2023-08-23, 13:56
  #377953
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det cirkulerar rykten på Telegram att en rysk helikopter har landat på mark som kontrolleras av UAF. Ryska källor påstår att den har flugit fel haha. UAF verkar inte ha uttalat sig om saken än dock. Får se vad det blir av detta??

https://t.me/operativnoZSU/111266

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1694312818697195561
Dom insåg misstaget och försökte dra därifrån. Det misslyckades och alla utom befälet blev dödade sägs det...
Citera
2023-08-23, 13:59
  #377954
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.svtplay.se/klipp/eJy2D32/kriget-i-ukraina-se-ukrainas-hyllningsfilm-till-sverige?position=2&id=eJy2D32
Ukraina släpper 1 minut klipp dedikerad till Sverige där de tackar oss för vårt stöd

Kul, bra video.
Citera
2023-08-23, 14:03
  #377955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kul, bra video.

Vet att det är cheezy men lite stolt blir man allt. Ukraina tar sig tid att snickra ihop lite positiv propaganda.
Citera
2023-08-23, 14:03
  #377956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina borde ha låtit bli att skicka nazister till Donbas och startat ett inbördeskrig efter statskuppen 2014. Man hade kunnat förhandlat bort problemet redan där och tagit Krim senare via FN. Men förhandla är inte råskinns bästa sida utan det är reptilhjärnos känslomässiga reflexer som gäller där så det blev krig mot de rysktalande i Donbas istället. Självklar överger inte Ryssland sitt folk i sitt historiska gamla land som Sovjet en gång överförde till vad som skulle kallas Ukrainska SSR. Ryssland försökte med Minskavtalet men det vägrade ju Kiev att genomföra och det var inte heller meningen enlig Merkel utan man skulle rusta för krig med Ryssland istället. zzZ ... elenskyj.

Vilka "nazister" avses? Är det nazisterna i wagner gruppen du tänker på? Dom "skickades" av din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, inte av Ukraina.

Vidare har någon "statskupp" inte ägt rum i Ukraina, men om vi, för diskussionens skull, låtsas att så vore fallet så vore det likförbannat en intern angelägenhet för landet och icke något som på något sätt berättigar den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och anfallskrig.

Då du synes ha "missförstått" historien följer här en kort sammanfattning:

"In November 2013, a series of events started that led to his ousting as president. Amid pressure from Russia, Yanukovych suddenly changed his mind and rejected a pending association agreement with the EU, instead choosing to pursue closer ties with Russia and a Russian loan bailout. This sparked large protests by supporters of European integration, who occupied Kyiv's Independence Square and held rallies throughout Ukraine, in a wave of civil unrest dubbed the "Euromaidan". In January 2014, this developed into deadly clashes in Kyiv between protesters and Berkut special riot police. There was severe violence in Kyiv on 18–20 February, when police snipers fired on protesters, killing almost 100. On 21 February, Yanukovych and the parliamentary opposition signed an agreement to bring about an interim unity government, constitutional reforms and early elections. Later that day, however, he secretly fled the capital for Kharkiv, claiming his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in Russia. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."

Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?

"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

Vidare, om det är "nazister" som är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Den numera avpolleterade oligarken yevgeny prigozhin har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/

"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-08-23, 14:06
  #377957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Kinas och andra länder utanför väst ståndpunkt vad det gäller konflikten i Ukraina är ju glasklar.

Foreign Ministry Spokesperson Wang Wenbin’s Regular Press Conference on May 18, 2023
https://www.fmprc.gov.cn/eng/xwfw_665399/s2510_665401/2511_665403/202305/t20230518_11079616.html'

Wang Wenbin: China’s position on the Ukraine issue is consistent and clear. Ukraine should not become the frontier in major power confrontation. Under current circumstances, all sides need to remain calm, exercise restraint, and avoid taking any action that might further escalate or complicate the crisis. Efforts should be made to build a balanced, effective and durable European security architecture through dialogue and consultation and find a solution that is truly conducive to lasting peace and security in Europe.

On European security, our position is also consistent and clear. To strengthen or even expand military groups is not a viable way to ensure the security of a region. One country’s security should not be achieved at the expense of the security of other countries. We hope that all parties will seek to achieve common, comprehensive, cooperative and sustainable security, and build a balanced, effective and durable security architecture through dialogue and consultation and on the basis of respecting each other’s legitimate security concerns, so as to realize peace and lasting security in Europe.


Det är diplomatiskt språk och något Wang Wenbin behärskar jämfört med Blinken, Borell eller Kuleba.

Måste jag översätta vad texten betyder?

Ja kamrat! "Kinas och andra länders ståndpunkt" vad gäller putains invasion, ockupation, annektering och anfallskrig mot Ukraina är "glasklar"!

"Andra länder" utgörs givetvis av putains sycophanter; vitryssland, nord korea, eritrea och syrien, som INTE röstade för att den psykotiske dvärgen i kreml genast skall upphöra med sitt anfallskrig mot Ukraina!

De 141 länder som röstade för räknas egentligen inte!

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152
Citera
2023-08-23, 14:11
  #377958
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.svtplay.se/klipp/eJy2D32/kriget-i-ukraina-se-ukrainas-hyllningsfilm-till-sverige?position=2&id=eJy2D32

Ukraina släpper 1 minut klipp dedikerad till Sverige där de tackar oss för vårt stöd

Måste ha varit Sveriges hittills i historien dyraste "tackkort". Ville inte Tiggarkungen ha våra JAS också?

Proxykrigarna i Kiev har tagit åt sig lite av kritiken från Ben Wallace om att UK inte är ett "Amazon för vapen", men i slutändan vet Kiev att det är bara framgångar på slagfältet som räknas. Och de har som som alla vet uteblivit...
Citera
2023-08-23, 14:14
  #377959
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Måste ha varit Sveriges hittills i historien dyraste "tackkort". Ville inte Tiggarkungen ha våra JAS också?

Proxykrigarna i Kiev har tagit åt sig lite av kritiken från Ben Wallace om att UK inte är ett "Amazon för vapen", men i slutändan vet Kiev att det är bara framgångar på slagfältet som räknas. Och de har som som alla vet uteblivit...
Vill du motivera ordvalet tiggarkung? Blir man en tiggarkung när man ber västländer om stöd mot en attack från mannen som bajsar i väskor?
Om Putin attackerade Sverige, hade du föredragit att vi lät bli att be om hjälp?
Citera
2023-08-23, 14:17
  #377960
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Måste ha varit Sveriges hittills i historien dyraste "tackkort". Ville inte Tiggarkungen ha våra JAS också?

Proxykrigarna i Kiev har tagit åt sig lite av kritiken från Ben Wallace om att UK inte är ett "Amazon för vapen", men i slutändan vet Kiev att det är bara framgångar på slagfältet som räknas. Och de har som som alla vet uteblivit...
Du verkar helt faktaresistent?

Vadå inga framgångar? Ukraina har återtagit över 50% av de områden som ryssen tog och tar mark varje dag. Skjuter bort flera hundra stridsvagnar, dubbelt så många artilleripjäser och ett tusental andra pansar och tankfordon i månaden.

Hur står det till med Kjertsbron förövrigt?

Inga fartyg har ju tillåtits passera under den på flera veckor.
Citera
2023-08-23, 14:19
  #377961
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Dom insåg misstaget och försökte dra därifrån. Det misslyckades och alla utom befälet blev dödade sägs det...
Ska vara en pilot som sympatiserar med Ukraina visst. Man får se vad som kommer fram senare idag då.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1694320921710895373
Citera
2023-08-23, 14:20
  #377962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Dom insåg misstaget och försökte dra därifrån. Det misslyckades och alla utom befälet blev dödade sägs det...

Låter orimligt att flyga så fel. Tror mer att de deserterade och inkasserade 500 000.
Citera
2023-08-23, 14:26
  #377963
Medlem
tr0llelitos avatar
Titta när BRICS-ledarna tar i hand och sjunger kumbaya:
https://twitter.com/NOELreports/status/1694288049276965253
Jag håller med om att vi bör vara mkt oroliga
Citera
2023-08-23, 14:26
  #377964
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ska vara en pilot som sympatiserar med Ukraina visst. Man får se vad som kommer fram senare idag då.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1694320921710895373
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Låter orimligt att flyga så fel. Tror mer att de deserterade och inkasserade 500 000.

Ok nu vet vi lite bättre om vad som hände. Dessa desertörer vet att de lever i ett skräckvälde och drog därifrån...

SECOND BEST ARMY IN THE WORLD......................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in