2023-04-30, 12:22
Medlem
Han har garanterat gjort det som hon påstår!
Citera
2023-05-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconburger47
En friande dom i det här fallet förändrar ju inte någonting av det jag har sett. Mats Årjes är ett jävla svin helt enkelt.

Berätta mer!!

Hade det varit inudstri hade jag tyckt tjejens historia va långsökt och tänkt de handlade om förlikning. Men att hon ens orkar med att ta upp det här fallet tyder ju på tkr jag iaf att nånting faktiskt har hänt. Så berätta baconburgarens vad vet du?

Är Mats lite som Lasse cronér?
Citera
2023-05-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Skulle varit intressant att veta vad det var som gjorde att Mats tyckte att "samtalet hade tagit en tråkig vändning" och som gjorde honom tvungen att markera genom att sätta sig bredvid och för att understryka sina ord lägga handen på hennes knä?

De är flyktigt bekanta, han erbjuder en plats i 1:a klass som hon accepterar, de pratar en stund och sedan är stämningen "tråkig". Märkligt om jag får tycka.

Men nu är han friad och framträder inga nya vittnen är är det nog utsiktslöst att överklaga. Acceptera och gå vidare och vi lär oss att alltid samla in vittnen i direkt anslutning till en händelse.

Håller med, väldigt märkligt. Och varför fotar han BO med sin egna mobil telefon? Till vilken nytta.

Alla killar vet att om han inte tyckt att bo va snygg hade han aldrig bjudit med henne upp till hans plats. Det är ett märkligt beteende oavsett men extra märkligt om det är en person han knappt känner och som han inte finner attraktiv.. till vilken nytta ska man be nån man knappt känner och inte har nått intresse av att sätta sig på samma plats.
Citera
2023-08-22, 18:21
Medlem
Vad gör krypet Årjes idag då? Skönt att han fick lämna sina idrottsposter! Hör ju inte hemma i idrottssammanhang, skamlig!
Citera
2023-08-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Vad gör krypet Årjes idag då? Skönt att han fick lämna sina idrottsposter! Hör ju inte hemma i idrottssammanhang, skamlig!

Tyvärr inte, tillbaka inom skidsporten.

https://www.expressen.se/sport/langd...r-sin-timeout/
Citera
2023-08-31, 03:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Animala
Han har garanterat gjort det som hon påstår!

Fast nu friades han och det innebär att han har inte gjort det som hon påstår.

Du missade kanske ett tidigare inlägg som klargör vissa saker?

(FB) SOK:s ordförande (Mats Årjes) åtalas för sexuellt ofredande - 2022-11-28
Citera
2023-09-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu friades han och det innebär att han har inte gjort det som hon påstår.

Du missade kanske ett tidigare inlägg som klargör vissa saker?

(FB) SOK:s ordförande (Mats Årjes) åtalas för sexuellt ofredande - 2022-11-28
Så lustigt att han inte återinstallerats då.😊
Citera
2023-09-01, 13:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Så lustigt att han inte återinstallerats då.😊

Du verkar återigen ha missat att han har vänt blad och gått vidare efter den där incidenten?

"Mats Årjes har hela tiden förklarat att han är oskyldig till anklagelserna – och efter en rättegång i Falu Tingsrätt i början av mars friades också Årjes på alla punkter i domen.

Och nu är Årjes tillbaka på den internationella sportscenen – som medlem av Fis högsta styrelse.

– I samband med att domen kom - från en enig tingsrätt - så upphörde den frivilliga avstängning jag gjort av mig själv, säger Mats Årjes"

https://www.expressen.se/sport/langd...r-sin-timeout/
Citera
2023-09-01, 19:08
Medlem
Sorglig figur. Det beskrivs ju en del andra incidenter, förutom denna, i flödet.
Senast redigerad av Proliferate 2023-09-01 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in