2023-08-22, 19:05
  #377809
Medlem
tr0llelitos avatar
Rysslands utrustning och moral håller på att ta slut längs hela försvarslinjen säger experter:
https://www.businessinsider.com/russian-troops-low-on-equipment-and-at-war-with-commanders-experts-2023-8?r=US&IR=T
Citera
2023-08-22, 19:13
  #377810
Medlem
tr0llelitos avatar
Stämmer det att Surovkin blivit utraderad som armégeneral?
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1693998792914452625

Detta är anmärkningsvärt. Vad vet ni mer om detta?
Fyfan vad saker krackelerar i moskva nu, och fort går det!
Citera
2023-08-22, 19:19
  #377811
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Stämmer det att Surovkin blivit utraderad som armégeneral?
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1693998792914452625

Detta är anmärkningsvärt. Vad vet ni mer om detta?
Fyfan vad saker krackelerar i moskva nu, och fort går det!
Surovikin sägs vara en del av Wagner och därför vurmade Prigosvin för honom 500 ggr om du kommer ihåg. Förfallet bara fortsätter för mongolistanien eller va fan de vill kalla sig...
Citera
2023-08-22, 19:20
  #377812
Medlem
Sqrbankens avatar
Jahopp. Nu skjuter ryssen även på sina egna barn. Ryssland är världens sämsta entitet. Far åt helvete va kassa man är på precis allt. Allt.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12431953/Russian-soldiers-gun-audience-children-using-blank-firing-weapons.html

"elite russian soldiers"
Citera
2023-08-22, 19:23
  #377813
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Hur går det med motoffensiven media hajpat upp?
Läs den här artikeln från The Economist från i förrigår, det stämmer med vad översten säger.

“We simply don’t have the resources to do the frontal attacks that the West is imploring us to do,” says the source.

“We no longer plan operations that presuppose large losses,”

https://web.archive.org/web/20230821082213/https:/www.economist.com/europe/2023/08/20/ukraines-sluggish-counter-offensive-is-souring-the-public-mood

Massa onödigt lidande och ni vill bara att det försätter. PEACE and Love!!!

Om hen inte är färgblind så titta på gröna områden som är befriade
https://deepstatemap.live/en#6/49.095/35.222
Citera
2023-08-22, 19:26
  #377814
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jahopp. Nu skjuter ryssen även på sina egna barn. Ryssland är världens sämsta entitet. Far åt helvete va kassa man är på precis allt. Allt.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12431953/Russian-soldiers-gun-audience-children-using-blank-firing-weapons.html

"elite russian soldiers"
Det där är ju puuutins privata armé Rosgvardia som skapades av honom och tar bara order från honom direkt. En billig version av Himmlers SS/Waffen-SS
Citera
2023-08-22, 19:26
  #377815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
"Ukrainas" krig skadar och dödar naturligtvis barn i Ryssland, men då är inte västmedia lika pigga på att rapportera. Hyckleriet stinker.

Befinner sig ryska barn i Ukraina?
Citera
2023-08-22, 19:29
  #377816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
"Ukrainas" krig skadar och dödar naturligtvis barn i Ryssland, men då är inte västmedia lika pigga på att rapportera. Hyckleriet stinker.

Nej , du har fel !
Ryska barn dödas ej av Ukraina .

Rysk media skulle skriva om det direkt förstår du väl !

Din argumentation fungerar ej i väst !
Citera
2023-08-22, 19:29
  #377817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Min poäng var alltså att jag är helt övertygad om att Kievregimen hade förstört Ryssland långt mycket mer än det omvända, om de haft chansen. Men där kan vi bara konstatera att vi antagligen har olika uppfattning.

Hur menar du nu? Det är ju ryssjävlarna som invaderat Ukraina, inte tvärtom.
Citera
2023-08-22, 19:42
  #377818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Hur?

USA har nog exklusiv rätt till sina egna vapen oavsett vilkas territorium dom ligger på. Eller kanske turkar och belgier har bestämmanderätt över kärnvapen som är stationerade på deras territorium.
Citera
2023-08-22, 19:56
  #377819
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, wartransleted har snappat upp ett gnäll på telegram (tror jag) från någon ryss, moralen i den ryska armén i Khersonregionen börjar visst kollapsa totalt.

https://twitter.com/wartranslated/status/1693972576547000807
Försörjningslinjerna är längre där, de känner följaktligen av sin utslagna logistik hårdare.
Ukrainas taktik börjar ge frukt.
Citera
2023-08-22, 20:01
  #377820
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja man kan ju se detta på flera sätt.
Självfallet Ukraina avancerat, dock LITE SOM FAN. Men visst de går fram.
Men i denna takt som de går fram kommer inte de har slängt ut Ryssen på många år.
Du kanske helt har missat att Ukraina har slut på allt.
Det är helt beroende av väst.
Det är ju igen hemlighet att även väst lager på vissa saker börja sina.

Men låt mig gissa du lever fortfarande i fantasin att all ryssen pansar är slut?
Ryska soldater flyer och inga rekryter kommer till?
Väst luftförsvar har gett ukraina luftherravälde ?
Väst ammunitionslager är överfulla ?
Väst har 1000 tals tanks som vi kan sicka ?

Fegis ??
Det får ta den tid som krävs!

Ryssland kommer att kastas ut med hjälp av vapen från väst.

Ryssen må ha några tusen pansarfordon från WW2 och sovjettiden kvar men de hjälper inte.

Nu är dessutom deras försörjningsleder i söder klippta och Kjertsbron avstängd för all trafik på och under bron.

Det går verkligen inte bra för ryssen nu oavsett vad ni foliehattar inbillar er…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in