• 1
  • 2
2023-08-23, 01:58
Medlem
Silltunnas avatar
”Det var vid klockan 00.48 natten mot onsdagen som SOS Alarm larmades om en explosion på Wingårdsgatan. Räddningstjänst åkte till platsen tillsammans med ambulans och polis.

– Det har smällt vid en entrédörr till en trappuppgång, men vad det är vet jag inte, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen i region Väst, vid klockan 01.30. Han tillägger att ingen ska ha skadats fysiskt.”

Vad är detta nu då?
Citera
2023-08-23, 02:02
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
”Det var vid klockan 00.48 natten mot onsdagen som SOS Alarm larmades om en explosion på Wingårdsgatan. Räddningstjänst åkte till platsen tillsammans med ambulans och polis.

– Det har smällt vid en entrédörr till en trappuppgång, men vad det är vet jag inte, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen i region Väst, vid klockan 01.30. Han tillägger att ingen ska ha skadats fysiskt.”

Vad är detta nu då?
Jag gör ett försök att att rädda din trådstart.

"Larm om explosion i Kålltorp"
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rp-1.107946759
Citat:
Enligt inringare började det brinna i samband med explosionen.

– Det var de initiala uppgifterna vi fick, men en boende ska ha tagit fram en egen brandsläckare och släckt det lilla som utbröt, säger Patrik Hedlund, larm- och ledningsoperatör vid räddningstjänsten Storgöteborg.
Citat:
Platsen är i nuläget avspärrad. Nationella bombskyddet är på väg och tekniker är på plats.
Citera
2023-08-23, 02:07
Moderator
Parongatans avatar
Wingårdsgatan 12 är den aktuella adressen där något smällt.

Det står mer i den här tråden i en lokal grupp.

Antagligen någon som inte betalat för sitt pulver och därmed fått ovänner. Men, det är mina spekulationer.
Citera
2023-08-23, 02:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag gör ett försök att att rädda din trådstart.

"Larm om explosion i Kålltorp"
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rp-1.107946759

Det här är ett klassiskt exempel på svenska myndigheters relativiserande: "men en boende ska ha tagit fram en egen brandsläckare och släckt det lilla som utbröt".

"Det lilla som utbröt."
Citera
2023-08-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan

Antagligen någon som inte betalat för sitt pulver och därmed fått ovänner. Men, det är mina spekulationer.
på Wingårdsgatan 11 så ligger Taverna Sagapo (tidigare Skatan Bistro), som drivs av samma gäng som äger dom tre krogar som det small i tidigare i somras (9:ans Ölhall, Sejdeln och den i Kortedala). syns inte på bolagsuppgifterna, men så är det.

har ingen aning om det har ett sammanhang men det kan ju inte tänkas vara helt orimligt.
Citera
2023-08-23, 02:45
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
på Wingårdsgatan 11 så ligger Taverna Sagapo (tidigare Skatan Bistro), som drivs av samma gäng som äger dom tre krogar som det small i tidigare i somras (9:ans Ölhall, Sejdeln och den i Kortedala). syns inte på bolagsuppgifterna, men så är det.

har ingen aning om det har ett sammanhang men det kan ju inte tänkas vara helt orimligt.

Klart intressant information. Inte alls orimligt. Men vi får se vad som mer framkommer.
Citera
2023-08-23, 03:06
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:

Ironisk kuriosa är att det bor en person på den adressen med samma namn som han polischefen som tog livet av sig.
Citera
2023-08-23, 05:55
Medlem
nya uppgifter från GP:
Citat:
– Det har smällt vid en entrédörr till en trappuppgång, men vad det är vet jag inte, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen i region Väst, vid klockan 01.30. Han tillägger att ingen ska ha skadats fysiskt.

Enligt inringare började det brinna i samband med explosionen.

– Det var de initiala uppgifterna vi fick, men en boende ska ha tagit fram en egen brandsläckare och släckt det lilla som utbröt, säger Patrik Hedlund, larm- och ledningsoperatör vid räddningstjänsten Storgöteborg.

Platsen är i nuläget avspärrad. Nationella bombskyddet befinner sig på plats tillsammans med tekniker.

– Vi hör vittnen just nu, säger Johan Ljung.

Polisen har inlett en förundersökning om allmänfarlig ödeläggelse men ingen är i nuläget gripen.
- GP.se

det är Wingårdsgatan 12A det rör sig om. Bild från GP vs Google Maps (zooma in för att se portnumret).

Citat:
...klipp...

Men, det verkar som att det bor en 35-åring på adressen som finns med på Lexbase. Kanske är han intressant i nattens explosion, som måltavla.
jag ser ingen 35-åring skriven på adressen, däremot så är det två dolda träffar som man måste vara medlem på ratsit för att se. döljs i regel folk som är med i lexbase på ratsit eller vad är anledningen till att dom döljs?
Citera
2023-08-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
nya uppgifter från GP:

- GP.se

det är Wingårdsgatan 12A det rör sig om. Bild från GP vs Google Maps (zooma in för att se portnumret).

jag ser ingen 35-åring skriven på adressen, däremot så är det två dolda träffar som man måste vara medlem på ratsit för att se. döljs i regel folk som är med i lexbase på ratsit eller vad är anledningen till att dom döljs?

Jodå.

En Om*d Sarv*

* = i
Citera
2023-08-23, 07:26
Medlem
Drooids avatar
"23 augusti 07:00, Sammanfattning kväll och natt, Västra Götalands län"
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/
Citat:
00:48 Göteborg, Allmänfarlig ödeläggelse

Ett stort antal samtal kommer till SOS och polisen om en explosion vid en entrédörr till ett flerfamiljshus i Kålltorp. En mindre brand, som snabbt kan släckas, utbryter i samband med explosionen. Ingen person kommer till skada. Nationella bombskyddet kan konstatera att det rör sig om en hemmagjord bomb. En förundersökning gällande allmänfarlig ödeläggelse har inletts. Ingen är misstänkt eller gripen i nuläget. Under natten har vittnen hörts. Detta kommer fortsätta under dagen.
Citera
2023-08-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strimlaren123
Jodå.

En Om*d Sarv*

* = i
jag loggade in och då är dom två namnen inte dolda längre. någon som vet varför man måste vara inloggad för att se vissa på ratsit? vad är Om*d dömd för? i övrigt så bor han ihop med en M*ttias Sv*nström (25 år).
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
"23 augusti 07:00, Sammanfattning kväll och natt, Västra Götalands län"
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/
intressant! då var det inte en sodastream flaska som exploderat som något geni i facebookgruppen rapporterade! haha

det måste varit en jävla smäll för enligt uppgifter så hördes den hela vägen till Lunden som ligger ett par kilometer bort.
Senast redigerad av TjackRaise 2023-08-23 kl. 07:40.
Citera
2023-08-23, 07:38
Medlem
Vad är egentligen vitsen med att spränga en bomb i entren på ett hus? Om man vill döda någon så konfronterar man väl det tilltänkta offret? Vad handlar det om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in