2023-08-22, 21:05
Bannlyst
Denna (AN) har tidigare kritiserat att tågvärdarna på Stockholms lokaltrafik ska försvinna och ersättas med kameror - Ganska duktigt kritiserat- och även redan då filmat från förarhytt osv - Så MTR ser nog sin chans att bli av med personen ifråga - Nästa station: Arbetsförmedlingen - Observera avstånd mellan nuvarande arbetsgivare och karensdagar.
Citera
2023-08-22, 21:05
Medlem
En dylik arbetsplats är ingen lekstuga eller ställe för att jaga uppmärksamhet eller ventilera. Människor beter sig som små barn.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2023-08-22 kl. 21:08.
Citera
2023-08-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det en anledning att säga upp någon?

Var nere i en tunnelbana för många år sedan och då fast det inga restriktioner, var före mtr

Rent spontant tänker jag, att hon brutit mot deras policy och då är de väl anledning nog att sparka personen.

Men alla företag är ju medvetna om att deras anställda pillar med telefonerna på arbetstid annars är dom bra naiva.
Citera
2023-08-22, 21:07
Moderator
Neksnors avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2023-08-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Är man på jobbet så ligger mobilen i fickan.
Viktiga samtal okej

Dagens ungdom och del äldre kan inte släppa mobilen.
Har haft så många samtal (några varning till anställda)
Många timmar som går bort från arbetstid

Helt rätt att sparka, sånt skit kan du göra på fritiden

Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Oseriöst att använda TikTok på arbetsplatsen. Sjuk olämpligt innifrån förarens plats. Folk tror att det är lekstuga på arbetsplatsen och sitta med mobilen en jävla rättighet. Fantastiskt gjort av arbetsgivaren.
Nog för att jag tycker att samhället har blivit för mobilfixerat, men att avskeda någon på direkten för att man tog fram sin privata mobil känns ju oerhört magstarkt.
Jag minns i grundskolan. Om någon tog fram mobil på lektionstid så blev man tillsagd att genast stoppa undan den, men man blev liksom inte relegerad från skolan.

Det måste vara något mer, förmodligen att det råder strikt förbud mot att fotografera eller filma i det utrymme där hon gjorde detta.

Jag har själv gjort mig skyldig till att jag ibland skickat några privata SMS när jag suttit och väntat på kunder. Men kommer en kund har jag lagt ned telefonen och fokuserat på kunden.
Borde jag få sparken med avsked redan samma dag?
Citera
2023-08-22, 21:13
Avslutad
Jag var precis i hennes live och jag kan säga att någon dummare människa får man leta efter. Det skulle förvåna mig om de inte stämmer skiten ur henne. Dessutom har hon fått för sig att hon ska lajva nu under arbetstid och sitta och dricka vin på hennes balkong. Skulle jag få en sån arbetskollega då skulle jag säga upp mig på studs. Och det värsta att många i hennes kanal tycker att hon gör helt rätt. Fattar ingenting.
Citera
2023-08-22, 21:14
Medlem
marklyft100s avatar
Helt rätt.
Citera
2023-08-22, 21:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag citerade en del av ditt inlägg och länkade till originalinlägget, precis som vilken annan källa som helst.

Edit: Och nu ser jag problemet. Ja, det var ovanligt efterblivet av mig att citera dig som svar till dig

Här har du länk till hennes video om du fortfarande inte sett den: https://www.tiktok.com/@alidanorman/video/7268944887536536865
Haha... lätt hänt, jag tänkte det var nåt som blev lite knas där.

Det där är bara "hej, nu ska jag få sparken"-videon va? Som sagt, personligen tycker jag ju hela tiktok-grejen är hjärndöd, men är ganska säker på att de försöker rensa obekväma arbetare.

Det skulle inte förvåna mig om detta leder till ett uttalat förbud att filma MTR's miljöer.

Edit; såg nu att det var en annan video. Det kan fortfarande inte vara den avsedda, för det ska handla om hyttaktivering.
Citera
2023-08-22, 21:18
Bannlyst
Vad är det hon är ute efter? Att MTR ska säga ”okej det var fel av oss kom tillbaka på jobbet på torsdag” - För det lär ju inte bli lite skevt och ska hon då få fortsätta filma och babbla som vanligt som inget hade hänt?

Eller kommer det en ny TikTok-video med - ”Hörrni ! Så här ligger det till…MTR vill ha mig tillbaka meeen jag får inte filma på jobbet längre…jaaa jag vet..jättetråkigt!! Men iallafall nu har jag varit på Normal och handlat..” och sen ska det rulla på som vanligt?

Näää det är något som inte stämmer med henne…verkar inte förstå att hon har gjort fel.
Citera
2023-08-22, 21:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Om man filmar på sitt jobb på människor och delar så borde det vara avsked direkt. Inget snack.
Det kan man vara för eller emot, men borde betyder inte att det är förbjudet. Ditt resonemang är annars som en vänsterpartist; det borde vara gratis att åka kollektivt, så jag vägrar betala.
Citera
2023-08-22, 21:19
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Nog för att jag tycker att samhället har blivit för mobilfixerat, men att avskeda någon på direkten för att man tog fram sin privata mobil känns ju oerhört magstarkt.
Jag minns i grundskolan. Om någon tog fram mobil på lektionstid så blev man tillsagd att genast stoppa undan den, men man blev liksom inte relegerad från skolan.

Det måste vara något mer, förmodligen att det råder strikt förbud mot att fotografera eller filma i det utrymme där hon gjorde detta.

Jag har själv gjort mig skyldig till att jag ibland skickat några privata SMS när jag suttit och väntat på kunder. Men kommer en kund har jag lagt ned telefonen och fokuserat på kunden.
Borde jag få sparken med avsked redan samma dag?

Det borde vara hårdare tag redan i skolan uppenbarligen, annars hade inte tjockisen trott att det var ok att posta helt värdelöst sk "content" på TikTok under arbetstid. Det finns jobb ställer högre krav än ditt som det ser ut. Håller man på med TikTok och bygger upp en stor följarskara på arbetstid så är det jävligt snett också.
Citera
2023-08-22, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Vad är det hon är ute efter? Att MTR ska säga ”okej det var fel av oss kom tillbaka på jobbet på torsdag” - För det lär ju inte bli lite skevt och ska hon då få fortsätta filma och babbla som vanligt som inget hade hänt?

Eller kommer det en ny TikTok-video med - ”Hörrni ! Så här ligger det till…MTR vill ha mig tillbaka meeen jag får inte filma på jobbet längre…jaaa jag vet..jättetråkigt!! Men iallafall nu har jag varit på Normal och handlat..” och sen ska det rulla på som vanligt?

Näää det är något som inte stämmer med henne…verkar inte förstå att hon har gjort fel.

😂 Väldigt svårt att förstå vilken verklighet hon lever i. Hon ser inte ut som en blåst och naiv 16-åring heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in