Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Ja man kan ju se detta på flera sätt.
Självfallet Ukraina avancerat, dock LITE SOM FAN. Men visst de går fram.
Men i denna takt som de går fram kommer inte de har slängt ut Ryssen på många år.
Du kanske helt har missat att Ukraina har slut på allt.
Det är helt beroende av väst.
Det är ju igen hemlighet att även väst lager på vissa saker börja sina.
Men låt mig gissa du lever fortfarande i fantasin att all ryssen pansar är slut?
Ryska soldater flyer och inga rekryter kommer till?
Väst luftförsvar har gett ukraina luftherravälde ?
Väst ammunitionslager är överfulla ?
Väst har 1000 tals tanks som vi kan sicka ?
Fegis ??
Det får ta den tid som krävs!
Ryssland kommer att kastas ut med hjälp av vapen från väst.
Ryssen må ha några tusen pansarfordon från WW2 och sovjettiden kvar men de hjälper inte.
Nu är dessutom deras försörjningsleder i söder klippta och Kjertsbron avstängd för all trafik på och under bron.
Det går verkligen inte bra för ryssen nu oavsett vad ni foliehattar inbillar er…