Man ska väl inte filma sig själv på jobbet egentligen men man ska å andra sidan inte sparka folk utan att ge dem en chans att ändra sina vanor heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
rovmun
Är det en anledning att säga upp någon?
Var nere i en tunnelbana för många år sedan och då fast det inga restriktioner, var före mtr
Jag vet inte exakt hur MTRs regler kring att filma i hytterna ser ut men det känns inte som någon bra anledning att avskeda någon på stående fot. Ett påpekande och eventuellt en varning hade väl varit ett bättre första steg.
Framgår det om hon varnats tidigare? Har filmandet pågott länge eller är det något nytt?
Citat:
Ursprungligen postat av
12hoppihagen
Föreställer mig att hon antagligen hade betydligt viktigare saker och göra än å tiktok´a...
Dagens generation, uppför sig totalt efterblivet och grinar sen ut i Aftonbladet...
Kan förstå resonemanget och hålla med till viss del. Det är däremot inte ovanligt att järnvägspersonal filmar sig själv på jobbet. Finns massvis med filmer från t.ex lokförare som filmar sig själva när de kör tåg och liknande.
Har aldrig hört att någon fått sparken för det. Däremot vet jag att en del uppmanats att sluta med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DipsMedSlips
Citat från Aftonbladet som TS märkligt nog inte anger som källa:
Tolkar det som att den anställde kanske haft samröre med extremister? Oavsett så ska ju inte anställda syssla med TikTok på arbetstid, speciellt inte i ett högriskyrke som detta.
Samröre med extremister? Läser du inte in lite väl mycket nu? Hur skulle MTR känna till det?
Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Länk:
https://archive.ph/ZlaRA
MTR vill väl dels bli av med någon som snackar fackligt på Internet, dels svassa för politikerna, det är ju Kina och de står inte jättehögt i kurs hos NATO för tillfället, och dels få terrortramset prövat.
Man får hoppas att Seko lyckas mula till dem.
Ja, att bara sparka någon rakt av känns lite tveksamt. Förmodligen passar arbetsgivaren på att göra sig av med någon de velat bli av med länge.
Framgår det hur länge hon har "tik-tok:at"? Om hon hållit på en längre tid utan att arbetsgivaren påpekat det är det ju konstigt att det helt plötsligt blir ett problem.