmärkningsvärt. Erdogan vet varåt det lutar eftersom han har tillgång till NATOS underrättelser. Åtminstone delvis.
Citera
2023-08-23, 15:42
  #377986
Medlem
Hur går det med kriget? Total nyhetstorka, vilket förmodligen innebär att det inte går så bra för Ukraina. Västmedia vill ju inte bidra till att stärka den ryska moralen och försämra den Ukrainska...
Det enda man kan läsa om är Putins eventuella problem på hemmaplan, med konflikter med generaler och opposition i landet. Ukrainas drönarattacker mot Moskva, hur går det där?
Citera
2023-08-23, 15:43
  #377987
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nja, jag tror inte det är så anmärkningsvärt. Erdogan vet varåt det lutar eftersom han har tillgång till NATOS underrättelser. Åtminstone delvis.
Vilket - om det är sant - ju också är anmärkningsvärt
Citera
2023-08-23, 15:43
  #377988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Fast skickade vi Carl Gustav? Mindes det som att vi skickade m/86 ("AT4" även om vår version diffar lite) och att Kanada och något land till skickade CG.

Kul att stridsfordonen skickades med "Green cargo", det blev ju lite humor över det hela...

Ja carl Gustav är nere, har sett den ett antal gånger på klipp och dom är stolta över "Kungen" där nere han vänder på mer än bara blad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in