2023-08-22, 19:50
Medlem
ValackObamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hade du tyckt det var lika "ledsamt att dom råkat ut" ifall dom frontat med en bil med tre barn i som dött också?

Kör man som en jävla idiot så vare sig råkar man ut för eller har otur när man smäller.
Då har man kört som en jävla idiot. Här är det bara tur att dom smällde med en lastbil, istället för en annan personbil.

Måste det finnas ett motsatsförhållande menar du? Märkligt resonemang OT-resonemang. Varför skulle jag tycka att det var mer eller mindre otur med det ena eller andra? Det hade varit mer tur om de inte smällde alls, näst efter att smälla med en sten, följt av ett träd. Mest ledsamt hade varit om de smällde in i en grupp flickscouter i tyll men det är ju inte vad saken handlar om.
Citera
2023-08-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Vad får dig att tro det? Snarare ytterst olyckliga omständigheter med kollegor som samåker.

Det var en så kallad trådstart.
Postad bara någon timma efter att händelsen inträffat och med mycket mer rykten som surrade omkring än fakta att läsa sig till.
Du kan inte vara främmande för det stora och ökande antalet bilister som väljer en mötande lastbil att ända sitt live emot...?

Någon timme senare har situationen klarnat något litet och jag postade detta:

Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Enig, knappast självmord.
Ungdomar är tyvärr en möjlighet det också, med full bil.

See? Det gäller att läsa hela tråden.

Jag vänder mig däremot emot ditt:
"ytterst olyckliga omständigheter".

Ett sådant uttryck kan man använda om ett träd ramlar omkull över bilen en vindstilla natt.
Här verkar det dock som om föraren själv lyckats radera ut ett helt arbetslag alldeles på egen hand genom att negligera det mest grundläggande i trafiken.
Det är enkelt att pinpointa de olyckliga omständigheterna: det var föraren av personbilen.

Vill man hårddra det hela kan man säga att det rent av var lyckliga omständigheter: ingen annan trafikant dog ihjäl sig.

Visst var det tursamt?
Citera
2023-08-22, 19:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Kör man inte extra försiktigt när man har passagerare med sig? Hur kunde detta hända?

Detta var väl en grupp som pendlar Falköping - Götene tur och retur varje dag, och har gjort så ett bra tag. Då lär nog känslan av att "köra extra försiktigt med passagerare med sig" försvinna.

R.I.P, verkligen en tragisk händelse.
Citera
2023-08-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Läste någonstans att det inte finns någon misstänkt för eventuellt brott. Hittar det inte nu. Men det borde betyda att lastbilschaffisen inte gjort fel.

Men jag undrar ändå. Hur har lastbilen med släp hamnat i diket på vänster sida av vägen? Jag får inte det att gå ihop.

Om någon tvekar på höjden av lågor. Jag har personligen sett en MC brinna där lågorna gick upp över taket på ett tvåvåningshus där takhöjden inomhus var tre meter.

Tragiskt hur som och beklagar sorgen till alla drabbade.

Lastbilen har gått ner i diket på höger sida av vägen, framgår mycket tydligt i bilder från media.
Citera
2023-08-22, 19:58
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har du någonsin hört talas om en frontalkrock med 5 (!) döda utan att det är förstasidestoff i några dagar.

Bara i din rasist-skalle så är det irriterande att det visas upp att invandrare (och till och med somalier!) faktiskt jobbar de också.
Om det var 5 somalier i bilen, så är det nog de som är rasisterna.

Frågan som dyker upp i mitt huvud, hur tar somalierna detta att de är så överrepresterade i all dödsstatistik?

Tror ju inte att du kan hitta något fel alls än på vita män, som den skitkastare du är, men kanske att någon, som tex de själva, börjat ta in att de dör väldigt ofta i olyckor och våld. Något som de själva kanske skall jobba på. Eller är det rasisternas(och läs svenskars) fel att de krockade och så går vi vidare?
Citera
2023-08-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MayansMC
Skadorna på kroppen kanske?? Tänk för fan till lite🙄

Nu var det ju som så att en skribent skrev att alla var svenskar punkt.
Frågan var ju hur skribenten visste det när skadorna på kropparna var så kraftiga att polisen inte kunde identifiera dessa på ett lätt sätt,men skribenten hen visste säkert.
Citera
2023-08-22, 20:04
Medlem
Raktinyllets avatar
Stackars lastbilschauffören som troligtvis är traumatiserad för livet.
Citera
2023-08-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Om det var 5 somalier i bilen, så är det nog de som är rasisterna.

Frågan som dyker upp i mitt huvud, hur tar somalierna detta att de är så överrepresterade i all dödsstatistik?

Tror ju inte att du kan hitta något fel alls än på vita män, som den skitkastare du är, men kanske att någon, som tex de själva, börjat ta in att de dör väldigt ofta i olyckor och våld. Något som de själva kanske skall jobba på. Eller är det rasisternas(och läs svenskars) fel att de krockade och så går vi vidare?

Jag har sett dina tidigare inlägg och vet vad du går för. Detta handlar inte om "vita män", självklart är det inte "rasisternas (och läs svenskars) fel". Hur kan du överhuvudtaget skriva något så idotiskt skruvat.

Det vi kan konstatera är att det skett en fruktansvärd dödsolycka på länsväg 184 mellan Skara och Falköping och 5 män som samåkte på väg hem från arbetet dödades. Det handlar det om, inte "vita män". Skärpning!
Citera
2023-08-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Låter som ett initietat vitnessmål, känner du någon som känner någon som satt i kön och blev omkörd?
min släkting känner en som är bekant med lastbilschaffisen.
Citera
2023-08-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Statistiskt så är det långtradarsluskens fel. De orsakar de flesta dödsolyckor vi har på vägarna. De är ofokuserade, porrsurfar, onanerar och käkar snabbmat samtidigt som de fraktar tonvis med gods. Klart det smäller. OCh de själva känner ju sig säkra 3 meter upp i hytten och kan chansa lite. Vore bättre om styrhytten tvingades vara i jämnhöjd med marken så de blir medvetena om riskerna också kan bli mos.

Hemskt att 5 personer ska behöva dö. Man får hoppas att de också var idioter.
Vilken då statistik?? Före 2+1 vägarnas tid var statistiken den att personbilarna i 95% av fallen kom över på fel sida. Det är därför 2+1 vägarna räddar liv. De hindrar dock inte lastbilar att komma över på fel sida, inte heller Lars Vilks poliskörda, tunga bepansrade bil, men vanliga personbilar!!! Du har kanske förväxlat med att dödsolyckor är vanliga om tunga fordon och personbilar frontar, men i den statistiken ser man inget om att lastbilschaufförerna är mer vållande än personbilsförarna...
Citera
2023-08-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Försök skriva på svenska istället. Vilket kön gäller det? Lotsar finns till havs.
Jag skriver på svenska, vad har könet för betydelse på lotsen? Ibland förekommer trafiklots vilket du torde veta om du har körkort.
Citera
2023-08-22, 20:36
Medlem
Varför tjatas det om nåhon jävla kö, som bilen ska ha kört om? Finns inga sådana uppgifter.

Trådsanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in