2023-08-23, 14:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu kom du väl ändå snett. De var tvärtom världens bästa bilförare enligt mig. Medans du och anomalign tycker att de som körde säkrast i Formel-1 var "bästa bilförare". Med er måttstock hade min mamma varit en utmärkt Formel-1-förare. Hon hade aldrig krockat.
Det var du som sa att Ronnie, Ayrton och andra förolyckade F1-förare var de sämsta bilförarna.
Citera
2023-08-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om det vore så självklart att det resulterar i bättre arbete varför används det inte inom militären, där resultaten handlar om liv och död?

Du använder samma luddiga språk och ostyrkta antaganden som i artikeln. "bör ge högre resultat" "resulterar självklart i bättre arbete".

Sedan ställer du upp ett falskt val mellan att antingen få folk att må bra eller att vara en slavdrivare.

Är man för hård så presterar folk sämre eller säger upp sig, och är man för snäll så presterar folk också sämre, men det är inte lika sannolikt att de slutar, de hänger kvar och kommer undan med att vara oproduktiva.

Många chefer nuförtiden är som förskolelärare för vuxna, allting är "jättebra jobbat" även när det inte är det. De är rädda för att ge konstruktiv kritik och fokuserar istället på uppmuntran.

Sedan görs en studie där man mäter hur mycket uppmuntran och engagemang kvinnliga chefer ger jämfört med manliga chefer, finner en skillnad i 6% på denna meningslösa faktor och sätter rubriken "Study finds women are better bosses than men".

Idiotiskt.

Jag skiter i artikeln och studien, jag citerade dig och ditt dravel.
Citera
2023-08-23, 14:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det var du som sa att Ronnie, Ayrton och andra förolyckade F1-förare var de sämsta bilförarna.
Jag har aldrig nämnt dem, du som gjorde det. Men eftersom namnen är uppe så är de två av världens bästa bilförare. Finns inte en kvinna i närheten av deras kompetens att köra bil.

Kanske att du kopplar mitt ord "riskbenägen" till något negativt? Tvärtom. Det är riskbenägna som blir bäst på något. Fega kommer aldrig någonstans.
Citera
2023-08-23, 15:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Män kör ihjäl sig själva och andra oftare vilket tyder på att män är lite sämre än kvinnor på att kontrollera sina fordon.
Svaret på Trollpelles långa inlägg (#9932) om störningsfaktorer skickade jag den 2 augusti. Men han nöjer sig inte med det utan vill till varje pris ha ”bevis” på att män kör bättre än kvinnor i trafiken. Snabbast med andra ord, men så fungerar det inte i den dagliga trafiken där alla trafikanter måste visa hänsyn till varandra och inte leka rallyförare i barntäta bostadsområden.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något? Trollpelles inlägg

(FB) Är kvinnor bättre än män på något? Mitt svar

En bra bilförare i trafiken
• planerar körningen i tid och gör inga ogenomtänkta beslut,
• gör rätt riskbedömningar av trafiken i ens närmaste omgivning,
• upptäcker eventuella faror,
• kör mjukare och mer ekonomiskt,
• överskattar inte sin körförmåga,
• anpassar hastigheten efter väglaget, vädret, trafiktätheten och omgivningen,
• agerar inte impulsivt och aggressivt bakom ratten.

Slutsatsen är att gruppen kvinnor är bättre bilförare i trafiken än gruppen män. I min mer vidsynta värld får man en himmelsk guldkant hos sankte Per efter att ha presterat maximalt i snabbast bilkörning.

Förresten vad gäller Formel 1-förare så är andelen kvinnor snäppet mindre än 0,3 %. Dessutom år dataunderlaget för litet, bara 20-25 varav 0-1 kvinnor som tävlar i denna motorsport. Så man kan därför inte dra slutsatsen att män är bäst i Formel-1. Dessutom är det en extremt dyr sport. Bara ratten går loss på runt 500 000 kronor.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något? om mäns överrepresentation i Formel-1.
Citera
2023-08-23, 16:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag har aldrig nämnt dem, du som gjorde det. Men eftersom namnen är uppe så är de två av världens bästa bilförare. Finns inte en kvinna i närheten av deras kompetens att köra bil.

Kanske att du kopplar mitt ord "riskbenägen" till något negativt? Tvärtom. Det är riskbenägna som blir bäst på något. Fega kommer aldrig någonstans.
Var! De dog ju efter att ha förlorat kontrollen över sin racerbil. Idag är de världens sämsta bilförare för de kör inte alls.
Citera
2023-08-23, 16:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Var! De dog ju efter att ha förlorat kontrollen över sin racerbil. Idag är de världens sämsta bilförare för de kör inte alls.
Den som känner till hur de dog vet att Ronnie blev påkörd i Italien och Sennas bil flög in i en betongvägg efter sannolikt bilfel. Ofattbart hur lätt du tar på deras död, de sörjdes av miljoner gråtande människor och i min klass grät barnen när Ronnie dog. IQ noll på dig.

När jag tänker efter är samtliga dina inlägg totalt känslolösa och psykopatiska.
Citera
2023-08-23, 16:42
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Den som känner till hur de dog vet att Ronnie blev påkörd i Italien och Sennas bil flög in i en betongvägg efter sannolikt bilfel. Ofattbart hur lätt du tar på deras död, de sörjdes av miljoner gråtande människor och i min klass grät barnen när Ronnie dog. IQ noll på dig.

När jag tänker efter är samtliga dina inlägg totalt känslolösa och psykopatiska.
Jag ironiserar över ditt psykopatiska och känslokalla skitsnack om att alla män är bäst på allt, alla kvinnor är sämst på allt, allt manligt är bäst, allt kvinnligt är sämst och att Sverige mår bäst utan kvinnlig rösträtt.

Jag gav dig en läxa för att se din reaktion.
Citera
2023-08-23, 16:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag ironiserar över ditt psykopatiska och känslokalla skitsnack om att alla män är bäst på allt, alla kvinnor är sämst på allt, allt manligt är bäst, allt kvinnligt är sämst och att Sverige mår bäst utan kvinnlig rösträtt.

Jag gav dig en läxa för att se din reaktion.
Så du använder FB för att ge andra läxor. OK.
Citera
2023-08-23, 17:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du och din jävla dubbelmoral. Så du vägrar att låta män få vara bättre på saker pga. biologi men har inga problem att låta kvinnor vara bättre på saker pga. biologi? Din logiska inkonsekvens är patetisk.

Förklaring till varför kvinnor kan tänkas vara vigare än män (biologisk/fysisk förklaring):

https://havenyogameditation.com.au/why-men-less-flexible-than-women/#:~:text=Oestrogen%20receptors%20are%20known%20to, different%20between%20women%20and%20men.

Du kör ju med dubbla måttstockar hela tiden.
Min lista handlar faktiskt om förmågor/aktiviteter/”grenar” där gruppen kvinnor är bättre än gruppen män. Inte omvänt. Om du hade bläddrat lite högre upp i den här tråden så ser du att jag också gjort en lista över vad gruppen män är bättre på än gruppen kvinnor.

T ex: (FB) Är kvinnor bättre än män på något? (inlägg) #4225

Det finns dock stora individuella variationer inom gruppen, vilket innebär att många män kan vara bättre än många kvinnor inom bland annat vighet och läsning. Till exempel om de börjar träna i mycket tidig ålder, t ex genom att gå i brygga, så kan de bli vigare än kvinnor. Tusentals timmar av träning i flera år krävs för att bygga upp sin vighet. Enbart biologi är inte tillräcklig. De som aldrig tränar sin vighet blir stela som pinnar i vuxen ålder.

Om alla pojkar uppmuntras av sina föräldrar att ägna sig åt vighetssporter från ettårsåldern som att dansa balett, hjula och gå ner i brygga, då kommer fler av dem att bli vigare än flickor. Förutsättningen är givetvis en medfödd talang för vighet. Har man föräldrar som båda är viga cirkusartister ökar sannolikheten att man själv kan utvecklas till en fenomenal akrobat.

Sätt igång att börja med yoga och bli vigare. Både kroppsligt och intellektuellt. Stick iväg nu och sätt dig i en lotusställning och meditera bort dina misogyna åsikter om kvinnor. Det är hälsosamt för psyket.
Citera
2023-08-23, 17:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det har 0 betydelse om kvinnor är underrepresenterade. Det är fortfarande ett korrekt uttalande att säga att de bästa schackspelarna vad vi vet är män.
Då kontrar jag med följande:

Det har 0 betydelse om män är underrepresenterade. Det är fortfarande ett korrekt uttalande att säga att de bästa dressyrryttarna vad vi vet är kvinnor.
Citera
2023-08-23, 17:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Google rankade den som nummer Ett bland motioner så jag tog den, men visst tittade jag inte på datum.

Hur är det när du parkerar, brukar du undvika funktionsnedsättningsplatser (handikapparkering)?

Hur är det med restauranger som har en ramp, är de funktionsnedsättningsanpassade (handikappanpassad)?
Man använder inte termen handikapp om människor, utan det är mer en term som används i andra sammanhang, t ex handikapparkering, handikapptillstånd, handikappvänlig och handikappanpassning. Förresten! Den som designade ISA rullstolssymbolen 1968 var en kvinnlig designstudent från Danmark.

Citat:
Hur är det med Försäkringskassans handikappersättning? Nedlåtande?
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/funktionsnedsattning/handikappersattning
Det heter numera merkostnadsersättning.
Citera
2023-08-23, 17:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det heter numera merkostnadsersättning.
Jag länkade Försäkringskassans egen hemsida, men du kan säkert ringa dem och förklara hur de skymfar de handikappade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in